ماشین مرموزی که شیائومی برای رقابت با تسلا ساخته ، عکس

به گزارش ارانیوز، زومیت نوشت: اولین مدل خودرو برقی شیائومی با سدان تسلا مدل 3 رقابت خواهد نمود؛ اما ازنظر میزان، بزرگ تر و عملکرد بهتری خواهد داشت.

ماشین مرموزی که شیائومی برای رقابت با تسلا ساخته ، عکس

شیائومی، فراوریکننده چینی گوشی های هوشمند، در حال کار روی دو خودرو برقی است که مدل اول با هدف رقابت با سدان تسلا مدل 3 (Tesla Model 3) فراوری می گردد. ظاهراً مدل اول که نام رمز Modena (مودنا) دارد، بزرگ تر و قدرتمندتر از تسلا است و هم قیمت خودرو برقی P7 شرکت XPeng نیز خواهد بود.

گفته می گردد که این شرکت دو نسخه مختلف از این خودرو را در نظر دارد: یکی با قیمت اولیه بین 38,000 دلار تا 43,600 دلار و دیگری با قیمت اولیه 51,600 دلار.

پیش بینی می گردد مدل ارزان تر با باتری لیتیوم آهن فسفات استاندارد 400 ولتی BYD کار کند و به عموم مردم فروخته گردد. افزون براین، بسیاری از حسگرهای پیشرفته با همکاری شرکت آلمانی کانتیننتال (Continental) ازجمله دوربین ها و پنج رادار mmWave مشابه آنچه شاسی بلند Li Auto Li ONE 2021 استفاده می نماید، در خود جای خواهد داد.

مدل گران تر طبق معماری 800 ولت با ولتاژ بالا ساخته می گردد و از باتری Qilin CATL استفاده می نماید که می تواند تنها در 15 دقیقه از 0 تا 80 درصد شارژ گردد. افزون براین، به پردازنده Orin X انویدیا و حسگر LiDAR و الگوریتم های پیشرفته شیائومی مجهز خواهد شد.

هر دو نسخه کابین هوشمند مجهز به پردازنده های Qualcomm 8295 دارند که قرار است برای اولین بار در اواخر امسال میلادی در کراس اور برقی جیدو ROBO-01 استفاده گردد. دومین خودرو فراوریی شیائومی با نام Le Mans برای عرضه در سال 2025 برنامه ریزی شده است و سه موتور با نرم افزار کنترل داخلی خواهد داشت. این محصول روی همان پلتفرم اول ساخته خواهد شد.

مارس 2021، شیائومی گفت که با اولین سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری و سرمایه گذاری پیش بینی شده 10 میلیارد دلاری دیگر در طول دهه بعد، وارد صنعت خودروسازی خواهد شد.

نوامبر 2021، این شرکت قراردادی با کمیته مدیریت منطقه توسعه مالی و فناوری پکن امضا کرد تا مرکزی 300 هزار واحدی در ییژوانگ به همراه پایگاهی مرکزی برای صنعت خودروسازی و دفتر مرکزی فروش و تحقیق وتوسعه راه اندازی کند. این کارخانه در دو فاز با ظرفیت فراوری سالانه 150 هزار دستگاه خودرو در هر فاز ساخته خواهد شد و پیش بینی می گردد فراوری انبوه آن در سال 2024 شروع گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1892

به "ماشین مرموزی که شیائومی برای رقابت با تسلا ساخته ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین مرموزی که شیائومی برای رقابت با تسلا ساخته ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید