فعال سازی خط هوایی وان ، ارومیه

به گزارش ارانیوز، رییس اتاق بازرگانی استان وان ترکیه با اعلام خبر برقراری خط هوایی بین وان و ارومیه، شروع فعالیت این خط را گامی در راه توسعه مناسبات دو کشور ایران و ترکیه با قدمتی 400 ساله دانست.

فعال سازی خط هوایی وان ، ارومیه

نجدت تقوا رییس اتاق بازرگانی استان وان به مناسبت برقراری این خط هوایی که قرار است از روز سه شنبه اول دی (22دسامبر) آغاز به فعالیت کند، اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

طول مرز بین ایران و ترکیه 380 کیلومتر است که تمامی آن در محدوده استان وان واقع شده و مصمم به تقویت و توسعه همبستگی، برادری و تجارت بین دو کشور بیش از پیش هستیم.

وی با اشاره به این که خط هوایی بین وان - ارومیه گامی دیر مانده است، بر لزوم کوشش و مقاومت برای مالی شدن و به تبع آن تداوم این خط تاکید نمود و گفت:

برقراری این خط یاری شایان توجهی به اقتصاد و گردشگری استان وان خواهد نمود.

نجدت تقوا بعلاوه ضمن اشاره به کوشش بی وقفه اتاق بازرگانی وان برای راه اندازی این خط، افزود:

از روز سه شنبه به طور منظم هر روز یک هواپیما از وان به ارومیه و بر عکس پرواز خواهد نمود که در صورت استقبال مردمی، شمار پروازها افزوده خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی وان با تاکید بر این که ایران، مهم ترین دروازه ترکیه به آسیا است، گفت:

تحقق هدف 30 میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه با تقویت همکاری های مالی و تجاری استان های مرزی بین دو کشور میسر خواهد شد.

او ادامه داد:

بنابر این توجه به تسریع در امر بازسازی پایانه های مرزی بین دو کشور و راه های مواصلاتی در این راستا حایز اهمیت زیادی است.

نجدت تقوا افزود:

هر دو کشور در جغرافیای دشواری زندگی می نمایند که همبستگی و همکاری نزدیک بین دو طرف، موجب احیای مالی و توسعه رفاه، ثبات و آرامش منطقه خواهد شد؛ چطور که ترکیه به منزله دروازه ایران به غرب است، ایران نیز دروازه ترکیه به آسیا است که وان در مرز آن واقع شده است.

او با اشاره به فعال شدن بزرگترین فری بوت ترکیه در دریاچه وان گفت:

با راه اندازی این فری بوت خط ریلی بین ایران و ترکیه نیز فعال تر خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع: کجارو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1627

به "فعال سازی خط هوایی وان ، ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال سازی خط هوایی وان ، ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید