نکات مهم درباره تبدیل پول در تایلند!

به گزارش ارانیوز، در این مقاله نیز سعی داریم تا مهم ترین نکات تبدیل پول در تایلند را به شما یادآوری کنیم.تایلند کشوری توریستی در جنوب آسیای شرقی است. جاذبه های گردشگری باستانی مانند معابد و ساختمان های قدیمی و بعلاوه

نکات مهم درباره تبدیل پول در تایلند!

مراکز تفریحی و خرید بسیار پیشرفته و مدرن امروزی در این کشور باعث شده تا فضایی تلفیقی از ویژگی های یک کشور توریستی مدرن و باستانی به وجود بیاید و بتواند گردشگران بی شماری را از اقصی نقاط دنیا به سمت خود بکشد.

اما در هر مسافرتی از یک کشور به یک کشور دیگر, داشتن پول رایج کشور مقصد تقریبا اصلی ترین نکته سفر است.

نکات ضروری در رابطه با صرف پول تایلند را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • واحد پول تایند چیست و به ریال چقدر می گردد
  • صرف ریال در تایلند آسان تر است یا دلار
  • راه های تبدیل پول در تایلند چیست
  • شرایط استفاده از کارت های بانکی
  • بانک ها و صرافی های تایلند

واحد پول تایلند چیست؟

واحد پول رایج تایلند بات (TBH) و برابر با 100 ساتانگ است. سکه های رایج این کشور در 6 شکل زیر هستند:

1 بات

2 بات

5 بات

10 بات

25 ساتانگ

50 ساتانگ

اسکناس های تایلندی نیز به شکل های 20، 50، 100، 500، 1000 بات منتشر می شوند. پس از مرگ پادشاه قبلی تایلند، اسکناس ها وسکه های جدیدی با تصویر پادشاه جوان و فعلی این کشور به چاپ رسیده اما پول های قدیمی تر با تصویر پادشاه قبلی نیز ارزش خود را دارند و در حال داد و ستد هستند.

آیا پول ایرانی با خود به تایلند ببریم؟ | تبدیل پول در تایلند

همراه داشتن و حساب کردن روی پول های رایج ایرانی برای سفر در تایلند اصلا توصیه نمی گردد. زیرا امکان صرف ریال در تایلند وجود ندارد و این کار فقط به وسیله ایرانیان ساکن این کشور انجام می گردد که پیدا کردن این افراد هم سخت و زمان گیر است و هم کارمزد بالایی در ازای انجام این کار دریافت می نمایند.

بعلاوه تبدیل ریال به بات تایلند در ایران هم چندان آسان نیست و تنها به وسیله شعب بانک ملی قابل انجام است. برترین راه حل این است که ریل خود را به دلار تبدیل کنید و به همراه آن به تایلند بروید.

راه های تبدیل پول در تایلند چیست؟

همانطور که بالاتر توضیح دادیم راحت ترین و سریع ترین برای شما مسافران عزیز این است که ریال ایرانی را به دلار تبدیل کنید و سپس دلار را در تایلند به بات تبدیل کنید.

تبدیل دلار و دیگر ارزهای رایج بین المللی در تایلند در فروشگاه ها و هتل های بین المللی و البته صرافی ها قابل انجام است. اما بهتر است در ابتدا مقداری از پول (دلار) خود به اندازه هزینه تاکسی تا رسیدن و رزرو اتاق در هتل و کمی گشت و گذار در شهر و صرف غذا و پیدا کردن یک صرافی را در فرودگاه به بات تبدیل کنید.

پس از آن می توانید صرافی های بسیار زیادی در سطح شهر پیدا کنید که به صورت شبانه روزی فعالیت می نمایند و می توانید هر اندازه دلاری که در اختیار دارید را با برترین قیمت به بات تبدیل کنید.

همانطور که اشاره کردیم تبدیل پول در تایلند در هتل ها و فرودگاه ها نیز انجام می گردد اما اندازه باتی که در قبال دلار به شما می دهند کمتر است یا به عبارتی کارمزد بالاتری دارد، به همین علت بهتر است تا جای ممکن صرف پول خود را در صرافی ها به انجام برسانید تا کارمزد کمتری از شما دریافت نمایند.

مورد قبول ترین واحدهای پول در تایلند برای تبدیل به بات پس از دلار, پوند بریتانیا و دلار هستند.

استفاده از کارت های اعتباری بین المللی در تایلند ممکن است؟ | تبدیل پول در تایلند

تایلند کشور بزرگ و پیشرفته ای است و دستگاه های کارتخوان اتوماتیک زیادی در این کشور وجود دارند و کارت های شبکه های بانکی بین المللی مهم مانند پلاس و کروز را پشتیبانی می نمایند. اگر کارت های بین المللی معتبر مانند مستر کارت، JBC یا ویزا دارید می توانید از آن ها تقریبا در تمام فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها و مراکز تجاری بزرگ تایلند بهره ببرید. اما انتظار نداشته باشید که بتوان از این کارت ها در فروشگاه های کوچک تر یا دور افتاده تر استفاده کرد. بنابراین همواره مقداری پول رایج کشور تایلند یعنی بات را به صورت نقدی همراه خود داشته باشید.

اما اگر به قصد خرید به یک مرکز خرید بزرگ و معتبر می روید مطمئن باشید که کارت های بانکی می توانند کارتان را راه بیندازند. اما هزینه و کارمزد استفاده از خدمات بانکی با استفاده از دستگاه های ATM در تایلند کمی بالا است.

برترین بانک ها و صرافی های تایلند کدام هستند؟ | تبدیل پول در تایلند

  • بانک های تایلند

از آنجایی که اندازه گردشگری در کشور تایلند بسیار بالا است کیوسک ها و کانترهای بسیار زیادی در شهر های مختلف این کشور و به تعداد زیاد دیده می شوند که همگی تحت مالکیت بانک های معتبر آن کشور هستند و شما نیز میتوانید برای تبدیل پول در تایلند از این مراکز یاری بگیرید. البته این نکته را از قلم نیاندازید که کانترهای موجود در هتل ها و فرودگاه ها یا نقاط بزرگ و معروف گردشگری با قیمت بالاتری با مشتری معامله می نمایند. قیمت صرف ارز در کانترهای بانکی کشور تایلند به توضیح زیر است:

نرخ صرف بانک

87/0 بانکوک

0.97 کسیکورن

1.05 تجاری سیام

به عبارت دیگر، اگر 1000 دلار داشته باشیم و بخواهیم آن را به پول تایلند کنیم، بانک بانکوک 32٬710 بات، بانک کاسیکورن 32٬680 بات و بانک تجاری سیام 32٬650 بات در ازای این پول به ما پرداخت خواهد نمود که در مقایسه با دستگاه های خودپرداز نرخ مناسب تری است.

  • صرافی های تایلند

روش ارزان تر برای تبدیل دلار (و دیگر ارزهای رایج در تایلند) به بات استفاده از کیوسک ها و یا دفاتر صرافی در تایلند است. این نکته را به یاد داشته باشید که برای صرف دلار بهتر است از اسکناس های 50 و 100 دلاری بهره ببرید چون نسبت به اسکناس های خردتر با نرخ مناسب تری معامله می شوند. قیمت صرف ارز در کانترها و دفاتر صرافی کشور تایلند به توضیح زیر است:

نرخ صرف صرافی

0.06 SuperRich

0.07 Twelve Victory Exchange Co. Ltd

0.07 MT Exchange

0.10 Vasu Exchange

0.10 SIA Exchange

0.10 Jag Exchange

0.17 K79 Exchange

اگر همان مثال 1000 دلار بالا را در نظر بگیریم تبدیل پول در صرافی سوپر ریچ که برترین نرخ صرافی را دارد در هر تبادل ارز 32800 بات به شما می رسد. این رقم نسبت به تبدیل پول از بانک ها و خودپردازها بسیار بهتر و مناسب تر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1831

به "نکات مهم درباره تبدیل پول در تایلند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکات مهم درباره تبدیل پول در تایلند!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم درباره تبدیل پول در تایلند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید