ارتباط دانشگاه با صنعت در استان زنجان توسعه می یابد

به گزارش ارانیوز، رئیس دانشگاه آزاد زنجان با تأکید بر توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: طرح شهرک های فناوری، مراکز رشد، سرمایه گذاری مالی به ویژه در بخش گردشگری از مهم ترین رویکردهای دانشگاه آزاد است.

ارتباط دانشگاه با صنعت در استان زنجان توسعه می یابد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل در کالج هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران از زنجان، یدالله رجایی امروز در همایش آنالیز موانع پیش روی توسعه استان زنجان گفت: رشد مالی همیشه در کنار توسعه مالی مطرح می گردد اما هر رشد مالی توسعه را به همراه ندارد و باید فراوری ناخالص ملی هر سال نسبت به سال گذشته افزایش یاید.

وی با اشاره به اینکه افزایش فراوری تابع عواملی مانند نهاده های فراوریی است، ابراز کرد: استفاده از منابع و نهاده های فراوریی در بخش عرضه کالا و خدمات به منظور توسعه مالی حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان توضیح داد: کاهش هزینه فراوری برای ارتقای کارایی و بهره وری به وسیله تکنولوژی های نوین، ابداعات و اختراعات امکان پذیر است.

وی با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان و نقش آنها در تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: تبدیل تفکرات و ایده ها به محصول در شرکت های دانش بنیان انجام می گردد.

رجایی اعلام نمود: توسعه فرآیند گذر از صنعت سنتی و به کارگیری روشهایی معمول در تمام روش هایی فراوریی است و فرآیندهای قدیمی باید جای خود را به پیشرفت های فنی و تکنولوژی بدهند.

وی به توسعه همگام در همه بخش های سیاسی، اجتماعی و مالی تاکید نمود و اضافه کرد: افزایش فراوری بدون وجود بازار فروش و تقاضا سبب رکود مالی و ورشکستگی بنگاه ها می گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان یافتن ابزارهای داخلی و خارجی، توسعه محصول جدید، شناخت بازارها، فراوری براساس احتیاج، بازاریابی، مشتری مداری و گرایش به بازارهای نوظهور را از مهم ترین موارد برای توسعه مالی بیان کرد.

وی با اشاره به لزوم توسعه متوازن و متعادل در همه بخش ها اعلام کرد: توسعه مالی و پایدار بدون توجه به مسائل زیست محیطی موارد جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

رجایی با اشاره به نقش دانشگاه ها در اختراعات، نوآوری و ایجاد زمینه برای اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی توضیح داد: دانشگاه ها نقش موثری در ایجاد زمینه برای توسعه اجتماعی، مالی و فرهنگی و افزایش ثروت ایفا می نمایند.

وی به اهمیت ارتباط صنعت با دانشگاه در بحث توسعه اشاره نمود و گفت: دانشگاهها مرجع به روز اطلاعات، تفکرات و تکنولوژی های نوین هستند و باید بنگاه های مالی از اطلاعات آنها در راستای توسعه استفاده نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به نقش این دانشگاه در توسعه فرهنگی، علمی، سیاسی و مالی ابراز کرد: این دانشگاه در راستای توصیه های اقتصاد مقاومتی از جمله تکیه بر منابع داخلی و استفاده از ابزارهای فروش خارجی پیروز عمل نموده است.

وی اعلام نمود: دانشگاه آزاد در سه سال اخیر گام های موثری در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی برداشته که استقرار شرکت های دانش بنیان و تعامل با همه آزمایشگاه های همکار دانشگاه های آزاد سراسر کشور از مهم ترین آنهاست.

رجایی طرح شهرک های فناوری، مراکز رشد، سرمایه گذاری مالی به ویژه در بخش گردشگری را از مهم ترین برنامه های دانشگاه آزاد بیان کرد.

وی با اشاره به فارغ التحصیلی 5 میلیون دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد : این دانشگاه یک هزار و 600 دانشجو را زیرپوشش قرار داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 490

به "ارتباط دانشگاه با صنعت در استان زنجان توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط دانشگاه با صنعت در استان زنجان توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید