پارک جوانمردان ☀️ ، بوستانی در غرب تهران

به گزارش ارانیوز، پارک جوانمردان تهران

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با پارک جوانمردان تهران آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پارک جوانمردان ☀️ ، بوستانی در غرب تهران

پارک جوانمردان (Javanmardan Park) با 150 هکتار مساحت از بزرگ ترین پارک های تهران محسوب می گردد. این پارک در سال 1391 افتتاح شد. قسمتی از آن در منطقه 5 و قسمت دیگر در منطقه 22 تهران قرار گرفته است.

از ویژگی های این پارک منحصربه فرد این است که برای ساخت آن از مصالح و مواد سازگار با طبیعت استفاده شده است. این باعث می گردد هزینه های تعمیر و نگهداری از آن ها کاهش پیدا کند. همین طور پوشش گیاهی که در این پارک وجود دارد با سیستم آبیاری قطره ای و بارانی که برای صرفه جویی در آب بسیار مناسب است آبیاری می گردد. طراحی این پارک طوری اجرا شده که برای ساخت آن حتی یک درخت هم قطع نکردند.

این مجموعه 150 هکتار فضای سبز داشته و مکان مناسبی برای سرگرمی و گردش خانواده ها به شمار میرود. نکته مهم و جالب در رابطه با این مجموعه آن است که در این پارک شاهد 40 تندیس از جوانمردان ایرانی و بعلاوه 30 تندیس از مشاهیر کشور هستیم و همین موضوع باعث شده تا این پارک به نام جوانمردان نامگذاری گردد.

این تندیس ها علاوه بر آن که نشان دهنده فرهنگ غنی ایران هستند، برای حفظ ارزش های ملی به وجود آمده و در این پارک قرار گرفته اند. نکته جالب و مهمی که باید بدانید این است که رودخانه ای از وسط این بوستان می گذرد و در حقیقت این رودخانه پارک را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم نموده است.

رودخانه پارک جوانمردان

همان طور که اشاره کردیم، مهم ترین ویژگی پارک جوانمردان رد شدن رودخانه کن از وسط آن است که این موضوع باعث شده تا شاهد به وجود آمدن حال و هوای شگفت انگیزی در این پارک باشیم. وجود این رودخانه باعث شده تا پارک به دو بخش تقسیم گردد و با استفاده از یک پل دو قسمت مختلف بوستان جوانمردان به یکدیگر متصل شوند. وجود این رودخانه سبب زیبایی و دلپذیر شدن فضای کلی بوستان جوانمردان شده است.

امکانات پارک

از امکانات موجود در این پارک می توان به فضای بازی بچه ها، آموزش اسکیت، فضای بازی های فوق مدرن مکانیکی، زمین های بازی چند منظوره، سایت شطرنج، تنیس روی میز، فوتبال دستی، باغ گیاه شناسی، کوشک پذیرایی و چایخانه سنتی، غرفه های فرهنگی، آبنمای موزیکال، خانه سلامت، برکه پرندگان، آلاچیق، مسجد و … اشاره کرد. بعلاوه این پارک دارای محورهای پیاده تفرجگاهی به طول 24 کیلومتر، محور درشکه سرگرمیی به طول 8 کیلومتر، محور دوچرخه سواری به طول 8/7 کیلومتر می باشد.

باغ گیاه شناسی

یکی دیگر از تفاوت های این پارک با دیگر پارک ها، باغ گیاه شناسی است که در مساحت 3 هکتار ساخته شده است. وجود این باغ به علاقه مندان یاری می نماید تا بیشتر در خصوص گونه های گیاهی و مشخصات آن ها اطلاعات کسب نمایند و بعلاوه از زیبایی گل و گیاهان مختلف نهایت لذت را ببرند. در این باغ بعلاوه می توان گل ها و گیاهان خاص را خریداری کرد.

دوچرخه پارک جوانمردان

یکی از امکانات ویژه این بوستان، پیست دوچرخه آن می باشد که البته رایگان است. شما برای دوچرخه سوار در این مجموعه سرگرمیی می توانید دوچرخه شخصی خود را با خودرو به این پارک ببرید. بعلاوه جهت کرایه دوچرخه پارک جوانمردان می توانید از 3 محل کرایه دوچرخه در ضلع غربی این پارک بهره ببرید.

این کانکس ها در شمال، مرکز و پایین این بوستان و همگی در شرق رودخانه قرار دارند. قیمت کرایه دوچرخه ها ساعتی 20 الی 40 هزار تومان بوده و بعنوان مدارک باید کارت شناسایی تحویل دهید.

رستوران پارک

بعد از ساعت ها گشت زدن در بین درختان بلندقامت پارک جوانمردان تهران و لذت بردن از امکانات سرگرمیی این پارک، هیچ چیز جای صرف یک وعده غذایی با کیفیت و خوش طعم را نمی گیرد. خوشبختانه در محدوده پارک جوانمردان رستوران ها و کافی شاپ های خوبی وجود دارد که آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند و با یک فنجای چای داغ یا یک ناهار خوشمزه خستگی شما را برطرف می نمایند.

دسترسی

مسیر اول: اتوبان علامه جعفری، میدان المپیک، بلوار صدرا، ورودی غربی پارک جوانمردان

مسیر دوم: بزرگراه همت غرب، جنوب دهکده المپیک، ورودی شمالی پارک جوانمردان

منبع: تاپ تراول
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 2038

به "پارک جوانمردان ☀️ ، بوستانی در غرب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جوانمردان ☀️ ، بوستانی در غرب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید