سیزده به در کدام یک از پارک های تهران برویم؟

به گزارش ارانیوز، پارک های تهران نه تنها محیطی آرام و زیبا برای استراحت و سرگرمی شهروندان فراهم می نمایند، بلکه بیشتر آن ها از منظره ها زیبا، فعالیت های ورزشی، فرهنگی و هنری هم برخوردارند. باتوجه به توسعه و پویایی شهر تهران، پارک های تهران به عنوان مکان هایی برای تلاقی اجتماعی و تبادل فرهنگی به شمار می آیند. این پارک ها بعلاوه نقش مهمی در حفظ محیط زیست و تأمین فضاهای سبز و پاک دارند که برای بهبود کیفیت هوای شهر و سلامتی ساکنین بسیار حائز اهمیت بوده و برترین محل برای پیک نیک در روز سیزده به در هستند. در این مطلب از خبرنگاران با ما همراه باشید تا با پارک های تهران برای سیزده به در بیشتر آشنا شوید.

سیزده به در کدام یک از پارک های تهران برویم؟

پارک آب وآتش

پارک آب وآتش، با مساحتی حدود 24 هزار متر مربع، یکی از مقاصد برجسته مردم تهران است، که از تنوع و مجذوب نمایندهیت زیادی برخوردار است. این پارک، با ترکیبی منحصر به فرد از آبنماها و برج هایی که شعله های آتش از بین آنها بلند می گردد، به وسیله نام خود، یعنی آب و آتش، شناخته می گردد. بعلاوه حضور چند رستوران و فودکورت، در کنار تعدادی آلاچیق برای پیکنیک، سرویس بهداشتی و عبادتگاه، امکاناتی مناسب را برای راحتی و سرگرمی شهروندان فراهم نموده است. از طرفی برای علاقه مندان به ورزش، پیست اسکیت و مسیر دوچرخه سواری با ایستگاه کرایه دوچرخه، فرصتی برای سرگرمی و سرگرمی فراهم شده است. طراحی زیبا و دیدنی پارک، با چمن کاری و گل کاری های خیره نماینده اش، به همراه نمایشگاه ها و جاذبه های دیگری همانند آمفی تئاتر و فانوس دریایی، این پارک را به یکی از برترین منطقه ها سرگرمیی و زیبای تهران تبدیل نموده است.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه به عنوان یکی از منطقه ها سرگرمیی محبوب تهران، با ویژگی های خاص خود، همیشه موردتوجه مردم شهر بوده است. این پارک که در شمال شهر واقع شده دارای آب وهوایی خنک تر نسبت به سایر منطقه ها تهران است که این ویژگی برای بسیاری از بازدیدنمایندگان مثبت و مجذوب نماینده محسوب می گردد. پارک جمشیدیه با وجود موقعیت جغرافیایی و قرارگیری کنار کوه، با مساحتی بالغ بر 69 هزار مترمربع، از مسیرهای پرپیچ وخم و پله های زیاد برخوردار است که برای بعضی افراد این ویژگی مثبت و برای دیگران منفی است. این پارک، با درختان بلند و طبیعتی زیبا، از جمله پارک های متفاوت و منحصر به فرد تهران است و می توان آن را یکی از برترین پارک های تهران برای سیزده به در دانست. برای دسترسی به این پارک، علاوه بر وسایل شخصی، می توان از تاکسی های ویژه این منطقه و اتوبوس خطی پارک جمشیدیه استفاده کرد.

پارک قیطریه

یکی از پارک های مجذوب نماینده تهران برای گذراندن روز سیزده بدر، پارک قیطریه است که به عنوان یکی از پارک های قدیمی در این شهر شناخته می گردد. این پارک، در گذشته ملک شخصی خاندان قاجار بوده و امروزه با باغ های زیبا و آلاچیق های متعددش، به یکی از برترین جاذبه های سرگرمیی و تاریخی تهران تبدیل شده است. امکانات فراوانی از جمله فرهنگسرا، نگارخانه، سرویس بهداشتی و پیست اسکیت، در این پارک 120 هزار مترمربعی فراهم شده است. پارک قیطریه در خیابان قیطریه، نزدیک میدان پیروز و جنب خیابان روشنگر واقع شده است. برای دسترسی به آن، علاوه بر وسیله شخصی، می توان از مترو خط یک تهران استفاده نموده. در ایستگاه قیطریه پیاده شده و بعد با سوارشدن به یک تاکسی خطی به پارک رسید.

پارک پردیسان

پارک پردیسان، یکی دیگر از پارک های تهران برای سیزده به در و دارای یک پارکینگ بسیار بزرگ است که به عنوان مکانی برای پیک نیک به وسیله مردم محسوب می گردد. علاوه در این پارک، امکاناتی برای بازی های مختلفی از جمله بادبادک بازی و مسابقات اتومبیل های اسباب بازی و برقی فراهم شده است. یکی از ویژگی های جالب پارک پردیسان این است که بافاصله کوتاهی از محوطه پارکینگ، به یک محیط طبیعی مجذوب نماینده و مسیرهای پیاده روی فوق العاده دسترسی دارید. این پارک با مساحتی بالغ بر 275 هکتار، از بزرگ ترین پارک های تهران به شمار می رود که در شمال غربی تهران، بین بزرگراه های شیخ فضل الله نوری، همت و حکیم واقع شده است.

پارک ساعی

پارک ساعی به عنوان یکی از قدیمی ترین پارک های تهران، از سال 1352 بازگشایی شده و با وسعتی در حدود 12 هکتار در مرکز شهر واقع شده است. این پارک به علت موقعیت مرکزی خود معمولاً موردتوجه و استقبال مردم قرار می گیرد و همیشه پر از بازدیدنمایندگان است. درختان کهن این پارک که از ویژگی های برجسته آن است و امکاناتی همانند آب نمای زیبا، کتابخانه، سرویس بهداشتی و عبادتگاه، از جمله امکانات رفاهی و سرگرمیی این پارک محسوب می شوند. بعلاوه در اطراف پارک، رستوران های متعددی وجود دارند که با ارائه غذاهای خوشمزه، تجربه سرگرمیی شما را کامل می نمایند. پارک ساعی از سمت غرب به خیابان ولیعصر و از سمت شرق به خیابان وزرا ختم می گردد و برای دسترسی به آن، می توانید از BRT خط تجریش به سمت راه آهن استفاده نموده و در ایستگاه پله سوم یا آبشار پیاده شوید.

پارک ملت

این پارک، با مساحت 34 هکتار، از سال 1345 با طراحی بی نظیر خود به عنوان یکی از پارک های قدیمی و زیبای تهران معروفیت دارد. پارک با طراحی های منحصر به فرد و فضای آرام و دلنشین، امکان گشت و گذار لذت بخشی را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید. بعلاوه، به عنوان یکی از برترین مقاصد برای پیکنیک و گذراندن روز سیزده بدر شناخته می گردد. پارک ملت در نزدیکی پردیس سینمای ملت واقع شده که در سال های اخیر مجذوب نمایندهیت بیشتری به پارک ملت اضافه نموده است. این پارک واقع در خیابان ولیعصر، جنب بزرگراه نیایش است و برای رسیدن به آن بدون وسیله شخصی، می توانید از اتوبوس های BRT خط تجریش به سمت راه آهن استفاده نموده و در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید.

پارک لاله

پارک لاله، یکی از قدیمی ترین پارک های تهران، خاطرات نوستالژیکی را برای بسیاری از افراد، به خصوص افراد سن بالا، زنده می نماید. قدم زدن در این پارک سرسبز، حس آرامش و خاطرات خوش گذشته را تداعی می نماید. امکانات رفاهی متنوع پارک لاله، از جمله مسجد، کتابخانه کودک، مرکز تئاتر عروسکی، آلاچیق، میز شطرنج، زمین بازی و سرویس های بهداشتی، آن را به مکانی ایده آل برای گذراندن اوقات فراغت و یکی از برترین پارک های تهران برای سیزده به در تبدیل نموده است.

بازارچه خوداشتغالی داخل پارک، فرصتی برای خرید انواع صنایع دستی، چوبی، خوراکی های خوشمزه، پارچه، لباس و بسیاری دیگر را فراهم می نماید و موزه هنرهای معاصر هم در نزدیکی پارک لاله به مجذوب نمایندهیت این پارک افزوده است.

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان، با وسعت 1400000 متر مربع، بزرگ ترین فضای سبز تهران است که با تنوع درختان، فضای سرسبز و دلنشین و امکانات رفاهی متنوع، به مکانی ایده آل برای پیک نیک در سیزده بدر تبدیل شده است. وجود چند درب ورودی و خروجی، دسترسی به پارک را از نقاط مختلف شهر آسان می نماید. بعلاوه، هتل، رستوران، کافه، تالار و مسجد در داخل پارک، امکانات رفاهی کاملی را برای شما فراهم می نمایند.

اگر در پی طبیعتی مجذوب نماینده و دور از هیاهوی شهر در روز طبیعت هستید، پارک جنگلی لویزان انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود.

پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر با فضای سبز بی نظیر، یکی از بزرگ ترین پارک های تهران است که از چندین پیست دوچرخه سواری برخوردار بوده و با استفاده از آنها می توانید لذت و سرگرمی بیشتری را تجربه کنید. بعلاوه، در نزدیکی پارک، می توانید از زیبایی دریاچه چیتگر بهره مند شوید. این پارک به عنوان یکی از برترین مقاصد برای برگزاری پیک نیک در تهران شناخته می گردد. اما در هنگام پیک نیک، اگر قصد آتش روشن کردن دارید، حتماً به نکات ایمنی توجه کنید. محدوده پارک جنگلی چیتگر از شمال به زمین های چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران - کرج، از غرب به آزادشهر و پیکان شهر و از شرق به منطقه خرگوش دره محدود می گردد که برای دسترسی به این پارک، می توانید با سوارشدن در مترو تهران - کرج، از ایستگاه های ایران خودرو یا چیتگر پیاده شده تا به پارک بروید.

پارک نیاوران

در میان شلوغی و هیاهوی شمال تهران، پارک نیاوران با فضای سرسبز، آرامش و زیبایی را به همراه دارد. این پارک که در سال 1348 افتتاح شده، با درختان چنار 150 ساله خود، تاریخ و قدمت زیادی دارد و از محبوب ترین پارک های تهران برای سیزده به در است.

پارک نیاوران، با فضای سبز دلنشین و امکانات رفاهی متنوع، زمین های ورزشی، وسایل ورزشی و برنامه های ورزشی صبحگاهی، به مکانی ایده آل برای سرگرمی و سلامتی تبدیل شده است. علاوه بر این، کاخ نیاوران و فرهنگسرای نیاوران در نزدیکی پارک قرار دارند و بازدید از آنها توانسته به مجذوب نمایندهیت این پارک اضافه کند.

دسترسی به پارک نیاوران به وسیله مترو، اتوبوس و تاکسی به میدان تجریش و سپس میدان قدس و بعلاوه اتوبوس های تجریش به سمت دارآباد امکان پذیر است.

حرف آخر

در روز طبیعت، پارک های تهران، با آغوش گرم خود پذیرای شهروندان هستند و از بوستان ملت و جمشیدیه تا پارک ساعی و لاله، هر کدام زیبایی و مجذوب نمایندهیت منحصربه فردی دارند. فضای سبز و دلنشین، امکانات سرگرمیی متنوع و برنامه های شاد و مفرح، سیزده به در خاطره انگیزی را برای شما رقم خواهند زد. در نتیجه پارک های تهران برای سیزده به در برترین مکان برای پیک نیک در کنار خانواده و دوستان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 2022

به "سیزده به در کدام یک از پارک های تهران برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزده به در کدام یک از پارک های تهران برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید