مایکروسافت سیستم هوش مصنوعی جدیدی را برای پیش بینی شرایط آب و هوا طراحی کرد

به گزارش ارانیوز، دانشمندان دانشگاه واشنگتن به همراه تیم تحقیقاتی مایکروسافت سیستم هوش مصنوعی جدیدی را برای پیش بینی شرایط آب و هوا طراحی کردند.

مایکروسافت سیستم هوش مصنوعی جدیدی را برای پیش بینی شرایط آب و هوا طراحی کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،پیش بینی آب و هوای جهان به صورت عادی توسط ابررایانه ها انجام می گردد که با محاسبات پیاپی خود میلیون ها احتمال را تحلیل می نمایند و نتیجه نهایی را در اختیار هواشناسان قرار می دهند. این رایانه ها برای ارائه نتایج و احتمالات جوی دقیق باید مواردی همچون باد، دما، احتمال بارش باران و برف را تحت نظر بگیرند و به همین دلیل احتیاج به یک سیستم محاسباتی فوق العاده قدرتمند دارند.

اکنون دانشمندان در نظر دارند سیستم پیش بینی آب و هوا را توسعه دهند و قدرت این رایانه ها را با افزایش چشمگیری روبه رو نمایند. بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، محققان دانشگاه واشنگتن به همراه دانشمندان مایکروسافت توانستند از هوش مصنوعی برای پیش بینی دقیق شرایط هوا استفاده نمایند.

طبق ادعای این دو مجموعه نتایج به دست آمده بسیار از مواردی که با ابررایانه ها صورت می گیرد دقیق تر بوده است. هوش مصنوعی جدید با استفاده از داده های پیش بینی آب و هوایی 40 سال گذشته تعلیم داده شده است و کمتر بر روی اطلاعات و جزئیات محاسبات فیزیکی تمرکز دارد. این سیستم جدید می تواند شرایط جوی و آب و هوایی یک سال آینده را بسیار سریع تر از ابررایانه ها پیش بینی کند.

مصرف انرژی بسیار کم توسط هوش های مصنوعی

جوناتان وین، یکی از اعضای تحقیقات اجرا شده توسط دانشگاه واشنگتن در رابطه با اختراع جدیدشان گفت: هوش مصنوعی در نهایت می تواند به اندازه برترین مدل ابررایانه ها فعالیت کند و نتایج را بسیار سریع تر در اختیار سازمان ها بگذارد. این سیستم الگوهای رایج طی چهل سال گذشته را آنالیز می نماید و آن ها را با شرایط جوی حال حاضر تطبیق می دهد تا بهترین نتیجه را ارائه دهد.

سیستم های هوش مصنوعی جدید همچنین 7000 بار انرژی کمتری را نسبت به ابررایانه ها مصرف می نمایند و همچنین اطلاعات را سریع تر ارائه می دهند. با وجود نتیجه گیری مثبت تیم تحقیقاتی این سیستم ها همچنان در حال توسعه و گسترش هستند و انتظار می رود تا زمان استفاده نهایی از آن ها مدتی طول بکشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1035

به "مایکروسافت سیستم هوش مصنوعی جدیدی را برای پیش بینی شرایط آب و هوا طراحی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت سیستم هوش مصنوعی جدیدی را برای پیش بینی شرایط آب و هوا طراحی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید