ارزیابی شرایط ارائه خدمات بهداشتی در منطقه ها زلزله زده فین و رضوان

به گزارش ارانیوز، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به منطقه ها زلزله زده هرمزگان با حضور در منطقه زلزله زده فین و رضوان ضمن بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت این منطقه ها، شرایط ساختمان و فضای فیزیکی و بعلاوه ارائه خدمت به مراجعین را مورد ارزیابی قرار داد.

ارزیابی شرایط ارائه خدمات بهداشتی در منطقه ها زلزله زده فین و رضوان

به گزارش خبرنگاران، دکتر کمال حیدری در ملاقات با کارکنان مرکز خدمات جامع سلامت فین گفت: در شرایط بحران زلزله و اپیدمی کرونا خدمات روتین بهداشتی همچون گذشته با حساسیت ویژه انجام گردد.

دکتر حیدری با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کرونا در کشور، ابراز کرد: پوشش واکسیناسیون کرونا در منطقه ها زلزله زده فین و رضوان رضایت بخش است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت فین و رضوان با اعضای شورای اسلامی این منطقه ها ملاقات و تبادل نظر کرد و در جریان مسائل و درخواستهای مردم این شهر نهاده شد.

دکتر حیدری شرایط بهداشت آب، بیماریهای ویروسی، بیماران فشار خون و دیابتی، بهداشت روان و بهداشت دهان و دندان را پس از بازدید از بخش های مختلف مراکز خدمات جامع سلات فین و رضوان مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر رضایی، رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز ضمن تاکید بر ارائه خدمات بهداشت روان در منطقه ها زلزله زده گفت: تمام مراکز خدمات جامع سلامت باید حداقل یک روانشناس داشته باشند.

دکتر رضایی در ملاقات با پزشک مرکز خدمات جامع سلامت فین شرایط ارائه خدمت به بیماران و مردم منطقه را آنالیز و اندازه رضایت از نحوه پرداخت مطالبات پزشکان در طرح نظام پرداخت شبکه را از آنان جویا شد.

دکتر محمد اسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت نیز گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در کنترل و مدیریت بحران زلزله در منطقه فین و رضوان صورت گرفته است برپایی چادرها در محیط و کنار منازل خود آنها است.

بنابر اعلام وبدا، دکتر مطلق اضافه کرد: وجود چادرها به صورت پراکنده و درمنطقه ها نزدیک به خانه های اهالی روستا، از بیماری های واگیر جلوگیری نموده و موجب می گردد زودتر ساماندهی شوند.

دکتر حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت با همراهی، دکتر رضایی رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، دکتر مطلق مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت، دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر حسین پور معاون بهداشت دانشگاه و جمعی از مسئولین حوزه بهداشت استان از مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهدای سلامت واقع در نمایشگاه عرضه کالا و آزمایشگاه جامع سلامت معاونت بهداشت بازدید کردند.

دکتر حیدری در بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون ضمن ملاقات و تبادل نظر با کارکنان شاغل در این مرکز از کوشش ها و خدمات آنان تقدیر و تشکر کرد.

وی در بازدید از آزمایشگاه جامع سلامت استان و ملاقات با رییس این مرکز در جریان اقدامات و عملکرد این حوزه از ابتدای کووید 19 تا به امروز نهاده شد.

دکتر حیدری ضمن تاکید بر ارتقاء آزمایشگاه جامع استان گفت: درخواستهای تجهیزاتی و فنی این مرکز با توجه به اهمیت موضوع حتما در دستور کار این معاونت قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1609

به "ارزیابی شرایط ارائه خدمات بهداشتی در منطقه ها زلزله زده فین و رضوان" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارزیابی شرایط ارائه خدمات بهداشتی در منطقه ها زلزله زده فین و رضوان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی شرایط ارائه خدمات بهداشتی در منطقه ها زلزله زده فین و رضوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید