چرا راو4 نمی خرید؟

به گزارش ارانیوز، راوفور، راو4 یا عضله! این همه انواع و اقسام نام های کراس اوور کوچک تویوتا در ایران است که خودرویی متعادل و نام آشناست که یک رده بالاتر از اغلب رقبا قیمت گذاری می گردد و در کمال تعجب از اغلب آنها کوچک تر هم است. راو4 که طی پنج سال اخیر حدود 7 تا 8 هزار دستگاه در کشور فروش داشته، در این کلاس محبوبیت خودرویی نظیر سانتافه ix45 یا اسپورتیج نسل قبل را ندارد اما این به معنی کیفیت نازل، مسائل ساختاری و حتی سواری ناراحت راو4 در مقایسه با رقبای خود نیست. اینجا در گزارشی کوتاه دلایل فروش کمتر و قیمت گزاف تر این خودرو در مقایسه با محصولات هم رده را آنالیز می کنیم. این گزارش دید شفافی از شرایط کلی کراس اوور کوچک تویوتا به شما می دهد.

چرا راو4 نمی خرید؟

کوچک زیباست؟

راو4 با طول، عرض و ارتفاع 4.57، 184 و 1.66 متر بزرگ تر از خودروهایی نظیر کیا اسپورتیج و هیوندای توسان (در هر دو نسل) است و چیزی نزدیک به 10 سانتی متر در طول از دوقلوهای کره ای بزرگ تر است. عددی که گرچه به گنجایش بهتر راو4 در مقایسه با این دو محصول پرفروش منجر شده ولی به راو4 برای فزونی بر نیسان ایکس تریل، رنو کولئوس، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه یاریی ننموده است. البته از یک سو خدعه تویوتا که سعی نموده با قرار دادن راو4 در میانه دو کلاس خریداران هردو رده را به سمت خود بکشد، در بازار جهانی جواب داده ولی این موضوع برای ایرانی ها که عمدتا به خودروهای بزرگ علاقه دارند، یک پوئن منفی است و عاملی برای خرید رقبا که قیمتی کمتر و ابعادی بزرگ تر دارند.

عضله چابک و محکم

راو4 نسل چهارم خودرو نسبتا باکششی دست کم در برابر سانتافه، سورنتو، ایکس تریل، توسان و کولئوس است. نسبت به نسل قبل اسپورتیج هم که در ایران فروش حیرت انگیزی داشت، شرایط بهتری دارد. این کراس اوور کوچک به پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ 2500 سی سی مجهز است توان خروجی آن 177 اسب بخار بوده و گشتاوری معادل 233 نیوتن متر فراوری می نماید که برای وزن 1528 کیلویی خودرو عدد معقولی است. تجربیات نشان می دهد مثل همه خودروهای ژاپنی و کره ای این کلاس، گیربکس شش دنده اتوماتیک و تیپ ترونیک راو4 یاری زیادی به بهبود لذت رانندگی نمی نماید مگر دنده ها را به صورت دستی تعویض کنید که در آن صورت شتابی 9 ثانیه ای را عاید شما می نماید و تا سرعت 245 کیلومتر در ساعت نیز همراه راننده و سرنشینان است. مصرف سوخت تویوتا راو4 هم در محدوده 9 لیتر است که از اغلب رقبا کمتر است. این بین فرق بزرگ راو4 با اغلب رقبا استحکام فنربندی و دوام سیستم تعلیق و موتور و فرمان است که باعث می گردد هزینه نگهداری شما کاهش یابد.

تعریف خاص تویوتا از امکانات و راحتی

خریداران ایرانی چون به زیبایی ظاهری و امکانات توجه ویژه ای دارند در نتیجه کره ای ها را که عمدتا پرزرق و برق ترند، بیشتر می پسندند. برای یک خریدار راو4 که بهایی بین 400 تا 600 میلیون بابت نسخه اولیه نسل چهارم راو4 پرداخته، پذیرش وجود ترمز دستی سخت است. مخصوصا وقتی همه رقبا از ترمز دستی الکتریکی و حتی سیستم پارک اتوماتیک برخوردارند. البته تویوتا معمولا همواره همین طور است و عاشقانش هم با این موضوع کنار آمده اند. تویوتا ترجیح می دهد قیمت بالاتر را در ازای ارائه کابین و اتاق و شاسی بادوام تر ولو با امکانات کمتر تحویل مشتریان دهد. حالا دیگر خودتان می دانید، می توانید با 400 تا 600 میلیون بروید سراغ بورگوارد و فوتون و توسان در نسل قبل و جدید، یا همین راو4 پوزه کوتاه عضلانی و بی مرگ را بخرید.

منبع: دیوار
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 258

به "چرا راو4 نمی خرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا راو4 نمی خرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید