هدف از بیان تحلیل وضعیت اجتماعی، تخریب دولت نیست

به گزارش ارانیوز، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به احتمال افزایش ناامنی غذایی هشدار داد و گفت: تحلیلگران اجتماعی معتقدند که افزایش یک درصدی بیکاری و تورم باعث افزایش نیم درصدی ناامنی غذا می گردد.

هدف از بیان تحلیل وضعیت اجتماعی، تخریب دولت نیست

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا بادامچی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: موضوع حکمرانی خوب نه فقط یک آرمان که باید راه چاره ما برای امروز باشد. ما باید بتوانیم کشور را بهتر از وضعیت کنونی اداره کنیم.

وی با اشاره به روند رشد نرخ تورم برای اقلام خوراکی و دارویی گفت: با توجه به تصمیم دولت در کنترل قیمت و اعطای ارز دولتی و در نظر دریافت ممنوعیت های صادراتی این روند متوقف نشده است.

وی هم چنین اثر وضعیت مالی موجود بر واحدهای فراوریی و خصوصا خدمات آموزشی - بهداشتی و شهری و در نتیجه نرخ بیکاری را یادآور شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به احتمال افزایش ناامنی غذا هشدار داد و گفت: در شرایط رکودی و تورمی حمایت دولت ها از فراوری کنندگان مواد غذایی کم می گردد و احتمال می رود که ناامنی غذایی تشدید گردد. تحلیلگران اجتماعی معتقدند که افزایش یک درصدی بیکاری و تورم باعث افزایش نیم درصدی ناامنی غذا می گردد.

وی هم چنین بحران کم آبی و تغییر اقلیمی کشور به دلیل خشکسالی های مداوم و کاهش بارندگی و تاثیرات محیط زیستی را یادآور شد و گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تشکیل شده و وزیر نیرو موظف به مشخص چگونگی توزیع آب بین مصارف مختلف و مشخص الگوی مناسب کشت در هر منطقه است اما این مهم مورد غفلت مسئولان و رسانه ها مخصوصا رسانه ملی واقع شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تاکید به ضرورت شکل گیری گفتمان بهینه سازی مصرف آب گفت: در حالیکه بسیاری از کشورهای پر جمعیت و کم مساحت تر از ایران مشکل آلودگی آب را حل نموده اند اما ما هنوز نتوانسته ایم مدیریت و سیاستگذاری برای مواجهه با محیط زیست را تغییر دهیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کاهش نرخ جمعیت فعال به دلیل خروج افراد از بازار کار و دلسردی از یافتن شغل مناسب و همچنین خروج نخبگان و جوانان از کشورها اتفاق می افتد.

بادامچی در سرانجام نطق خود با بیان اینکه هدف از بیان تحلیل وضعیت اجتماعی، تخریب دولت نیست اظهار کرد: تخریب دولت برابر تخریب نظام است. نمایندگان بهتر می دانند دولت وارث پریشانی های گسترده ای است که نه تنها این دولت بلکه چندین دولت بعدی هم قادر به برطرف این تخریب ها نیستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 230

به "هدف از بیان تحلیل وضعیت اجتماعی، تخریب دولت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف از بیان تحلیل وضعیت اجتماعی، تخریب دولت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید