اداره آمار ملی انگلیس: تعداد واقعی قربانیان کرونا 41 درصد بیشتر از آمارهای رسمی است

به گزارش ارانیوز، اداره آمار ملی انگلیس اظهار داشت با احتساب هزار و 662 مرگ بر اثر کووید-19 خارج از بیمارستان، آمار واقعی تلفات 41 درصد بیشتر از آمار رسمی اعلام شده در هفته منتهی به 10 آوریل بوده است.

اداره آمار ملی انگلیس: تعداد واقعی قربانیان کرونا 41 درصد بیشتر از آمارهای رسمی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمار قربانیان کروناویروس در انگلیس و ولز 41 درصد بیشتر از آمار رسمی بوده که دولت انگلیس در هفته منتهی به 10 آوریل بیان کرد.

اداره آمار ملی انگلیس در گزارشی تلفات خارج از بیمارستان را به حساب آورده و آن را هزار و 662 مرگ بر اثر کووید-19 ثبت نموده است. مرگ های بیمارستانی در همین دوره معادل 8 هزار و 673 مورد بوده است.

اسکای نیوز گزارش داد از بیمارانی که خارج از بیمارستان جان خود را از دست دادند، هزار و 43 نفر در مراکز نگهداری از سالمندان و بیماران خاص بودند که این رقم در مقایسه با 217 موردی که هفته قبل از آن گزارش شده بود، افزایش قابل توجه ای داشته است. در همین دوره 466 نفر در خانه شخصی خود فوت شدند.

لیز کندال، وزیر مراقبتهای اجتماعی دولت در سایه حزب کارگر گفت این ارقام نشان دهنده تلفات وحشتناک ویروس کرونا در میان افراد سالمند و ناتوانی است که در آسایشگاه ها زندگی می نمایند.

وی اضافه کرد: این ارقام تنها بخش سطحی بحران اضطراری در مراقبتهای اجتماعی را نمایان می نمایند زیرا با تاخیر 11 روزه منتشر شده اند.

این مقام انگلیسی تاکید نمود: دولت باید آمار تلفات کووید-19 خارج از بیمارستان از جمله در آسایشگاه ها را روزانه منتشر کند تا در جریان مقیاس واقعی مشکل قرار بگیریم. این مسئله در مقابله با شیوع ویروس لازم است تا اطمینان حاصل گردد که مراقبت اجتماعی منابع مورد احتیاج را در دسترس دارد و همچنین بتوان تجهیزات حفاظت شخصی و تستهای تشخیص برای مراقبت از کارکنان حوزه سلامت را تامین کرد.

روزنامه ساندی تایمز به تازگی بر اساس تحقیقاتی که انجام داده، دولت انگلیس را به دلیل تعلل در روزهای نخست شیوع کرونا در این کشور مورد انتقاد قرار داد. بنابر گزارش این روزنامه، نخست وزیر انگلیس زمانی در جلسه کبرا، کمیته اضطراری دولت بریتانیا، شرکت کرد که بیش از 40 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده بودند.

بر اساس تحقیقاتی که این روزنامه انجام داده، هشدارهای شدید دانشمندان از سوی دولت انگلیس نادیده گرفته شد و این کشور 5 هفته حیاتی برای مبارزه علیه شیوع کرونا را به رغم آمادگی کم دولت برای روبرو با آن از دست داد.

در پی آن، دولت انگلیس به انتشار گزارش انتقادی ساندی تایمز از عملکرد مسئولین در قبال شیوع ویروس کرونا، واکنش نشان داد.

پایگاه اینترنتی دولت انگلیس روز دوشنبه مدعی شد گزارش ساندی تایمز از قصور دولت در مبارزه با ویروس کرونا مملو از اطلاعات غلط است.

این پایگاه به نقل از سخنگوی دولت نوشت: این یک همه گیری دنیای بی سابقه است و ما گام های درستی را در مبارزه با آن برداشته ایم و همیشه از هدایت های علمی بهره گرفته ایم.

این در حالی است که بسیاری کارشناسان معتقدند دولت انگلیس بسیار دیر دست به اقدام علیه این بیماری زد و در ابتدا حتی حاضر نبود مدارس را تعطیل کند.

انگلیس با 124 هزار و 743 مبتلا و بیش از 16 هزار و 500 فوتی، بعد از آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان، در جدول آمار کشورهای درگیر کرونا در دنیا، در صندلی ششم به لحاظ تعداد مبتلایان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 670

به "اداره آمار ملی انگلیس: تعداد واقعی قربانیان کرونا 41 درصد بیشتر از آمارهای رسمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره آمار ملی انگلیس: تعداد واقعی قربانیان کرونا 41 درصد بیشتر از آمارهای رسمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید