مقدار تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از مرز 3 میلیون تن گذشت

به گزارش ارانیوز، مدیرکل بندر امیرآباد گفت: حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از آغاز امسال تا به امروز از مرز 3 میلیون تن گذشته است.

مقدار تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از مرز 3 میلیون تن گذشت

خبرنگاران ساری-محمدعلی اصل سعیدی پور گفت: بیش از 3 میلیون و 5 هزار تن کالا از آغاز سال جاری تا به امروز در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شده، که در مقایسه با میزان 2 میلیون 200 هزار تن پارسال، 36 درصد افزایش داشته است.

میزان بارگیری کالا هم در این مدت به میزان یک میلیون و 700 هزار تن گزارش شده که افزایش 150 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

به گفته سعیدی پور با توجه به نقش پر رنگ سازمان بنادر و دریانوردی در مراودات اقتصادی و موقعیت استراتژیک ایران که از شمال و جنوب به دریا متصل است، بندرامیرآباد توانست در سال جاری رکورد 196 درصدی ترانزیت را به ثبت برساند و در این زمینه 129 هزار تن کالا به صورت ترانزیتی از بندرامیرآباد به کشور های حوزه سی آی اس و یا بالعکس جابجا شد.

بندرامیرآباد می تواند با بکارگیری از تمام ظرفیت های راهبردی و لجستیکی خود و با تکیه بر اهداف مدون و چشم انداز توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی به یکی از مهمترین کانون های اقتصادی کشور تبدیل شود.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1691

به "مقدار تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از مرز 3 میلیون تن گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از مرز 3 میلیون تن گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید