6 نکته در خصوص آداب خرید در چین

به گزارش ارانیوز، برای بسیاری از ایرانیان خرید جزء جدانشدنی هر سفر خارجی است. به ویژه در سفر به چین، بسیاری از افراد به دلیل تنوع و ارزانی اجناس، نمی توانند از مراجعه به بازارهای پرزرق و برق این کشور خودداری نمایند. در این میان بعضی نیز صرفا با هدف تجاری به چین سفر می نمایند. در هر کدام از دو گروه که قرار دارید فرقی نمی کند؛ خرید در کشور آسمانی قواعد خاص خود را دارد که اگر مراقب آنها نباشید ممکن است ضرر کنید!

6 نکته در خصوص آداب خرید در چین

با تورهای زمستانی چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

در ادامه جهانگیر نوری، راهنمای تورهای چین در آژانس خبرنگاران، در خصوص خرید مطمئن در این کشور توضحاتی داده است.

جنس تقلبی نخرید

  • اجناس تقلبی در چین فراوانند به ویژه در خصوص وسایل الکتریکی و الکترونیکی. محصول را در مغازه امتحان کنید و همان جنسی را تحویل بگیرید که امتحان نموده اید. حتی الامکان وسایل الکترونیک مانند موبایل، تبلت و لپ تاپ نخرید چرا که ممکن است این اجناس حتی یک ماه نیز برای شما کار ننمایند.
  • از جمله محصولاتی که در چین مورد توجه ایرانیان قرار می گیرد، انواع سنگ است چرا که نمونه های ارائه شده بسیار زیبا و طبیعی به نظر می رسند اما احتمال تقلبی بودن آنها زیاد است. از فروشگاه هایی خرید کنید که راهنمای تور به شما معرفی می نماید.
  • پوشاک، ابریشم و چای سبز از جمله محصولات خوبی هستند که می توانید در چین خریداری کنید. البته در خصوص این محصولات نیز باید مراقب تقلبی بودن آنها باشید. برای مثال چای سبز را باید از مزارع یا فروشگاه های معتبر خردیداری کنید. بعضی مسافران ترجیح می دهند چای را از بازارها با قیمت پایین تر بخرند ولی کیفیت این نوع چای ها بسیار پایین است.
  • در فروشگاه های دولتی و برندها امکان تخفیف دریافت وجود ندارد ولی در بازارها و مغازه های عادی بدون شک باید چانه بزنید. چانه زدن در فرهنگ چین، رسم بسیار رایجی است. فروشندگان چینی به ویژه در برابر گردشگران قیمت کالاها را چندین برابر ارزش واقعی آنها اعلام می نمایند. شما باید با چانه زدن بهای آن را پایین بیاورید. حتی ممکن است فروشنده قیمت جنس را 500 یوان اعلام کند، در حالی که ارزش واقعی آن کمتر از 70 یوان باشد.
  • در چین محصولات مشابه با کیفیت های بسیار متفاوتی وجود دارند بنابراین نباید به هر ارزانی ای اعتماد کنید. ممکن است از یک کالا سه نمونه با رنگ و شکل کاملا مشابه اما با کیفیت های متفاوت وجود داشته باشد. حتی ممکن است این سه نمونه به یک قیمت ارائه شوند. برای اینکه فریب نخورید و کالای بی کیفیت خریداری نکنید، بهتر است از فروشگاه های دولتی و معتبر خرید کنید.
  • اگر سفر شما به چین تجاری است و قصد خرید عمده دارید، برای حمل و نقل اجناس خریداری شده خود به هر شرکت باربری اعتماد نکنید. بعضی از بازرگانان اجناس خود را به شرکت های صوری و تقلبی تحویل و آنها را از دست داده اند. به شرکت های معتبر مراجعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 354

به "6 نکته در خصوص آداب خرید در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته در خصوص آداب خرید در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید