موسوی: 20 هزار کیت تشخیص کرونا فردا از چین وارد ایران می گردد

به گزارش ارانیوز، سخنگوی وزارت خارجه گفت که اولین محموله یاری داوطلبانه از سوی دولت و صلیب سرخ چین شامل حدود 20 هزار کیت تشخیص کرونا و بعضی لوازم دیگر فردا با یک پرواز ویژه هواپیمایی ماهان وارد کشور می گردد.

موسوی: 20 هزار کیت تشخیص کرونا فردا از چین وارد ایران می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه در زمینه یاری به اقدامات بخش پرکوشش بهداشت و درمان کشورمان برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: بلافاصله پس از تایید انتشار ویروس کرونا در کشور، وزارت امور خارجه نیز با تشکیل ستاد مبارزه با کرونا، در کنار وزارت بهداشت پیگیری ابعاد بین المللی موضوع از جمله تامین نیازهای پزشکی را در دستور کار قرار داده است.

موسوی اضافه نمود: در این ارتباط دریافت یاری های داوطلبانه از کشورهای دوست پیگیری شده که به تدریج در حال نهایی شدن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اولین محموله در این زمینه توسط دولت و صلیب سرخ چین تهیه شده که شامل حدود 20 هزار کیت آزمایش کرونا و بعضی لوازم دیگر است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته فردا با یک پرواز ویژه هواپیمایی ماهان وارد کشور خواهد شد.

موسوی با قدردانی از یاری های سخاوتمندانه دولت و مردم چین اضافه نمود: جزئیات بیشتر در خصوص یاری های چین و سایر کشورهای دوست را پس از نهایی شدن به آگاهی هم میهنان خواهیم رساند.

لازم به ذکر است دیروز چهارشنبه نیز نشست مشترک سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران، مسئولان وزارت بهداشت و رئیس دفتر کشوری سازمان جهانی بهداشت، به میزبانی محسن اسپری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با هدف اطلاع رسانی درباره اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه به عمل آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار گردید. (اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است، چانگ هوا سفیر چین نیز روز گذشته (چهارشنبه) از تحویل پنج هزار کیت تشخیص ویروس کرونا به ایران اطلاع داد و نوشت: 5000 کیت تشخیص ویروس جدید کرونا که هدایای سفارت چین و شرکت های چینی در ایران است، به طرف ایرانی تحویل داده شد. کوشش ما ادامه دارد.

چانگ هوا همچنین دیروز (چهارشنبه) با انتشار بخشی از نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه چین در توئیترش نوشت: چین آماده است تا اطلاعات و تجربیات خود را با کشورهای درگیر با ویروس کرونا به اشتراک گذاشته و به آنها یاری کند تا بتوانند براساس نیازهایشان از این توانمندی ها به بهترین شکل استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 479

به "موسوی: 20 هزار کیت تشخیص کرونا فردا از چین وارد ایران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: 20 هزار کیت تشخیص کرونا فردا از چین وارد ایران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید