تور استانبول ارزان: تاریخچه راه آهن استانبول

به گزارش ارانیوز، شهر استانبول یکی از بزرگ ترین شهر های کشور ترکیه می باشد. استانبول از نظر جغرافیایی در دو بخش آسیا و اروپا قرار گرفته است به همین علت استانبول را پلی بین دو قاره نام گذاری نموده اند که این دو بخش به وسیله پل معروف بسفر یه یکدیگر متصل شده است. استانبول شهری است بزرگ که همیشه مسافران زیادی را به خود دیده است که اغلب به وسیله خطوط راه آهن به این شهر وارد می شوند. خطوط راه آهن استانبول علاوه بر بین کشوری و شهری در داخل خود استانبول هم استفاده می گردد این خطوط هم مسافربری هم باری است.بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور استانبول ارزان: تاریخچه راه آهن استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

اولین بهره برداری از راه آهن در ترکیه بر روی قسمتی از خط آهن به طول 130 کیلومتر انجام گرفت. فرآیند ساخت راه آهن استانبول در سال 1856 با دادن امتیازی به یک شرکت انگلیسی فعالیت خود را آغاز کرد. و خط راه آهن تا 4000 کیلومتر توسعه یافت .

راه آهن استانبول:

راه آهن شهر استانبول به عنوان بخش جنوب شرقی راه آهن بالکان ، به وظیفه خود جهت مرتبط ساختن اروپا به آسیا و به خاورمیانه عمل می نماید. بعلاوه راه آهن استانبول مسئولیت فراهم آوردن خدمات با کیفیت بالا و منطبق بر استاندارهای بین المللی را دارد.

تاریخچه ایستگاه حیدر پاشا استانبول:

ایستگاه راه آهن در شهر استانبول به نام ایستگاه حیدر پاشا یک ایستگاه قدیمی و مجذوب کننده با سبک معماری آلمانی ایتالیایی است.

در دوره عثمانی شهر استانبول از بزرگ ترین شهر های ترکیه بود با وجود اینکه مرکز سیاسی و مالی ترکیه بود ولی راه آهن نداشت. و در سال 1871 به فرمان سلطان عبدالعزیز خط راه آهن از حیدر پاشا راه اندازی شد و درسال 1872 افتتاح گشت.

نخستین خدمات حمل و جابجایی مسافر در سال 1890 آغاز شد. ایستگاه حیدر پاشا بر 1100 ستون چوبی پایدار است و طول هرکدام به 21 متر می رسد. ایستگاه شهر استانبول یکی از شاهکار های دوره عثمانی است.

ایستگاه راه آهن در شهر استانبول در سال 2012 بزرگ ترین ایستگاه بین شهری و شلوغ ترین محسوب می گردد. ایستگاه راه آهن استانبول از مهم ترین ایستگاه های بین شهری در استانبول است.

از تاریخ نوزدهم 2013 به علت تعمیر اساسی و اضافه کردن یک خط نو برای راستا مرمره ایستگاه استانبول برای زمان نا معلوم تعطیل شد. اما همچنان از ساختمان ایستگاه استفاده می گردد. در سال 2015 با تمام شدن تعمیرات و راه اندازی خط مرمر ایستگاه استانبول باز شده و در نقشه راه آهن رسمی نهاده شد.

سفر در داخل استانبول با قطار:

بسیاری از راه آهن های ترکیه دارای کوپه هایی مخصوص خواب ، جایگاه های تخت خواب شو و رستوران دارد. از ویژگی دیگرخط راه اهن در شهر استانبول هزینه پایین البته برای قطار سریع السیر گران تر است تخفیف 20 درصدی برای دانشجویان البته وجود کارت دانشجویی ترکی ضروری است. از بچه ها زیر هفت سال کرایه دریافت نمی گردد. خط راه آهن از استانبول تا آنکارا حدود 6 ساعت و نیم و تا 10 ساعت طول می کشد. و از آنکارا تا قونیه قطار تند رو وجود دارد که در تایم یک ساعت و ربع می توان به مقصد رسید. گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1588

به "تور استانبول ارزان: تاریخچه راه آهن استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: تاریخچه راه آهن استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید