قاسم پور: بازیکنان تیم ملی از نظر انگیزشی قابل مقایسه با حریف خود نبودند، تیم کی روش در آسیا بهترین است

به گزارش ارانیوز، پیشکسوت فوتبال ایران گفت: طبیعی بود که سوریه مقابل ایران چیزی برای از دست دادن نداشته باشد و تمام توان خود را برای نباختن به کار بگیرد.

قاسم پور: بازیکنان تیم ملی از نظر انگیزشی قابل مقایسه با حریف خود نبودند، تیم کی روش در آسیا بهترین است

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تورهای سفر به بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی اندونزی را از نزدیک شاهد باشد.

ابراهیم قاسم پور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره تساوی 2 - 2 تیم ملی مقابل سوریه گفت: با وجود اینکه بازی مساوی شد، اما عملکرد تیم ملی در این بازی بد نبود و توانست با ارائه بازی هجومی موقعیت های زیادی را روی دروازه سوریه خلق کند. اگر بدشانسی نمی آوردیم و در زدن ضربات آخر بیشتر دقت می شد، حتماً بازی را می بردیم.

وی با تأکید بر اینکه دو تیم از لحاظ انگیزشی با یکدیگر قابل مقایسه نبودند، یادآور شد: سوریه در این بازی چیزی برای از دست دادن نداشت و همه توان خود را به کار گرفت تا با حداقل امتیاز از زمین بیرون بیاید. اگر دقت نموده باشید در هر جایی از زمین وقتی بازیکن ما صاحب توپ می شد سه بازیکن سوری او را محاصره می کردند. به هر حال این امر طبیعی بود، اما با وجود اینکه ملی پوشان ما انگیزه زیادی نداشتند، بازی با کیفیت و هماهنگی را ارائه دادند. البته اعتقاد من این است که تیم ملی همواره مقابل تیم هایی که در آسیا فیزیکی بازی می نمایند مشکل دارد و تیم هایی چون عراق و سوریه از جمله این تیم ها هستند.

قاسم پور در واکنش به این پرسش که آیا تیم ملی می تـواند در جام جهانی روسیه برای اولین بار یک تیم مدعی صعود از گروهش باشد؟، توضیح داد: اگر بخواهیم تیم ملی را از لحاظ کیفی ارزیابی کنیم واقعاً در حد آسیا خوب هستیم، اما همچنان فاصله زیادی با تیم های خوب اروپایی و قاره آمریکا داریم. با توجه به امکانات کم، برنامه ریزی های نادرست و عدم ارتباط لازم با تیم های صاحب سبک جهان و دلایل مختلف دیگر تا سال های سال هم نمی توانیم به تیم های قدرتمند اروپایی و قاره آمریکا برسیم پس باید خود مان را با تیم های هم سطح خودمان مقایسه کنیم. در حال حاضر در آسیا بدون تردید بهترین تیم هستیم و در رقابت های انتخابی جام جهانی هم این را ثابت کردیم. برای جام جهانی باید ببینیم با چه تیم هایی هم گروه می شویم و براساس آن می شود با اردو های مناسب و انتخاب حریفان درست تدارکاتی این شانس را داشته باشیم که در جام جهانی از گروه مان صعود کنیم.

کارشناس فوتبال ایران در انتها راجع به اینکه تیم ملی از لحاظ نیروی انسانی چه ضعف هایی دارد، گفت: پیداست که مربیان تیم ملی بازیکنان شاغل در فوتبال اروپا را به بازیکنانی داخلی ترجیح می دهد و این امر طبیعی است. تعدادی از بازیکنان ما در اروپا پیشرفت خوبی داشته اند و دلیلش هم کار کردن با مربیان خوب و بهره بردن از امکانات پیشرفته است. تقریباً در همه پست ها بازیکن خوب داریم و کی روش قطعاً چاره ای ندارد جز اینکه با همین نفرات تیمش را برای جام جهانی آماده کند. او حتی تمام جهان را می شود تا بازیکنی با تابعیت ایرانی پیدا کند و اخیراً سامان قدوس را کشف نموده است که به نظر می آید بازیکن خوبی باشد. این کار کی روش را می پسندم. پیش از این بازیکنانی چون دژاگه، سردار آزمون و رضا قوچان نژاد که در فوتبال اروپا رشد نموده بودند خیلی به کار تیم ملی آمدند و امیدوارم قدوس هم به مانند آنها باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 360

به "قاسم پور: بازیکنان تیم ملی از نظر انگیزشی قابل مقایسه با حریف خود نبودند، تیم کی روش در آسیا بهترین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسم پور: بازیکنان تیم ملی از نظر انگیزشی قابل مقایسه با حریف خود نبودند، تیم کی روش در آسیا بهترین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید