طرح تبدیل شرایط فرهنگیان و ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار مجلس

به گزارش ارانیوز، مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی برگزار خواهد کرد و طبق اعلام روابط عمومی مجلس، بررسی چند موضوع مهم در این هفته در دستور کار مجلس واقع شده است. خبر مهم برای جویندگان کار این است که طبق اعلام مجلس، دو طرح مهم استخدامی در این هفته در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت که یکی از آن ها طرح تبدیل شرایط فرهنگیان است.

طرح تبدیل شرایط فرهنگیان و ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار مجلس

روابط عمومی مجلس با اعلام دستور کار جلسات صحن علنی در هفته پیش رو اعلام کرد که یکی از موضوعاتی که کنندگان مردم بررسی خواهند کرد، موضوع استخدام برخی معلم های شاغل در آموزش و پرورش است. بر این اساس قرار است طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش و طرح ساماندهی و تأمین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده الحاقی قانون معین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، طرح الحاق یک تبصره به ماده (17) قانون معین استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش نیز در دستور کار این هفته صحن مجلس قرار گرفته است.

همچنین طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت هم که قرار بود هفته گذشته در مجلس بررسی شود به این هفته موکول شده و حالا در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

جدیدترین آگهی های استخدام حوزه آموزش را ببینید

مجلس تکلیف معلم های بلاتکلیف را معین می کند؟

یکی از طرح هایی که مجلس شورای اسلامی با جدیت در پی تصویب آن است معین کردن شرایط استخدامی معلم های بلاتکلیف و رسیدگی به طرح تبدیل شرایط فرهنگیان در آموزش و پرورش است. در حال حاضر تقریبا دو سالی می شود که لایحه رتبه بندی در کش وقوسی میان مجلس و دولت قرار گرفته است و جمع زیادی از معلم ها منتظرند تا این لایحه دریافتی حقوق آنها و همچنین شرایط استخدامی بخش بزرگی را معین تکلیف کند. همچنین دولت در این سال ها بارها و بارها اعلام کرده که با کمبود نیرو در بخش آموزشی روبرو است و این در حالی است که بخش بزرگی از نیروهای حق التدریس، نهضتی، غیرانتفاعی و … پشت در استخدامی وزارت خانه مانده اند. حالا مجلس در این هفته سعی دارد شرایط بخش مهمی از آنها را معین کند. اگرچه این مهم به همراهی دولت هم نیازمند است. مهم ترین مشکل دولت در این جهت، تامین منابع مالی موردنیاز برای به خدمت گرفتن این گروه از معلم هاست.

سازمان امور استخدامی مهم ترین مخالف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

هفته گذشته قرار بود که مجلس تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را معین کند. طرحی که قرار است شرایط استخدامی بخش بزرگی از نیروهای دولتی را که ذیل یکی از قراردادهای هفده گانه فعلی با دستگاه های اجرایی همکاری می کنند معین کند. اما این طرح به دلیل مخالفت های سازمان امور اداری و استخدامی در هفته گذشته بررسی نشد. رئیس سازمان امور استخدامی کشور معتقد است برخی نیروهایی که در طرح ساماندهی قرار است استخدام شوند با پارتی و رانت وارد شدند و همین موضوع دلیل اصلی مخالفت او با این طرح است. این سازمان معتقد است افراد تحصیل کرده و بیکار باید وارد سیستم شوند و طرح فعلی موجب اجحاف در حق دیگران می شود. با این حال در هفته ای که گذشت کنندگان زیادی بر لزوم بررسی این طرح در مجلس اظهار نظر کردند. رسول فرخی میکال، کننده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در در تذکری خطاب به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، بر ضرورت تبدیل شرایط کارکنان دولت، قراردادی، شرکتی، حجمی و… تاکید کرده بود. همچنین ابراهیم نجفی، کننده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی از هیات رئیسه و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خواست تا با توجه به تعدد شیوه های استخدامی در دستگاه های اجرایی و استخدام های بی ضابطه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را هر چه سریع تر در دستور کار مجلس قرار دهند.

منبع: دیوار
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1795

به "طرح تبدیل شرایط فرهنگیان و ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تبدیل شرایط فرهنگیان و ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید