چند واحد راکد لرستان احیاء شده اند؟

به گزارش ارانیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: 24 واحد صنعتی از ابتدای امسال با 90 فرصت شغلی به بهره برداری رسیده است.

چند واحد راکد لرستان احیاء شده اند؟

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا صفی خانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: پرونده واحدهای صنعتی که در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی شده است.

وی رونق دریافت صنعت را از سیاست های وزارت صمت عنوان کرد و با بیان اینکه احیای واحدهای راکد، افزایش ظرفیت و احیای واحدهایی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد از جمله این سیاست هاست، ادامه داد: از سال گذشته تاکنون تحرک خوبی در حوزه صنعت استان شکل گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: در بحث بنگاه های اقتصادی غیرفعال، 37 واحد صنعتی راکد احیاء و 10 بنگاه کشاورزی با اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید احیاء شده اند که برای این مهم 1184 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

صفی خانی افزود: برای این واحدها 2370 میلیارد ریال توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین و منجر به ایجاد 1194 فرصت شغلی شده است.

وی با بیان اینکه 24 واحد صنعتی از ابتدای امسال با 90 فرصت شغلی به بهره برداری رسیده است، گفت: برای راه اندازی این واحدها 1082 میلیارد ریال تسهیلات لحاظ شده که 460 میلیارد ریال سهم آورده متقاضیان، بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: ظرفیت تولید 44 واحد صنعتی نیز با 142 میلیارد تومان آورده متقاضی، 18 میلیارد تومان وام و 125 شغل جدید افزایش یافته است.

وی با اشاره به احیاء واحدهای صنعتی نظیر یخچالسازی، پرس، زاگرس خودرو، نساجی، اکسیر، فارمد زاگرس، فولاد و فروآلیاژ، فاز 4سیمان دورود و الکل فجر، بیان کرد: داروسازی های اکسیر بروجرد و فارمد زاگرس مشمول قانون ماده 141 و اعلام ورشکستگی کرده بودند و در حال حاضر با ظرفیتی بیش از گذشته فعالیت دارند.

صفی خانی با تاکید براینکه برای سرمایه گذاری در لرستان فضای آرامی حاکم است، یادآور شد: خوشبختانه مسائل تامین اجتماعی و اقتصادیات واحدهای صنعتی کاهش یافته و اعمال بخشودگی های قانونی، شرایط را برای تولید تسهیل کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 23

به "چند واحد راکد لرستان احیاء شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند واحد راکد لرستان احیاء شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید