6 قابلیت که قبل از خرید ساعت هوشمند باید به آنها دقت کنید

به گزارش ارانیوز، اگر قصد خرید ساعت هوشمند را دارید، پیشنهاد می کنیم چند قابلیت مهم را حتما آنالیز کنید؛ ویژگی های کاربردی و جذابی که بهتر است ساعت هوشمند آینده شما داشته باشد.

6 قابلیت که قبل از خرید ساعت هوشمند باید به آنها دقت کنید

ساعت هوشمند، یک گجت مجذوب نماینده و کاربردی به شمار میرود که برای بسیاری از کاربران، یک ابزار ضروری تلقی می گردد؛ افرادی که به طور مداوم به فکر سلامتی خود بوده و برای مدیریت زندگی خود کوشش می نمایند تا از ساعت های هوشمند به عنوان یک ابزار حیاتی بهره برداری نمایند. یک ساعت هوشمند خوب نه تنها برای رصد فعالیت های تمرینی و ورزشی شما مناسب به نظر می رسد، بلکه برای مدیریت شرایط خواب نیز کارایی دارد. با این اوصاف، شش قابلیت وجود دارد که قبل از خرید ساعت هوشمند باید به آنها دقت کنید:

1. شارژ سریع یا فست شارژ

گجت های پوشیدنی باید جمع و جور و همواره آماده استفاده باشند. اگر ساعت هوشمند شما بیش از حد حجیم است یا عمر باتری ضعیفی دارد، می تواند بیش از آنچه تصور می کنید مانع لذت شما گردد. راه چاره این موضوع پشتیبانی از شارژ سریع محسوب می گردد.

این موضوع که شما بتوانید باتری ساعت هوشمند خود را در یک ساعت یا بیشتر شارژ کنید، یک نکته بسیار مثبت برای زندگی روزمره شما تلقی می گردد. حداقل استرس و اضطراب این موضوع را ندارید که برای شارژ ساعت هوشمند باید مدت زمان مشخصی از کار و زندگی روزمره خود عقب بمانید.

اپل واچ سری 7 اولین ساعت هوشمندی بود که اپل با پشتیبانی از شارژ سریع عرضه کرد و همچنان پس از عرضه دو سری نوتر، قابلیت شارژ سریع در ساعت های اپل بهینه تر شد. شما در عرض کمتر از یک ساعت می توانید اپل واچ ها را شارژ کنید؛ با این حال، برای مثال ساعت هوشمند سامسونگ مدل گلکسی واچ 4 فاقد این قابلیت بوده و برای شارژ کامل از 20 تا 100 درصد باید تقریبا دو ساعت صبر کنید تا گلکسی واچ 4 به طور کامل شارژ گردد.

2. رصد خواب 24 ساعته

ردیابی خواب در تمام طول روز موردی است که بعضی از تولیدنمایندگان از همان ابتدا متوجه آن شدند. متاسفانه، کاربران اپل واچ مجبور شده اند برنامه Sleep Focus را برای ضبط داده های خواب تنظیم نمایند. با این حال، زمانی که اپل از سیستم عامل نو اپل واچ یعنی WatchOS 11 و ویژگی های آن در WWDC 2024 رونمایی کرد، این ویژگی نیز با تغییر جدی روبه رو شد.

چرا باید رصد خواب 24 ساعته مهم باشد؟ برای مثال شما در طول روز ممکن است یک چرت کوتاه و برنامه ریزی نشده داشته باشید، ساعت هوشمند شما باید این خواب کوتاه را به صورت مستقل تجزیه و تحلیل کند. در صورتی که بیشتر ساعت ها به گونه ای برنامه ریزی شده اند تا تمامی خواب و استراحت ها را به عنوان خواب شبانه آنالیز نمایند. بنابراین، ردیابی خواب در تمام طول روز برای افرادی که به طور مداوم مشغول به چرت زدن هستند، یک ویژگی بسیار مهم شناخته می گردد.

3. نمایشگر همواره روشن (Always-On Display)

در حالی که بسیاری از افراد و کارشناسان ممکن است قابلیت نمایشگر همواره روشن را به عنوان یک خورنده اصلی باتری در یک ساعت هوشمند بنویسند، برای کاربری که می خواهد زمان تمرین خود را در باشگاه پیگیری کند و یک جلسه کاری سازنده را زیر نظر داشته باشد، داشتن توانایی نگاه کردن به مچ دست و تماشا داده ها حیاتی به نظر می رسد.

در واقع قابلیت AOD می تواند بهره وری شما را در تمرین های باشگاهی به حدبیشتر برساند؛ به این علت که شما می توانید مدام و در هر ثانیه زمان تمرین خود را آنالیز کنید. در صورتی که یک ساعت هوشمند فاقد این قابلیت باشد، باید با فشار دادن یک دکمه، ساعت را باز نموده و سپس وارد برنامه ای که می خواهید شوید. با وجود این که مصرف باتری با فعال سازی قابلیت مذکور بیشتر می گردد، این ویژگی برای بسیاری از کاربران و ورزشکاران حرفه ای بسیار حیاتی و ضروری به نظر می رسد.

4. تشخیص اتوماتیک برای تمرین

قبل از خرید ساعت هوشمند بهتر است توانایی تشخیص اتوماتیک تمرینات که یکی دیگر از موارد ضروری ساعت های هوشمند است را هم آنالیز کنید. اگر شما به یک باره تصمیم بگیرید پیاده روی سریع داشته باشید یا یک ورزش هوازی را انجام دهید، تشخیص اتوماتیک ساعت هوشمند باعث می گردد تا فعالیت شما به طور دقیق به وسیله ساعت رصد گردد.

قابلیت تشخیص اتوماتیک برای تمرین در چه ساعت های هوشمندی وجود دارد؟

این ویژگی در ساعت های هوشمند اپل سری 7 به بعد و بعلاوه ساعت های سامسونگ مدل گلکسی واچ 6 به بعد وجود دارد. البته برای فعال سازی تشخیص اتوماتیک تمرین در گلکسی واچ 6 باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. در ساعت خود در پی برنامه Samsung Health باشید و آن را اجرا کنید. اگر گوشی شما سامسونگ نیست، باید از گوگل پلی برنامه مذکور را دانلود و نصب کنید.

2. وارد بخش Settings برنامه سامسونگ هلث شوید. سپس روی Work detection یا Activities to detect ضربه بزنید. اگر شما صاحب یک ساعت هستید که سیستم عامل WearOS دارد، روی سوییچ مورد نظر یک مرتبه ضربه بزنید تا روشن گردد (رنگ آبی یعنی قابلیت فعال است).

3. از اینجا به بعد مطمئن شوید که سویچ مربوط به هشدارها روشن شده و سپس روی Activities to detect ضربه بزنید. روی ساعت های گلکسی واچ با سیستم عامل WearOS شما به راحتی یک فهرست از فعالیت های متنوع را مشاهده می کنید.

4. حالا هر کدام از فعالیت های دلخواه خود را انتخاب کنید و سوییچ کنار آنها را روشن کنید.

اگر تمرین شما به طور اتوماتیک به وسیله ساعت قابل تشخیص نیست، همواره می توانید تمرین خود را در Samsung Health آغاز کنید.

5. نوتیفیکیشن های تعاملی

مورد بعدی، اعلان های تعاملی به شمار می رود. برای بسیاری از کاربران، یک ساعت هوشمند به عنوان یک ابزار مهمی شناخته می گردد که عملنمودهای گوشی را انجام می دهد. اگر بتوان اعلان های گوشی را روی ساعت هوشمند خیلی سریع دریافت نموده و سپس در صورت احتیاج خیلی راحت به بعضی پیغام ها در این اعلان ها پاسخ داد، می توان این ویژگی را یکی از برترین و کارآمدترین قابلیت های ساعت هوشمند دانست. به زبان ساده، یک سیستم تعامل کامل برای اعلان ها همه چیز را ساده تر می نماید.

6. بندهای قابل تعویض

آخرین مورد در این مقاله، سیستمی است که به شما امکان می دهد بند ساعت را به راحتی تعویض کنید. ساعت هوشمند باید برای پوشیدن راحت باشد و ساده ترین راه برای تغییر احساس آن روی مچ دستتان این است که یک بند متفاوت را امتحان کنید. نباید فراموش کنید که بند مناسب می تواند روی تجربه شما تاثیر فوق العاده مهمی را القا کند. اپل واچ در این زمینه عالی بوده و بهتر است سراغ دستگاه هایی بروید که به راحتی اپل واچ بتوان بندهای مختلف را روی ساعت نصب کرد.

خرید ساعت هوشمند؛ توجه به نکاتی که به سود شما هستند

ساعت های هوشمند فارغ از نوع برند و قیمتی که دارند، سال به سال بهینه تر و تکامل یافته تر می شوند. با این حال، اگر الان قصد خرید ساعت هوشمند را دارید، پیشنهاد می کنیم شش قابلیت موجود در فهرست این مقاله را حتما مد نظر قرار دهید؛ چرا که در صورت خرید یک ساعت هوشمند مقرون به صرفه با قابلیت های محدود، دیر یا زود قصد خرید ساعت هوشمند بهتر را پیدا می کنید.

اگر می خواهید امروز یا در آینده ای نزدیک یک ساعت هوشمند مناسب با بودجه خود بخرید، باید تمام ویژگی هایی که در مقاله ذکر شده را در محصول مورد نظر آنالیز کنید تا برترین تجربه از یک گجت پوشیدنی را کسب کنید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1403 بروزرسانی: 18 شهریور 1403 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 2023

به "6 قابلیت که قبل از خرید ساعت هوشمند باید به آنها دقت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 قابلیت که قبل از خرید ساعت هوشمند باید به آنها دقت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید