10میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار می گیرند

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با مدیران اپراتورهای فعال در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهاFTTH، با اشاره به اینکه این پروژه مهم ترین پروژه زیرساخت ارتباطی کشور است، گفت: این پروژه زیرساخت توسعه کشور در دهه های آینده است و همه باید برای تحقق آن کوشش کنیم.

10میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار می گیرند

وی با اشاره به اینکه این پروژه اولویت نخست سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات است، اضافه کرد: هر مشکل و نارسایی در مسیر انجام این پروژه باشد به صورت روزانه به وسیله مجری طرح و مدیران سازمان تنظیم مقررات و در صورت احتیاج اینجانب به عنوان وزیر ارتباطات پیگیری و برطرف می گردد.

وزیر ارتباطات به تبصره های قانون بودجه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای مشوق های اجرای این پروژه اشاره نمود و گفت: بر همین اساس وزیر کشور نیز به تمامی استانداران و شهرداری های کشور برای همکاری با این پروژه دستورالعملی را ابلاغ نموده است.

وی به عدم اطلاع مردم نسبت به انجام این پروژه و مزایای آن اشاره نمود و اضافه کرد: اپراتورهای فعال در این پروژه باید نسبت به اطلاع رسانی انجام این پروژه و مزایای آن برای مردم اقدام نمایند.

زارع پور در پاسخ به موضوع تامین مالی که از طرف بعضی از مدیران اپراتورها مطرح شد نیز با اشاره به راه اندازی صندوق این پروژه بر اساس قانون بودجه امسال، گفت: با تصویب آیین نامه این حساب و واریز سهم هزار میلیارد تومانی وزارت ارتباطات و بخشی از حق السهم دولت از عایدی اپراتورها، مسئله ای از نظر تامین مالی این پروژه در امسال وجود ندارد و با این مکانیزم ها این مشکل حل می گردد.

وی تاکید نمود که باید با یک کار جهادی تا انتها امسال ده میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار گیرند.

وزیر ارتباطات از مدیران اپراتورهای فعال در این پروژه خواست برنامه خود برای اتصال مدارس و دانشگاهها به شبکه فیبرنوری را ارائه و تا انتها شهریور ماه این کار در شهرهای تحت پوشش انجام گردد.

بر اساس همین گزارش، در ابتدای این نشست صادق عباسی شاهکوه مجری طرح شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها گزارشی از روند انجام کار ارائه کرد.

بعلاوه مدیران اپراتورهای فعال در این پروژه نیز گزارشی از پیشرفت پروژه در شهرهای محوله به خود ارائه داشتند و در ادامه به موضوعاتی مانند، حمایت ها و تامین مالی پروژه، مسائل واردات تجهیزات، تعرفه های مراکز استان ها، افزایش هزینه های ارزی و اصلاح مشوق های موجود اشاره نمودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1936

به "10میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید