شرایط کنسلی پروازهای خارجی پس از شیوع ویروس کرونا چگونه است؟

به گزارش ارانیوز، شرایط کنسلی پروازهای خارجی پس از شیوع ویروس کرونا

بعضی از ایرلاین های خارجی پس از شیوع بیماری کرونا در ایران بخشنامه هایی را در مورد شرایط کنسلی پروازهای خارجی صادر نموده اند که به توضیح زیر اعلام خواهیم کرد.

شرایط کنسلی پروازهای خارجی پس از شیوع ویروس کرونا چگونه است؟

* آخرین به روز رسانی 8 اسفند 98

شرایط کنسلی هواپیمایی قطر ایرویز در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی قطر ایرویز در تاریخ 98/12/6 پس از شیوع بیماری کرونا، تمامی پروازهای قطر ایرویز بین ایران و عمان از تاریخ 98/12/7 تا حدود 98/12/25 کنسل می باشد. این تغییرات شامل پروازهای مشهد، شیراز و اصفهان می شود. پروازهای تهران از هفته ای 20 پرواز به 7 پرواز کاهش می یابد. این تغییرات از تاریخ 98/12/5 ساعت 7 صبح به وقت دوحه انجام می شود.

شرایط کنسلی هواپیمایی سلام ایر در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی سلام ایر در تاریخ 98/12/6 پس از شیوع بیماری کرونا، تمامی پروازهای سلام ایر بین ایران و عمان از تاریخ 98/12/5 تا اطلاع ثانوی کنسل می باشد. همچنین در مورد استرداد وجه کامل پروازهای کنسل شده هواپیمایی سلام ایر طبق دستور مقامات هواپیمایی کشوری عمان مبنی بر لغو مجوزهای پروازی بین ایران به عمان، با توجه به حجم بالای استردادها، فاز اول پرداخت ها با اولویت پروازهای 98/12/6 تا 25/12/98 انجام می شود. درخواست های مربوط به پروازهای بعد از تاریخ های فوق در قالب فاز دوم استرداد در اولین فرصت رسیدگی خواهد شد.

شرایط کنسلی هواپیمایی ترکیش در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی معراج مورخ 98/12/7 در مورد ابطال بلیط جهتهای خارجی پس از شیوع بیماری کرونا، استرداد وجه کلیه بلیط های صادره برای پروازهای تا تاریخ 19/12/98 بر روی شبکه پروازی ترکیش ایرلاینز، قبل و بعد از آغاز سفر بدون جریمه مجاز می باشد.

شرایط کنسلی هواپیمایی امارات در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی آسمان مورخ 98/12/6 در مورد ابطال بلیط جهتهای خارجی پس از شیوع بیماری کرونا، استرداد وجه کلیه بلیط های صادره تا تاریخ 98/12/6 بر روی شبکه پروازی امارات، قبل از آغاز سفر بدون جریمه مجاز می باشد.

همچنین تمامی پروازهای ترکیش ایرلاین تا اطلاع ثانوی به تمامی شهرهای ایران کنسل می باشد.

گفتنی است قوانین استرداد شامل رزرو جایگاه، سرویس مرحبا و اضافه بار نیز می باشد.

در حال حاضر کلیه پروازهای هواپیمایی امارات تا تاریخ 98/12/13 در جهت تهران- دبی لغو شده است.

شرایط کنسلی هواپیمایی آرمنیا در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی آرمنیا مورخ 98/12/7 در مورد ابطال بلیط جهتهای خارجی پس از شیوع بیماری کرونا، پروازهای مورخ 98/12/7 و 98/12/9 در جهت تهران- ایروان مختص به اتباع جمهوری ارمنستان بوده(افرادی که دارای پاسپورت آبی رنگ ارمنستان می باشند) و پرواز در جهت ایروان - تهران مختص اتباع جمهوری اسلامی ایران می باشد.

همچنین کلیه پروازهای مورخ 98/12/11 لغایت 98/12/20 باطل می باشد.

شرایط کنسلی هواپیمایی فلای دبی در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی فلای دبی مورخ 98/12/6 در مورد ابطال بلیط جهتهای خارجی پس از شیوع بیماری کرونا، کلیه پروازهای هواپیمایی فلای دبی از مبدا ایران به دبی تا اطلاع ثانوی لغو می باشد. در پی این تصمیم مبلغ کامل بلیط استردادی به آژانس صادرکننده استرداد خواهد شد.

شرایط کنسلی هواپیمایی ایرعریبا در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایرعربیا مورخ 98/12/6 در مورد ابطال بلیط جهتهای خارجی پس از شیوع بیماری کرونا، تمامی پروازهای هواپیمایی ایرعربیا در جهت تهران، مشهد، شیراز و لار از تاریخ 98/12/6 بنابر تصمیم دولت امارات تا اطلاع ثانوی کنسل می باشد. بر همین اساس در صورت درخواست مبلغ کامل بلیط کنسل شده از طرف این شرکت به آژانس صادر کننده بازگردانده خواهد شد.

شرایط کنسلی پروازهای هواپیمایی عمان ایر در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی عمان ایر مورخ 98/12/6 در مورد ابطال بلیط جهتهای خارجی پس از شیوع بیماری کرونا، کلیه سرویس های پروازی عمان ایر در جهت تهران- مسقط از تاریخ 6/12/98 تا اطلاع ثانوی لغو می شود. بر همین اساس برای تمامی بلیط های کنسل شده عمان ایر: 1-استرداد کامل بلیط بدون جریمه خواهد بود. 2-امکان تغییر جهت در شبکه پروازی عمان ایربدون جریمه یا پرداخت مابه تفاوت نرخ خام بلیط جهت جدید وجود دارد. 3- امکان یک بار تغییر تاریخ بدون جریمه در بازه زمانی اعتبار بلیط وجود دارد. 4- هرگونه تغییر تاریخ یا جهت فقط یکبار بدون جریمه امکان پذیر می باشد و دفعات بعدی شامل قوانین مندرج در بلیط می شود. 5- امکان جایگزینی پرواز بر روی ایرلاین های دیگر وجود ندارد.

شرایط کنسلی هواپیمایی ماهان در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ماهان مورخ 98/12/6 در مورد ابطال بلیط جهتهای خارجی پس از شیوع بیماری کرونا، در مورد استرداد وجه کامل بلیط های کنسلی، تمامی پروازهای خارجی هواپیمایی ماهان که منتهی به تاریخ 99/1/15 می شوند و صدور بلیت آن ها در تاریخ 98/12/5 و پس از آن بوده است بدون پرداخت جریمه کنسلی قابل استرداد خواهد بود.

شرایط کنسلی هواپیمایی ایران ایر در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 98/12/6 در مورد ابطال بلیط جهتهای خارجی پس از شیوع بیماری کرونا، با توجه به اعلام سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه مبنی بر عدم پذیرش مسافران ایرانی در فرودگاه های این کشور تمامی پروازهای هما از تهران به مقصد ترکیه، بدون هیچ کنسلی تا روز آدینه مورخ 9/12/98 بدون مسافر انجام خواهد شد تا مسافران ترکیه را به کشور منتقل کنند. همچنین مسافرین گرامی سایر شرکت های هواپیمایی که پروازشان به مقصد تهران کنسل شده است، می توانند ضمن تماس با دفتر فروش هما در استانبول به شماره 0212-2912022 و مراجعه به دفتر فروش نسبت به خرید بلیط برگشت اقدام کنند.

همچنین لغو و استرداد وجه کلیه بلیط های صادره خارجی تا تاریخ 98/12/5 که تاریخ سفر آن ها در بازه زمانی 98/12/6 تا تاریخ 99/12/1 می باشد قبل از شرع سفر بدون هزینه (استرداد/ No-show) و پس از آغاز سفر نیز با کسر 1/2RT (در پروازهای دو طرفه) کلاس پروازی استفاده شده به علاوه مالیات های جهت مربوطه و بدون کسر هزینه (استرداد/ No-show) مجاز می باشد.

گفتنی است کلیه بلیط های صادره که تاریخ سفر آن ها بعد از تاریخ 98/12/8 می باشند، میبایست قبل از زمان مقرر (پروازهای خارجی تا قبل از ساعت 12 روز قبل از پرواز و در پروازهای خارجی تا قبل از محدوده 24 ساعت مانده به پرواز) نسبت به ابطال و استرداد آن ها اقدام شود، در غیر این صورت (ابطال در محدوده No-Show) شامل هزینه مربوطه خواهد شد.

شرایط کنسلی هواپیمایی ایران ایر تور در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر تور مورخ 98/12/6 در مورد ابطال بلیط جهتهای خارجی پس از شیوع بیماری کرونا، بلیط رفت و برگشت مسافرین خارجی بدون جریمه قابل استرداد می باشد. گفتنی است این رویه تا تاریخ 98/12/25 اجرایی بوده و شامل پروازهای نوروزی نمی باشد.

همچنین مسافرین پروازهای خارجی که به هر دلیل قبل از تاریخ صدور این بخشنامه اقدام به ابطال بلیط جهتهای خارجی کرده و مشمول جریمه استرداد بلیط شده اند، هیچ وجه مازادی بابت جریمه پرداختی به آن ها مسترد نخواهد شد.

کنسلی پروازهای هواپیمایی قشم ایر در جهتهای خارجی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی قشم ایر مورخ 98/12/6 در مورد ابطال بلیط جهتهای خارجی پس از شیوع بیماری کرونا، با توجه به عدم پذیرش مسافران ایرانی کلیه پروازهای ورودی به کشور گرجستان و ترکیه تا اطلاع ثانوی لغو شده است. لذا پروازهای قشم ایر برای بازگرداندن مسافران به ایران بدون مسافر انجام خواهد شد.

منبع: فلای تودی
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 517

به "شرایط کنسلی پروازهای خارجی پس از شیوع ویروس کرونا چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کنسلی پروازهای خارجی پس از شیوع ویروس کرونا چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید