کافه تهرون و کافه نادری، لحظات نوستالژیک در تهران قدیم

به گزارش ارانیوز، کافه نشینی یکی از تفریحات مدرن شهروندان تهرانی است و معمولاً در عصر هر روز، جمعیت بالایی کافه های شهر را پر می کنند.

کافه تهرون و کافه نادری، لحظات نوستالژیک در تهران قدیم

کافه نشینی یکی از تفریحات مدرن شهروندان تهرانی است و معمولاً در عصر هر روز، جمعیت بالایی کافه های شهر را پر می کنند. کافه ها بهانه ای هستند تا کمی از دغدغه های خسته کننده در روز فاصله بگیریم، روی صندلی بنشینیم و با یک طعم لذت بخش به زیبایی های زندگی فکر کنیم. در این مطلب قرار است به سراغ سه تا از بهترین کافه های تهران برویم. کافه تهرون، کافه نادری و کافه دیاموند از محافل جذاب و نوستالژیک در پایتخت هستند که مجله گردشگری نابرو به طور مفصل آن ها را معرفی کرده است. در این مطلب همراه ما باشید تا با کمک اطلاعات به دست آمده از مجله گردشگری نابرو مختصری در مورد این کافه های نوستالژیک بدانیم. اگر می خواهید اطلاعاتی کامل از این سه کافه به دست آورید، می توانید از سایت نابرو کمک بگیرید.

با نابرو به کافه تهرون برویم

در خیابان نجات الهی که سابق با نام ویلا شناخته می شد و در دل کوچه ای قدیمی به نام خسرو، یک خانه آجری با پلاک 39 را خواهید که در آن به روی شما باز است. خانه ای که شبیه گذشته های تهران است و به محض ورود به آن متوجه آرامش و در عین حال شور زندگی در آن خواهید شد. شما وارد کافه تهرون شده اید و می توانید در حیاط باصفای آن یا در اتاق های قدیمی آن در هر طبقه، خودتان را به یک طعم لذیذ مهمان کنید. به گفته تیم گردشگری نابرو، کافه تهرون پیش از این در مجموعه باغ نگارستان فعال بوده و در واقع کافه تهرون از جذابیت های محله بهارستان تهران محسوب می شده است. اما تقریبا دو سال پیش از بهارستان به خیابان ویلا منتقل شده است.

طراحی نوستالژیک کافه تهرون

از زاویه دید مجله گردشگری نابرو می توانیم فضای نوستالژیک کافه تهرون را به خوبی حس کنیم. بسکمک از وسایل و جزییات در کافه تهرون از نوع قدیمی و خاطره انگیز آن هستند. شما در کافه تهرون قاب عکس های سیاه و سفید را خواهید دید، با میز و صندلی های چوبی و قدیمی روبه رو خواهید شد و از گلدان های کوچک شیشه ای و رومیزی توری زیبایی که روی هر میز از کافه تهرون دیده می شود،، یاد صمیمیت خانه مادربزرگتان خواهید افتاد.

قسمت جذاب کافه تهرون منوی آن است که با پارچه طراحی شده و از آن می توانید انواع غذاها و نوشیدنی های اصیل ایرانی را با طعمی خانگی سفارش دهید.

حتما مثل گردشگران نابرو به کافه تهرون بروید و کنار یک لیوان بزرگ از نوشیدنی های گیاهی و خوش عطر، یکی از غذاهای لذیذ این کافه مثل پنیر برشته را که از غذاهای معروف شمالی است، تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزییات کافه تهرون، حتما سری به مجله گردشگری نابرو بزنید و نام این کافه را در سایت جستجو کنید.

با کافه نادری و کافه دیاموند به تهران قدیم بروید

یکی دیگر از کافه های تهران و نوستالژیک که مجله گردشگری نابرو آن را به کافه نشین ها پیشنهاد داده، کافه نادری در خیابان جمهوری است. کافه نادری از سال 1306 فعالیت خود را شروع کرده و آن طور که نابرو می گوید توسط یک قناد ارمنی به نام خاچیک مادیکیانس راه اندازی شد. کافه نادری لوکیشن بسکمک از فیلم ها و سریال های تاریخ معاصر ایران بوده و در واقع پاتوق روشنفکرانی همچون صادق راهنمایی، بزرگ علوی، شاملو، فروغ فرخزاد، سیمین دانشور و… محسوب می شده است.

کافه دیاموند نیز یکی دیگر ازکافه های جذاب و خاطره انگیز تهران است و ساختمان آن 120 سال قدمت دارد. کافه دیاموند حوالی میدان فردوسی واقع شده و بین کافه نشین ها بسیار محبوب است. این بنای آجری با فضایی دو طبقه، زیبایی چشمگیری دارد و نما و فضای داخلی آن حس صمیمیت و راحتی را در مشتریان زنده می کند. طراحی حیاط سرسبز و چیدمان داخل ساختمان، سبب شده که کافه دیاموند به خانه ای دوست داشتنی با حال وهوای روزهای قدیم تهران تبدیل شود. اگر به دنبال یک پاتوق دنج در خیابان های تهران هستید، بدون شک کافه دیاموند یک انتخاب فوق العاده برایتان خواهد بود. در مجله گردشگری نابرو می توانید به طور مفصل در مورد کافه نادری و کافه دیاموند بخوانید و در مورد آن ها بیشتر بدانید.

مجله گردشگری نابرو با تمرکز بر جاذبه های داخل شهرها و روستاهای ایران، شما را برای یک گردش پر ماجرا راهنمایی می کند. در راهنمای گردشگری آنلاین نابرو می توانید علاوه بر کافه تهرون، کافه نادری و کافه دیاموند، از دیگر کافه های نوستالژیک یا مدرن تهران بیشتر بدانید و در نهایت یک انتخاب جذاب داشته باشید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 439

به "کافه تهرون و کافه نادری، لحظات نوستالژیک در تهران قدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کافه تهرون و کافه نادری، لحظات نوستالژیک در تهران قدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید