اعلام حمایت طرف های داخلی و خارجی برای آتش بس در یمن

به گزارش ارانیوز، کشورها و جریان های خارجی و داخلی داخل در جنگ یمن از اعلام آتش بس سازمان ملل برای سرانجام جنگ در این کشور حمایت کردند.

اعلام حمایت طرف های داخلی و خارجی برای آتش بس در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، عبدرب منصورهادی، رئیس جمهور خودخوانده و مستعفی یمن گفت که از آتش بس پیشنهادی سازمان ملل برای خاتمه جنگ در یمن حمایت می نماید.

از طرفی دیگر ائتلاف سعودی که بیش از پنج سال است علیه مردم یمن در حال جنگ است، گفت که از تصمیم منصورهادی برای خاتمه جنگ در یمن و آتش بس حمایت خواهد نمود.

مداخله نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن دیروز چهارشنبه وارد ششمین سال خود شده است در حالی که هیچ کدام از اهداف عربستان را محقق نکرد و جز تلفات جانی و اقتصادی برای این کشور ثمره ای نداشت.

سازمان ملل متحد از طرف های درگیر در یمن از جمله ائتلاف سعودی و اماراتی خواست به دلیل شرایط خاص پیش آمده در سایه شیوع کرونا، متارکه جنگ نمایند. دولت نجات ملی یمن و جنبش انصارالله بلافاصله از این پیشنهاد استقبال کردند.

در همین حال مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنرانی با استقبال از آتش بس در یمن به دلیل شیوع بیماری کرونا در دنیا به ویژه در خاورمیانه اظهار کرد: جنگ یمن یک جنگ عظیم استراتژیک است، بعضی می خواهند یمن یک کشور زیردست باشد، ولی مردم یمن خواستار کشوری آزاد و مستقلند.

مشاط توضیح داد که مردم یمن دیگر مردمی دست دوم برای عربستان نیستند و خودشان بازوهای توانمند نظامی دارند که می توانند، سخت افزار، کارخانه اسلحه، موشک های هوشمند و هواپیماهای بدون سرنشین بسازند.

انتهای پیغام/4082/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 588

به "اعلام حمایت طرف های داخلی و خارجی برای آتش بس در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام حمایت طرف های داخلی و خارجی برای آتش بس در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید