اسکار 2021؛ تاخیر دو ماه در اجرای مراسم، برگزاری به شیوه جدید آنلاین و حضوری

به گزارش ارانیوز، آمار تماشای تلویزیونی مراسم اسکار در سال های قبل کاهش یافته است اما همچنان پربحث ترین رویداد سرگرمی کره زمین به شمار می آید.

اسکار 2021؛ تاخیر دو ماه در اجرای مراسم، برگزاری به شیوه جدید آنلاین و حضوری

آموزشگاه علوم و هنرهای سینما که مسئولیت اهدای اسکارها در مراسمی به همین نام را بر عهده دارد، در حال آنالیز برگزاری یک مراسم حضوری دو ماه دیرتر از حد معمول است.

قرار است این مراسم در تاریخ 6 اردیبهشت 1400 یا 25 آوریل 2021 برگزار گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، این آموزشگاه از استیون سودبرگ یکی از کارگردانان برنده اسکار خواسته است تا با توجه به شیوع بیماری همه گیر کووید-19 این رویداد را بازتولید، تهیه و کارگردانی کند.

آیا 93 مین مراسم آموزشگاه فیلم های اسکار در میانه شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا انتظار طرفدرانش را برآورده خواهد نمود؟

تصویری از اسکار پرزرق و برق 2007 به عنوان بزرگترین مراسم اهدای جوایز صنعت فیلم در دنیا/ عکس: GETTY IMAGES

پس از یک سال بردباری به دلیل مصائب کرونا، صنعت فیلم امیدوار است اسکار امسال به جای کم رنگ بودن، پر سر و صدا ظاهر گردد و توجهات زیادی را به خود جلب کند.

استیون سودبرگ برنده اسکار بهترین کارگردانی در سال 2001- او این جایزه را برای فیلم قاچاق به دست آورد/ عکس: ALAMY

اگرچه آمار تماشای تلویزیونی مراسم اسکار در سال های قبل کاهش یافته است اما همچنان پربحث ترین رویداد سرگرمی کره زمین به شمار می آید.

توییتر در سال 2014 تحلیلی را منشر کرد که نشان می داد وقایع یا بخش هایی از اسکار بیش از 3.3 میلیارد بار در سطح دنیا دیده شده است. در آن سال الن دی جنرس مجری برنامه در مراسم اسکار با بعضی از مهمانان مشهورش یک سلفی انداخت که بیشترین بازتوییت تاریخ توییتر را از آن خود کرد. حجم بالای بازتوییت این تصاویر و هجوم کاربران به این رسانه اجتماعی باعث خارج شدن توییتر از شرایط معمول سرویس دهی در آن موقع شد.

عکس سلفی الن، مجری اسکار 2014 با تعدادی از مهمان معروف مراسم بیش از 3.3 میلیارد بار در توییتر دیده شد

آموزشگاه اسکار امسال در صورت احتیاج، خود را برای برگزاری مراسم مجازی نیز آماده می نماید. آنها قصد دارند در صورت شیوع بیشتر همه گیری مانند مراسم جشنواره اِمی، اسکار را به صورت ترکیبی از مراسم آنلاین- حضوری برگزار نمایند. جایزه اِمی یک مراسم برای تولیدات تلویزیونی است و جایزه آن حکم اسکار برای این تولیدات را دارد.

در آخرین مراسم جوایز فیلم اروپا که به صورت سنتی آخرین مراسم اهدای جوایز در این اتحادیه محسوب می گردد، تنها تعداد کمی از برندگان در سالن فوتوریوم برلین حاضر شدند و به باقی برندگان به صورت آنلاین تبریک گفته شد. جوایز فیلم اروپا هرساله به برترین دستاوردهای سینمایی اروپا در بیش از 10 بخش اهدا می گردد.

مایک داونی تهیه نماینده ایرلندی و رئیس آموزشگاه فیلم اروپا در این باره گفت: تصمیم گرفتیم این کار را درست انجام دهیم یا اصلا کاری در این زمینه نکنیم.

رئیس آموزشگاه فیلم اروپا اضافه نمود: در جشنواره فیلم اروپا تک تک مهمان دعوت شده به ساختمان فوتوریوم تا روز برگزاری مراسم هر روز تست کرونا دادند و همگی آنها مجبور به زدن ماسک به جز در زمان حضور روی سکو بودند. فاصله اجتماعی نیز در ساختمان محل برگزاری مراسم اهدای جوایز فیلم اروپا با جدیت رعایت شد. حضور مجازی آنگلا مرکل در این مراسم نیز مهر تائید دیگری برای رعایت امور ایمنی در این مراسم بود.

حضور مجازی مرکل در مراسم اهدای جوایز جشنواره فیلم اروپا

این تهیه نماینده ایرلندی اضافه نمود: برای تمامی موارد تمرین های لازم انجام شد زیرا هیچ چیزی بدتر از یک تبلیغ بد برای دنیا نیست.

داونی در این باره اضافه نمود: تنها مسئله ناامید نماینده در این مراسم اتصال نه چندان خوب اینترنتی با یکی از روستاهای فرانسه بود.

او اضافه نمود: نتوانستیم تصویری از یکی نامزدهای کارگردانی را به صورت زنده ببینیم. تنها با او صحبت کردیم.

داونی اضافه نمود: هدف از مراسم اهدای جوایز در حال حاضر این است که نشان دهیم سینما هنوز زنده است و نقل قول های مربوط به نابودی آن بسیار اغراق آمیزند.

استدیوها و فیلم سازان برای افزایش درآمد گیشه هایشان به نامزد شدن در بخش های مختلف اسکار تکیه دارند و برگزاری مراسم اهدای جوایز را بااهمیت و یک پیشرفت ارزشمند می دانند.

اگرچه حرف از اسکار بانس در دهه های گذشته کاهش یافته است، اما آمار تحلیلی شرکت کامس کور نشان می دهد که درآمد گیشه فیلم انگل بونگ جون-هو در تعطیلات آخر هفته پس از مراسم اسکار حدود 79 درصد افزایش یافت. اسکار بانس به معنای افزایش درآمد گیشه پس از نامزدی و دریافت جوایز اسکار محسوب می گردد. این موضوع باعث می گردد تا استدیوهای فیلم سازی میلیون ها دلار را صرف آموزشگاه اسکار نمایند.

نمایی از فیلم انگل- فیلم سینمایی انگل برنده 4 جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در مراسم اسکار 2020 شد/ عکس: CURZON

توماس وینتربرگ کارگردان دانمارکی که برای فیلم راند دیگر 4 جایزه جشنواره فیلم اروپا را برد امیدوار است در اسکار امسال جایزه بهترین بین المللی را از آن خود کند.

او گفت: این مراسم فوق العاده، مهم و حمایت نماینده است. او در این باره گفت این اتفاق پیشتر با فیلم هانت (شکار) برای من افتاده است. برنده شدن در اسکار شادی آفرین است و امیدوارم دوباره این اتفاق رخ دهد.

وی اضافه نمود: نهادها و سازمان هایی مانند جشنواره فیلم کن، جشنواره فیلم اروپا یا اسکار در این دوران با شجاعت برای برگزاری بهتر این مراسم کوشش می نمایند. آنها برای جلب توجه همگان به سمت سینما، ایجاد تجربه های فوق العاده و پر زرق و برق و خلق قهرمانان برای دنیا کوشش می نمایند.

او گفت: این نهادها و جشنواره ها شایسته تشویق و تجلیل هستند.

مراسم اسکار معمولا در گردبادی از سفرهای بین المللی، مهمانی ها، درخوایت برای عکاسی و حضور کاندیداها و برندگان احتمالی صورت می گیرد و امسال قواعد سخت گیرانه ای برایمهمانان بین الملل، دعوت از مهمانان، و آنالیز شرایط آنها در نظر گرفته شده است.

حتی اگر مجموعه مدیریت اسکار امسال برای برگزاری حضوری این مراسم آماده گردد، آماده سازی مراسم چندان آسان و ساده نخواهد بود.

تصور می گردد فیلم پدر فلورین زلر که چند جایزه فیلم مستقل در بریتانیا را برده است در جشنواره اسکار حضور داشته باشد. این فیلم یک نمایش تحسین برانگیز از زوال عقل با بازی آنتونی هاپکینز و الیویا کلمن است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1109

به "اسکار 2021؛ تاخیر دو ماه در اجرای مراسم، برگزاری به شیوه جدید آنلاین و حضوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکار 2021؛ تاخیر دو ماه در اجرای مراسم، برگزاری به شیوه جدید آنلاین و حضوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید