طرز تهیه الویه قالبی برای شب یلدا

به گزارش ارانیوز، الویه قالبی یکی از روش های بسیار خوشمزه و مجلسی برای تهیه و سرو سالاد الویه است که بین ما ایرانی ها بسیار محبوب و برای شب یلدا و مهمانی هم بسیار پر کاربرد است.

طرز تهیه الویه قالبی برای شب یلدا

به گزارش خبرنگاران، الویه قالبی برای شب یلدا بسیار مناسب است. شما می توانید از انواع قالب ها مانند پلاستیکی، فلزی یا سیلیکونی بهره ببرید و الویه را به صورت قالبی تهیه کنید؛ اگر هیچ کدام از انواع قالب ها را ندارید از یک کاسه بهره ببرید و الویه را به صورت قالبی خارج و به دلخواه تزیین کنید.

شما می توانید الویه قالبی را در رینگ های کوچک تهیه کنید و قالب بزنید و به عنوان فینگرفود سرو کنید و یا می توانید با پودر نان تست روی الویه را کاور کنید.

مواد لازم

سیب زمینی: 3 عدد

سینه مرغ: 1/2 عدد

خیارشور: 9 الی 10 عدد

هویج: 2 عدد

تخم مرغ: 2 عدد

کره: به میزان لازم

سیر: 1 حبه

آب لیمو ترش: 1 ق چای خوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز: به میزان لازم

طرز تهیه الویه قالبی برای شب یلدا

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بپزید و ریش ریش کنید. برای این کار سینه مرغ را به همراه یک پیاز و کمی کره و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و یک حبه سیر خوب تفت دهید تا سبک گردد و مرغ تغییر رنگ دهد و بعد روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته گردد.

مرحله دوم: افزودن سیب زمینی و هویج

در اواسط پخت سیب زمینی را پوست بگیرید و نصف کنید و به همراه هویج پوست کنده به مرغ اضافه کنید. بعد بگذارید تا سیب زمینی و هویج نیز با آب مرغ پخته گردد، این یک ترفند خوشمزه برای داشتن یک الویه درجه یک است. بعد از پخت سینه مرغ را از آب مرغ خارج کنید. تخم مرغ را به همراه کمی آب بگذارید تا کاملا پخته گردد.

مرحله سوم: خرد کردن مواد

سینه مرغ را ریش ریش کنید و جدا قرار دهید، سیب زمینی را با پوره کنید یا با گوشتکوب بکوبید. بعلاوه می توانید به صورت نگینی ریز خرد کنید. هویج را نیز رنده کنید. خیاشورها را بشویید و به میزان دلخواه خرد کنید، تخم مرغ را بکوبید یا رنده کنید و همه مواد را داخل یک کاسه بریزید و خوب باهم ترکیب کنید.

مرحله چهارم: تهیه الویه قالبی

در ادامه باید سس مایونز را به همراه آب لیموترش و ادویه ها مخلوط کنید. هم بزنید و روی سالاد الویه بریزید و ترکیب کنید تا سس به خورد مواد برود. بعد قالب مورد نظر را آماده کنید و مواد الویه را داخل آن بریزید و خوب فشرده کنید و بعد برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از خنک شدن روی دیس مورد نظر برگردانید و با هویج و نخود فرنگی به دلخواه تزیین کنید.

نکات کلیدی تهیه الویه قالبی

می توانید از ترکیب ماست و سس مایونز بهره ببرید.

بهتر است خیارشورها را بشویید و بعد خرد کنید تا باعث شور شدن نگردد.

به دلخواه کمی روغن زیتون به سس الویه اضافه کنید.

منبع: بهترین ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1901

به "طرز تهیه الویه قالبی برای شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه الویه قالبی برای شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید