چند ساعت دلهره در ریگ جن

به گزارش ارانیوز، چندساعت عملیات بی وقفه در کویر ریگ جن در نهایت با نجات گمشدگان به سرانجام رسید. در این حادثه که غروب روز آدینه در بیابان های جنوب سمنان رخ داد، تیم واکنش سریع هلال احمر پیروز شد پنج مرد جوان را پس از چهار ساعت جست وجو پیدا کند. این افراد برای تفریح و کویرنوردی راهی این منطقه شده بودند که در جهت بازگشت راه را گم کردند، اما بخت با این کویرنوردان یار بود و آن ها توانستند با تماس تلفنی از نیرو های هلال احمر درخواست یاری نمایند. آن طور که مسئولان هلال احمر سمنان اعلام کردند، نجاتگران این سازمان حوالی ساعت 12 شب پیروز شدند به محل استقرار این افراد برسند و آن ها را به مکان امنی منتقل نمایند.

چند ساعت دلهره در ریگ جن

حوالی ساعت 19 روز آدینه خبری مبنی بر گم شدن تعدادی کویرنورد در منطقه شورآباد سمنان به مرکز EOC هلال احمر اعلام شد. بلافاصله با هماهنگی های به عمل آمده تیم واکنش سریع این سازمان با تجهیزات کامل راهی منطقه شد. آن طور که مظفر محمدخانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان می گوید، امدادگران حدود ساعت 8 شب به منطقه مورد نظر رسیدند و کار جست وجو را برای یافتن افراد گمشده شروع کردند، اما وسعت منطقه و تاریکی هوا دسترسی به محل دقیق این افراد را مشکل کرد. هم زمان کویرنوردان هم با تماس تلفنی سعی کردند به نحوی امدادگران هلال احمر را هدایت نمایند تا زودتر آن ها را پیدا نمایند.

علی یکی از اعضای این گروه پنج نفره است. خودش می گوید چند سال است کویرنوردی می نماید و تقریبا همه بیابان ها و کویر های ایران را زیر پا گذاشته است، اما با این همه، او و دوستانش هم در کویر گم شدند: ما برای دیدن کوه گوگرد راهی این منطقه شدیم. این کوه که یک معدن استخراج گوگرد هم دارد، تقریبا مرز شمالی کویر ریگ جن است. حدود ساعت 6 بعد از ظهر به طرف سمنان حرکت کردیم که ماشین مان خراب شد. یک تویوتا دوکابین با تجهیزات کامل، اما هر کاری کردیم نتوانستیم مشکل را حل کنیم. بعد تصمیم گرفتیم دو نفر برای یاری از بقیه جدا شوند. من و رضا پیاده راه افتادیم، اما هوا تاریک شد و هیچ کسی را هم ندیدیم که به ما یاری کند.

بقیه اعضای گروه وقتی دیدند از علی و رضا خبری نشد، تلفنی با نیرو های هلال احمر تماس گرفتند و از آن ها درخواست یاری کردند. آن دو نفر هم وقتی فهمیدند امدادگران هلال برای یاری به آن ها دست به کار شده اند، دوباره به طرف خودرو بازگشتند و کنار بقیه گروه منتظر نیرو های یاریی شدند. علی می گوید ما می دانستیم که از جهت اصلی دور شده ایم، اما دقیقا نمی دانستیم کجا هستیم. اینترنت موبایل هم قطع بود و امکان ارسال موقعیت مکانی وجود نداشت: تن ها راه ارتباطی ما موبایل بود. مدام با نیرو های امدادی در تماس بودیم. چندباری چراغ ماشین را روشن کردیم تا شاید از این طریق بتوانیم خودمان را به آن ها نشان دهیم، اما باتری ماشین هم ضعیف شده بود. از طرفی نمی توانستیم ماشین را زیاد روشن نگه داریم، چون بنزین هم تمام می شد و ما نمی دانستیم دقیقا کی نجات پیدا می کنیم.

علی، رضا و بقیه اعضای گروه تقریبا خودشان را برای ماندن در کویر آماده نموده بودند. تنها سرپناه شان هم همان ماشین بود. آن ها تلفنی موضوع را به دوستان شان هم اطلاع دادند و گروهی از سمنان برای یاری به آن ها راهی شورآباد شد. ساعت از 11 گذشته بود و هوا هم سردتر می شد. سرمای کویر آن هم در این فصل از سال، غیر قابل تحمل است. تقریبا این گروه پنج نفره از نجات پیدا کردن ناامید شده بودند که چراغ خودرو هلال احمر از دور نمایان شد. آن ها با چراغ خودرو به امدادگران علامت دادند. آن طور که علی می گوید، وقتی امدادگران به آن ها رسیدند ساعت 11 و 30 دقیقه بود. نیرو های هلال احمر وقتی مطمئن شدند که هر پنج نفر سالم هستند، به سراغ خودرو آن ها رفتند و پیروز شدند آن را تعمیر نمایند. درنهایت این عملیات نجات با پیروزیت به انتها رسید و این ماجرا ختم به خیر شد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 653

به "چند ساعت دلهره در ریگ جن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ساعت دلهره در ریگ جن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید