عرصه مهیا برای سرمایه گذاری گردشگری در گیلان

به گزارش ارانیوز، اهمیت صنعت #گردشگری در سند تحول دولت جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مهم ترین اسناد بالادستی کشور مطرح شده و استاندار #گیلان بعنوان نماینده عالی دولت در استانی که قطب گردشگری است هشدار داد، معطلی سرمایه گذاران قابل بخشش نیست و مدیران خاطی برکنار می شوند.

عرصه مهیا برای سرمایه گذاری گردشگری در گیلان

به گزارش دنیای سفر به نقل از خبرگزاری ایرنا، نام گیلان، تداعی گر واژه سفر شده و توسعه گردشگری گیلان شاخصه ای پررنگ در میان دیگر ظرفیت های استان است که می تواند علاوه بر رونق مالی، نشاطی مضاعف در جامعه ایجاد نماید؛توسعه گردشگری چیزی فراتر از اقتصاد می بخشد و آن توسعه صلح و دوستی، حفظ حقوق انسان و طبیعت و ارتقاء سطح فرهنگ و هنر است.

رئیس جمهوری در یکی از سفرهای اخیر استانی خود بر اقتصاد گردشگری تاکید نمود و اعلام کرد سرمایه گذاری در این حوزه وضع بغرنج بیکاری را بهبود و اقتصاد را تقویت می نماید و به همین دلیل استاندار گیلان نیز اوایل هفته جاری در نخستین نشست خبری خود با فعالان عرصه رسانه هشدار داد: امروز دغدغه کشور فراوری و اشتغال است؛ لذا در بخش سرمایه گذاری با احدی تعارف نداریم و معطلی سرمایه گذاران را پشت در های ادارات را نخواهم بخشید.

اسدالله عباسی گفت: نکته مهمی که در بنگاه های فراوریی رخ داده و در گیلان منحصر به فرد است صدور مجوزهای بی نام است که شرایط را برای سرمایه گذاران تسهیل می نماید؛ امروز با افتخار می گوییم 52 مجوز بی نام در بخش های گردشگری، صنعتی و کشاورزی صادر و تشریفات حذف شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بنا به تغییر نگاه کلان استان نسبت به سرمایه گذاری و تسری آن در بخش گردشگری از تهیه 44 بسته فرصت سرمایه گذاری طبیعی در استان اطلاع داد.

ولی جهانی گفت: با عنایت به ضرورت تهیه بسته فرصت های سرمایه گذاری مجذوب کننده و سهولت امور سرمایه گذاران، تهیه این قبیل از بسته ها با دارا بودن کم ترین موانع در دستورکار این اداره کل قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به تهیه 44 بسته سرمایه گذاری طبیعی اضافه نمود: این بسته ها شامل عرصه هایی از امور اراضی و راه و شهرستازی استان است که برای بعضی از آنها مجوز های بی نام صادر شده است.

جهانی افزود: صدور مجوزهای بدون نام در راستای دستور استاندار به منظور کم کردن مراحل بروکراسی اداری بوده و فرصت های یادشده با انتخاب سرمایه گذار به وسیله مراجع قانونی آماده واگذاری به منظور انجام سرمایه گذاری بوده که تحقق این برنامه ها نوید ایجاد فرصت های شغلی مؤثر و پایدار را می دهد.

وی گفت: بعلاوه ایجاد زیرساخت مناسب به منظور تسهیل سرمایه گذاری در بافت های تاریخی موجود در استان با تهیه بسته های تازه و شناسایی بافت های تاریخی نیز در دستورکار است که به زودی این فرصت ها به وسیله پرتال اداره کل در دسترس سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در این خصوص اعلام کرد: با توجه به هماهنگی های کلان استان در سطح استانداری،این اداره کل،اقتصاد دارایی و منابع طبیعی برای تهیه فرصت های سرمایه گذاری با تهیه این بسته ها بستر سرمایه گذاری صورت گرفته که تا به امروز به 44 بسته،منطقه و عرصه سرمایه گذاری رسیده ایم.

رضا حسن پور اضافه نمود:برای تعدادی از این بسته ها آنالیز های اولیه صورت گرفته و حتی مجوز بدون نام هم صادر شده است،به این معنا که یک بستر کاملا آماده برای سرمایه گذاری مهیا شده است که سرمایه گذاران می توانند نقطه های مناسب سرمایه گذاری را معین و به وسیله مراجع قانونی درخواست عرصه کنند و پروژه گردشگری ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه مجوز بدون نام کار نویی هست گفت: این پروژه هااز 20 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری آغاز می گردد و تا هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است؛ 10 مورد از بسته های یادشده پالایش و مجوز بدون نام آنها هم صادر شده است و کوشش می کنیم این تصمیم گیری گام به گام پیش رود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری گیلان موارد پالایش شده را بستر و فرصت سرمایه گذاری مطرح نمود که شامل مجتمع های گردشگری، هتل های پنج ستاره، اقامتی،پذیرایی و گردشگری است و تصمیم بر اینست که بستر سرمایه گذاری فراهم گردد که سرمایه گذاران معطل شناسایی و بوروکراسی اداری نشوند.

جای جای گیلان به لحاظ فرهنگی، تاریخی و بیش از همه طبیعی، قابلیت سرمایه گذاری برای رونق صنعت گردشگری را داراست اما متاسفانه فرایند بوروکراسی اداری موجب گریز سرمایه گذاران از استان می شد ؛استان گیلان با برخورداری از پتانسیل های ویژه ازجمله جاذبه های تاریخی، برخورداری از آب و هوای مدیترانه ای و چهار فصل، نزدیکی کوه و دریا، صدها گونه شناخته شده گیاهان دارویی و وجود چشمه های آب معدنی دارای قابلیت های ویژه در شاخه های متعدد گردشگری بویژه گردشگری سلامت است.

به هر روی نام گیلان، تداعی گر واژه سفر شده و توسعه گردشگری گیلان شاخصه ای پر رنگ در میان دیگر ظرفیت های استان است که می تواند علاوه بر رونق مالی، نشاطی مضاعف در جامعه ایجاد نماید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1754

به "عرصه مهیا برای سرمایه گذاری گردشگری در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرصه مهیا برای سرمایه گذاری گردشگری در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید