افرادی که از عفونت ادراری در امان هستند

به گزارش ارانیوز، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است، افرادی که از بعضی سبک های غذایی پیروی می نمایند از ابتلا به عفونت ادارای که یک مشکل شایع محسوب می گردد، در امان هستند.

افرادی که از عفونت ادراری در امان هستند

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران به نقل از دیلی میل، گیاه خواران از عفونت ادراری کمتری رنج می برند زیرا گوشت باکتری بیشتری دارد.

به گفته کارشناسان، گوشت دارای باکتری E.Coli است که باعث سه چهارم عفونت ها می گردد؛ محققان تأکید می نمایند گیاهخواران 16 درصد کمتر احتمال ابتلا به عفونت دستگاه ادراری (UTI یا Urinary tract infection) را نسبت به گوشتخواران دارند.

پژوهش ها همچنین نشان داده است، مواد شیمیایی طبیعی موجود در میوه و سبزیجات می توانند مانع از رشد باکتری ها شوند؛ فیبر موجود در میوه و سبزیجات نیز باعث اسیدی تر شدن روده می گردد.

یک مطالعه جدید نیز بیانگر آن است زنان گیاهخوار کمتر از بدبختی سیستیت رنج می برند؛ سیستیت یا در اصطلاح عام عفونت مثانه و در واقع التهاب در مثانه به علت جایگزینی و رشد عامل بیماری زا در آن و ایجاد عفونت است؛ شایع ترین عامل سیستیت باکتری گرم منفی است.

محققان طی یک دهه بیش از 9 هزار و 274 نفر را تحت آنالیز قرار دادند و درنهایت تعیین شد، آنهایی که گیاه خوار هستند عفونت ادرار کمتری دارند.

هنگامی که تأثیرات احتمالی دیگری از جمله سن، جنس و عادت به سیگار کشیدن مورد توجه نهاده شد، گیاهخواران 16 درصد کمتر از گوشتخواران احتمال ابتلا به UTI را داشتند؛ این عوارض در آقایان بیشتر بود، اما به طور کلی زنان به احتمال زیاد در معرض سیستیت قرار دارند.

اعتقاد بر این است که گوشت، به ویژه گوشت خوک، باکتری های E.coli را در خود حمل می نماید که باعث ایجاد سه چهارم عفونت مثانه مانند سیستیتیت می گردد.

چین لون لین، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه تسو چی تایوان، پیشنهاد کرد که زنانی که به طور مکرر از UTI رنج می برند، باید سعی نمایند گیاهخوار شوند.

عفونت ادراری بسیار شایع است و بیش از نیمی از زنان و در حدود یک در هر هشت مرد را در طول زندگی مبتلا می نماید.

طبق آمار انجمن ارولوژی آمریکا، هر ساله حدود 8.1 میلیون قرار دیدار پزشک به همین منظور توسط بیماران در ایالات متحده انجام می گردد؛ این عفونت همچنین دلیل یک میلیون مراجعه به بخش اورژانس، و صد هزار بار بستری شدن در بیمارستان در طی هر سال است.

هزینه درمان این عفونت ها هم به لحاظ زمان از دست رفته در سر کار و هم هزینه های مراقبت های پزشکی چشمگیر است، در ایالات متحده هزینه های درمان مستقیم به میزان 1.6 میلیارد دلار در سال تخمین زده می گردد.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 443

به "افرادی که از عفونت ادراری در امان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افرادی که از عفونت ادراری در امان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید