شهرداری آماده ترویج سفر مسئولانه و توسعه گردشگری است

به گزارش ارانیوز، ایسنا/ براساس سخنان شهردار شهر میراث جهانی یزد، شهرداری آماده ترویج سفر مسئولانه و توسعه گردشگری است.

شهرداری آماده ترویج سفر مسئولانه و توسعه گردشگری است

برای سفر با قیمت تور پوکت ارزان همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

داستان چیست؟

جمال الدین عزیزی با اشاره به ضرورت رونق گردشگری و انجام اقداماتی برای نجات این صنعت از رکود فعلی اظهار می نماید: متاسفانه، گردشگری همچنان دچار بحرانی جدی است و من معتقد هستم که باید برای آنچه امروز با عنوان سفر مسئولانه مطرح می گردد، برنامه ریزی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و تدوین دستورالعمل و پروتکل های سفر مسئولانه در یزد با در نظر دریافت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا تصریح می نماید: باید با تدوین چنین دستور العملی برای تبلیغات، کنترل مسافران و سایر موارد مربوطه با رعایت پروتکل های بهداشتی و مشروط به مصوبات ستاد کرونا اقدام گردد.

این مسئول با تاکید بر این که نباید با تعلل در این رابطه رکود صنعت گردشگری را تداوم بخشید، می گوید: آب جاری هم در صورت ماندگار شدن بیش از حد، دچار گندیدگی می گردد و خاصیت خود را از دست می دهد لذا گردشگری هم اگر بیش از حد در شرایط رکود بماند، از دست می رود.

وی از رکود صنعت گردشگری خارجی یاد می نماید و می گوید: در این صورت باید اقتصاد گردشگری بر پایه رونق گردشگری داخلی نجات پیدا کند لذا زمان آن رسیده تا با اقدامی موثر تحرکی به حوزه گردشگری ببخشیم.

عزیزی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری صرفا هتل داری و مشاغل مربوط به گردشگری نیست، می گوید: گردشگری بسیار فراتر از این صنعت است و مشاغل و صنوف بسیاری را به خود درگیر نموده است، لذا با رونق این صنعت، اقتصاد کشور پویاتر می گردد.

شهردار شهر تاریخی یزد با بیان اینکه برنامه ریزی برای رونق صنعت گردشگری باید از سوی متولیان این صنعت انجام گردد، می گوید: شهرداری آماده هر نوع یاری و همکاری در زمینه تبلیغات و اقدام برای رونق این صنعت به خصوص فرهنگسازی گردشگری و سفر مسئولانه است.

وی شهرداری را عامل ریل گذاری و مهیا کردن بسترهای شهر اعلام می نماید و می گوید: تفاهم نامه مثلث طلایی، خواهرخواندگی ها و سایر اقدامات شهرداری صرفاً ایجاد بستری برای بهره وری صنعت گردشگری، حوزه مالی و آموزشی است.

عزیزی در رابطه با اقدام برای توسعه روابط شهری همانند تفاهم نامه مثلث طلایی به خصوص با مقاصد گردشگری یزد، خاطرنشان می نماید: آماده ایجاد هر نوع ظرفیت مثبت و زیرساخت شهری مورد احتیاج جامعه گردشگری هستیم، اما باید این احتیاج و مطالبه از سوی جامعه گردشگری و فعالان این صنعت اتفاق بیفتد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 936

به "شهرداری آماده ترویج سفر مسئولانه و توسعه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری آماده ترویج سفر مسئولانه و توسعه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید