گربه غول پیکر گردن تمساح را شکست، عکس

به گزارش ارانیوز، یک شکارچی باید بسیار قدرتمند باشد که فکر شکار تمساح به سرش بزند و جگوار یکی از این شکارچیان قدرتمند طبیعت است.

گربه غول پیکر گردن تمساح را شکست، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، شکارچی بی رقیب جنگل های بارانی آمریکای جنوبی جگوار است که بزرگترین گربه سان قاره آمریکا به شمار می رود و علیرغم شباهت ظاهری از دیگر پلنگ های دنیا بزرگتر و قدرتمندتر است.

جگوار در راس هرم غذایی ایستاده است و هر جنبده ای را شکار می نماید حتی تمساح. کیمن تمساحی نسبتا کوچکی است که در آمریکای جنوبی زندگی می نماید و خود از شکارچیان بزرگ طبیعت است اما شکار جگوار می گردد.

بدن جگوار بزرگتر و عضلانی تر از دیگر پلنگ ها است و وزن گونه نر این موجود به 150 کیلوگرم هم می رسد. با چنین جثه بزرگ و آرواره ای که استخوان را خرد می نماید بیش از 87 جانور گوناگون در منوی غذای جگوار جای می گیرند.

مثل دیگر پلنگ ها در بالا رفتن از درخت خبره است و توانایی خیره نماینده ای در شنا کردن دارد که هنگام شکار کیمن به کمکش می شتابد. بز، آهو، سمور، پرندگان، لاک پشت ها، خوک های وحشی، خوک های پوزه دراز مالایا و ماهی از دیگر شکارهای مورد علاقه جگوار به شمار می روند.

جگوار شکارچی تک رو است و زندگی گروهی ندارد. آن ها معمولا شب زی هستند و در طول شب شکار می نمایند هر چند که فرصت به چنگ آوردن لقمه ای دندان گیر در روز را هم از دست نمی دهند.

در فرهنگ مردم آمریکای مرکزی و جنوبی جگوار نماد قدرت است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1993

به "گربه غول پیکر گردن تمساح را شکست، عکس" امتیاز دهید

2 کاربر به "گربه غول پیکر گردن تمساح را شکست، عکس" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گربه غول پیکر گردن تمساح را شکست، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید