فعالیت 450شرکت دانش بنیان در عرصه هوایی

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری امروز در نشست مدیران عامل شرکتهای هوایی و دانش بنیان های فعال در زمینه صنعت هوایی که در محل سازمان هواپیمایی کشوری برگزارشد گفت: یک زمانی تصور می شد که مفهموم توسعه سخت افزاری است از این رو اقدام به توسعه کارخانه ها شد ولی بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که مفهوم توسعه مفهومی مبتنی بر نرم افزار است اما اکنون به این مهم رسیدیم که مفهوم توسعه مفهوم فرهنگی دارد.

فعالیت 450شرکت دانش بنیان در عرصه هوایی

معاون علمی و فناوری با تاکید بر اینکه در حوزه فناوری هم ارتقای فرهنگ مهم است گفت: یعنی باید از همه بخواهیم تا توسعه در فناوری ایجاد گردد و اگر این اراده وجود داشته باشد می توانیم در همه بخش ها از توان شرکتهای دانش بنیان بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه با فرهنگ سازی می توانیم از محصولات داخلی استفاده کنیم، گفت: بدین واسطه قادریم با تکیه بر دانش بومی و علم فارغ التحصیلان دانشگاهی و شرکتهای دانش بنیان محصولات فناورانه فراوری کنیم.

معاون علمی و فناوری با اشاره به توسعه هوانوردی عمومی در کشور گفت:باید به شرکت هایی که در بخش MRO (مراکز ارائه خدمات تخصصی هوایی) فعالیت می نمایند و شرکت هایی که در حوزه ساخت هواپیما وارد شده اند به این دیدگاه نگاه کرد که این شرکتهای عظیم در آینده دستاوردهای مهمی را فراوری می نمایند.

وی اضافه نمود فراوری هواپیمای بیست نفره از جمله زمینه ها است که شرکتهای دانش بنیان می توانندبه آن ورود نمایند؛ این اقدام باعث ایجاد اقتصاد هوایی می گردد.

وی با اشاره به برنامه معاونت در زمینه ساخت تسترهای سیویل گفت: این برنامه با بخش خصوصی اجرایی می گردد و ما آمادگی داریم که هر یاریی که لازم باشد ارائه دهیم و حمایت هایی همچون معافیت های مالیاتی، اعطای وام و... را داشته باشیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر انتظار داریم تا نهادهای مرتبط از توانمندی شرکتها دانش بنیان استفاده نمایند.

وی گفت در حال حاضر 450شرکت دانش بنیان در حوزه هوایی مشغول فعالیت هستند.

ستاری در جمع خبرنگاران نیز گفت: یکی از بخش های مهم توسعه شرکتهای دانش بنیان حوزه هوایی است. این بخش مهم به همکاری سازمان هواپیمایی کشوری احتیاج دارد که با رعایت همه استانداردهای حوزه هوایی توسعه بخش هوایی را داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری گفت: خوشبختانه همه اقدامات لازم برای توسعه صنعت هوایی در حال انجام است.

ستاری اضافه نمود: قرار است در کلیه حوزه های هوایی شرکتهای دانش بنیان مشارکت نمایند ولی این ملزم به این است که سازمان هوایی استاندارد های هوایی را به شرکتها اعلام کند.

معاون علمی و فناوری ادامه داد: معاونت علمی به شرکت ها یاری می نماید تا استانداردها را در حوزه های فنی و قطعه سازی اخذ نمایند.

وی درخصوص اخذ استانداردهای بین المللی قطعات هوایی گفت: اخذ استاندارد بین المللی برای قطعات هوایی همانند سایر حوزه ها همچون صنعت نفت، در قالب گواهی انطباق اعطا می گردد. این گواهی انطباق نسبت به استاندارد های بین المللی به محصولات اعطا می گردد.

به گفته معاون علمی، این استاندارد با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری اعطا می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1007

به "فعالیت 450شرکت دانش بنیان در عرصه هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 450شرکت دانش بنیان در عرصه هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید