هتل اوسون دربند؛ بهترین گزینه برای تعطیلات آخر هفته

به گزارش ارانیوز، همین که به میدان تجریش بروید، بعد از خرید در بازار تجریش، همان جا سوار تاکسی های دربند شوید و در حین راه که از کوچه پس کوچه های سرسبز می گذرد لذت ببرید. البته اگر بخواهیم در مورد جذابیت های دربند بگوییم، از طراوت درختان گرفته تا آب وهوای پاک و تمیز و تعداد زیاد کافی شاپ و رستوران ها را میتوانیم نام ببریم.

هتل اوسون دربند؛ بهترین گزینه برای تعطیلات آخر هفته

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

اگر از اهالی پایتخت سوال کنید که بهترین جا برای آرامش یافتن و خوش گذرانی کجاست، بی شک اولین مکانی که خواهند گفت دربند است. کوهستانی زیبا و پایدار با رودخانه ای دلربا و درختانی که هزاران خاطره با خوددارند. برای دربند رفتن سن خاصی وجود ندارد، پیر و جوان مهم نیست، برای هر نفر، با هر سن و طبقه اجتماعی دربند بهترین مکان است.

شاید باورتان نشود، ولی دربند فقط شامل رستوران و کافی شاپ برای تفریحات چندساعته نیست، بلکه چندین سال است هتلی ساخته شده تا گردشگران، حتی شهروندان تهرانی اتاقی رزرو کنند و برای مدتی هم که شده از هیاهوی شهر و خستگی ها رهایی یابند. نام این هتل، هتل اوسون است. هتل اوسون، هتلی در بالای کوه های دربند، یعنی بالاترین نقطه تهران قرارگرفته است. این هتل ازجمله مکان هایی است که هرروز از هفته که دلتان گرفت و نیاز به جایی دنج در دل طبیعت داشته باشید ولی برای سفرهای طولانی وقت و پول کافی نداشته باشید، در اختیار شماست.

راه های دسترسی به هتل اوسون

ایام نوروز و فصل بهار هم که بهترین فرصت برای گشت وگذار و پیدا کردن مکان های جدید و خاص است. هتل اوسون بی شک می تواند جزو مقصدهای هیجان انگیز سفرتان باشد. معمولاً کوهنوردان و دوستداران طبیعت عاشق این هتل هستند. علاوه بر کوه نوردی، می توانید از تله سیژ هم استفاده کنید. برای رسیدن به هتل اوسون می توانید سوار تله سیژهای دربند شوید و تقریباً نیمی از راه را با تله سیژ بالا بروید. البته اگر دوست دارید می توانید تمام راه را کوه پیمایی کنید، فقط باید در نظر داشته باشید که اگر اهل کوه نوردی نباشید، پیمودن این راستا برایتان سخت خواهد بود.

تله سیژ

تله سیژ جزو امکاناتی است که در دربند تهران در اختیار گردشگران قرار داده شده است. حدود 40 سال پیش تله سیژ راه اندازی شد که در ابتدا مردم روستای پس قلعه و کوه نوردان برای رفت وآمد به روستا و راستاهای کوهستانی استفاده می کردند، اما پس از مدتی مردم عادی هم که برای تفریح و گردش به دربند می آمدند با استفاده از همین تله سیژها به نقاط مرتفع تر دربند می رفتند و از ارتفاعات مناظر بی نظیر را تماشا می کردند.

راستا هتل اوسون

همین که راستا سنگ چین و سرسبزی را طی کردید، ساختمانی با نمای سفید و شیروانی قرمز در میان درخت های تبریزی و کوه های سنگی خواهید دید که جزو زیباترین مناطق تهران است. بااینکه این هتل 2 ستاره است، اما خدمات بی نظیری به میهمانان خود ارائه می دهد، حتی کافه تریایی نیز دارد که در آن هوای خنک، نوشیدنی های داغ و خوش طعمی سرو می کنند. اگر به تراس هتل بروید، کل شهر تهران را از زاویه ای بالا خواهید دید که چشم اندازی فوق العاده دارد. البته در هر فصل از سال که بخواهید می توانید این منطقه را ببینید، چون در هر فصل دارای آب وهوای خاصی است و زیبایی های خاص خود را دارد، اما حالا که در فصل بهار قرار داریم کوچه باغ های سرسبز اطراف بسیار دیدنی هستند.

مشخصات هتل اوسون

هتل اوسون هتلی با اتاق های دوتخته تا پنج تخته با کافه تریای بزرگ است که می توانید لحظات خاطره انگیزی را در آن تجربه کنید. برای اقامت در هتل اوسون باید از چند روز قبل برای رزرو اتاق اقدام کنید.هتل اوسون یک هتل دو ستاره میان رده در شهر تهران واقع در کشور ایران است. از جمله مهم ترین امکانات آن می توان به لابی، فضای سبز و سرویس بهداشتی ایرانی اشاره کرد. این هتل در منطقه خوش آب و هوای شهر تهران و در ارتفاع واقع شده است. امکان دسترسی به این هتل از طریق تله سیژ دربند وجود دارد. اتاق های این هتل مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون، مبلمان، یخچال و حمام هستند. همچنین هتل دارای رستوران است. در محیط اطراف هتل فضای سبز زیبایی وجود دارد.

رستوران هتل اوسون

اگر اهل کوهنوردی باشید، هتل اوسون بهترین مکان برای استراحت کوتاه مدت یا بلندمدت است تا بعد از استراحت به شیرپلا یا کلک چال بروید. در این هتل برای صبحانه خوراک لوبیا و عدسی، نیمرو با خرما، سوپ، نان و پنیر و گردو، چای یا نسکافه باکیفیت عالی موجود است و برای نهار و شام هم بسته به شرایط ممکن است زرشک پلو با مرغ یا غذاهای دیگر سرو شود.

هتل اوسون در ارتفاع 2300 متری تهران قرارگرفته است

آدرس هتل : تهران، میدان تجریش، میدان دربند، ارتفاعات پس قلعه، هتل اوسون تهران

منبع: گردشبان
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1175

به "هتل اوسون دربند؛ بهترین گزینه برای تعطیلات آخر هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل اوسون دربند؛ بهترین گزینه برای تعطیلات آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید