کتاب دانشگاه بوم شناختی نقد و آنالیز می گردد

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران، در بیست و هفتمین نشست از مجموعه نشست های علم و جامعه که از سوی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار می گردد، کتاب دانشگاه بوم شناختی اثر رونالد بارنت با ترجمه جبار رحمانی و سینا باستانی نقد و آنالیز می گردد.

کتاب دانشگاه بوم شناختی نقد و آنالیز می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

این نشست دوشنبه با سخنرانی جبار رحمانی، غلامرضا ذاکر صالحی و رضا ماحوزی بیست و یکم مهرماه از ساعت 15:30 تا 17:30 برپا می گردد.

علاقه مندان می توانند این نشست را به صورت زنده از لینک های B2n.ir/iscs، اینستای iscs.ac.ir و سایت مؤسسه به آدرس www.iscs.ac.ir پیگیری نمایند.

دانشگاه بوم شناختی (رویایی دست یافتنی) نوشته رونالد بارنت است که سینا باستانی, جبار رحمانی آن را به فارسی ترجمه نموده است. توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در سال 1398 و 454 صفحه به بهای 45 هزار تومان به بازار عرضه شده است.

این کتاب تحلیلی عمیقاً اندیشمندانه و خوش بینانه یکی از نظریه پردازان آموزش عالی رونالد بارنت درباره امکان های ذاتی دانشگاه است. در این کتاب بارنت، بوم فلسفه ای گیرا از دانشگاه به دست می دهد. او در برابر روایت هایی که در آن ها دانشگاه ها بی جهت با عقل ابزاری پیوند خورده اند بینشی آرمان شهری از دانشگاه را می نشاند که به بوم شناسی پیچیده دانشگاه توجه می نماید.

دانشگاهی درگیر و منتقد که در قبال نشر آزادانه ایده ها عمیقاً احساس مسئولیت می نماید. بارنت به یادمان می آورد که آن هنگام که دانشگاه در خطر است بیش از همه به دانشگاه بوم شناختی احتیاج وجود دارد. وی در این کتاب از رهگذر پرداختن به موضوعاتی چون چالش های آموزش، حیات حرفه ای و پژوهش و تحقیق، معنای کلی این گذار را ارائه می نماید که نهادهای آموزش عالی می توانند خود را چونان سرمشق های دانشگاه بوم شناختی فهم نمایند و واقعیت ببخشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 951

به "کتاب دانشگاه بوم شناختی نقد و آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب دانشگاه بوم شناختی نقد و آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید