20 میلیون کارگر و بازنشسته منتظر مصوبه جدید شورای عالی کار ، تکلیف حداقل حقوق ها کی معین می گردد؟

به گزارش ارانیوز، رئیس کانون کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی گفت: 3 میلیون و 300 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و 17 میلیون کارگر منتظر هستند تا تکلیف حداقل حقوق ها در شورای عالی کار معین گردد.

20 میلیون کارگر و بازنشسته منتظر مصوبه جدید شورای عالی کار ، تکلیف حداقل حقوق ها کی معین می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، علی دهقان کیا درباره انتها افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: قرار بود چهارشنبه هفته گذشته جلسه شورای عالی کار تشکیل گردد و در مورد موضوعات مربوط به افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تصمیم گیری لازم صورت گیرد اما متأسفانه به دلیل عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت این جلسه لغو شد.

وی اضافه نمود: با توجه به شکایتی که نماینده های کارگری در شورای عالی کار انجام داده اند منجر به این شد که رئیس قوه قضاییه با سازمان بازرسی کل کشور دستور دهد گزارشی در این خصوص تهیه گردد و مقرر شد که جلسه مجدد شورای عالی کار تشکیل گردد و مستندات را مجدداً آنالیز نمایند ولی متأسفانه این جلسه برگزار نشد.

دهقان کیا گفت: 3 میلیون و 300 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و 17 میلیون کارگر منتظر هستند تا تکلیف حداقل حقوق ها مشخص گردد. اخیراًَ نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث حق مسکن را مطرح نموده ولی موضوع ما این نیست و ما به دنبال افزایش حداقل حقوق ها هستیم و 20 میلیون کارگر و بازنشسته منتظرند جلسه شورای عالی کار این موضوع را مشخص تکلیف کند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: 8 سال است که همسان سازی حقوق بازنشستگان را مطرح می نمایند و قرار بود سال جاری طلسم این موضوع شکسته گردد و سازمان تأمین اجتماعی این اقدام را انجام دهد اخیراً هم مطرح شده دولت 12 شرکت را بابت بدهی به تأمین اجتماعی واگذار نموده است. اگر این شرکت ها ورشکسته و زیان ده است چرا آن را به تأمین اجتماعی دادند سازمان احتیاج به 17 میلیارد تومان پول برای همسان سازی حقوق بازنشستگان دارد.

وی اضافه نمود: وزیر تعاون، کار و تأمین اجتماعی مدیرعامل تأمین اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه باید این موضوع را مشخص تکلیف نمایند و انتظار ما این است که افزایش حقوق همراه با همسان سازی اتفاق بیفتد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 710

به "20 میلیون کارگر و بازنشسته منتظر مصوبه جدید شورای عالی کار ، تکلیف حداقل حقوق ها کی معین می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 میلیون کارگر و بازنشسته منتظر مصوبه جدید شورای عالی کار ، تکلیف حداقل حقوق ها کی معین می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید