لوکاشنکو: پوتین قول یاری به امنیت بلاروس را داد

به گزارش ارانیوز، رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت همتای روسش به او قول داده است که برای مقابله با ناآرامی های اخیر در بلاروس به مینسک یاری خواهد نمود.

لوکاشنکو: پوتین قول یاری به امنیت بلاروس را داد

به نقل از آسوشیتدپرس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، از قول مساعد همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، برای مقابله با ناآرامی های اخیر در کشورش اطلاع داد.

لوکاشنکو در یک نشست خبری گفت: در مکالمه تلفنی که با پوتین داشتم او وعده داد در صورت درخواست مینسک، یاری های امنیتی برای بازگرداندن نظم به کشور برایمان تامین می نماید.

لوکاشنکو دقیقا تعیین نکرد که چه نوع یاری هایی قرار است از روسیه دریافت گردد. او با اشاره به توافق نامه پشتیبانی متقابل دو عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی که در دهه 1990 امضا شد گفت: وقتی صحبت از بخش نظامی می گردد ما با فدراسیون روسیه توافق داریم.

او در ادامه شرح داد که اکنون دقیقا زمان مناسب این توافق است.

روز گذشته بار دیگر و برای هفتمین روز متوالی هزاران معترض به خیابان های بلاروس آمدند و رئیس جمهور این کشور را به تقلب در انتخابات اخیر متهم کردند. اتحادیه اروپا و آمریکا نیز از این اعتراضات حمایت می نمایند و اعلام نموده اند انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که در نهم اوت برگزار گردید متقلبانه بوده است.

پیش از انتخابات نیز اعتراضاتی در بلاروس صورت می گرفت، اما نتیجه انتخابات آتش آن را برافروخته تر کرد. شهروندان بلاروس به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند. در انتخابات ریاست جمهوری نیز که روز دوشنبه برگزار گردید الکساندر لوکاشنکو 80 درصد آرا را کسب کرد، اما مخالفان آن را تقلب در انتخابات دانستند و نتیجه را رد کردند. پس از آن مینسک -پایتخت این کشور- به همراه چند شهر دیگر با اعتراضات گسترده روبه رو شد. بنا بر آمار های غیررسمی، اعلام شده حدود هفت هزار نفر در این اعتراضات بازداشت شده اند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 877

به "لوکاشنکو: پوتین قول یاری به امنیت بلاروس را داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاشنکو: پوتین قول یاری به امنیت بلاروس را داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید