روحیه خودباوری در بانوان مازنی تقویت گردد

به گزارش ارانیوز، خبرنگاران: عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، خواهان تقویت روحیه خودباوری در بین بانوان استان شد.

روحیه خودباوری در بانوان مازنی تقویت گردد

به گزارش خبرنگاران از ساری، سیف الله علی نیا ظهر یکشنبه در جلسه هم اندیشی کمیسیون بانوان سازمان نظام مهندسی مازندران با بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای استان، به تبیین صندلی ارزشمند بانوان در کشور و در دین مبین اسلام پرداخت.

وی اظهار کرد: در دین اسلام برای زنان ارزش و صندلی ویژه ای قائل شدند و آن زمانی که انسان ها در عصر جاهلیت به سر می بردند در ایران با تمدن بسیار درخشان صندلی بالایی برای بانوان قائل بودند و در بسیاری از مواقع زنان تاریخ ساز بوده اند.

علی نیا با اشاره به کسب عناوین و رتبه های برتر بانوان در حوزه های علمی و ورزشی در سال های اخیر گفت: در فرصت های برابر بین مردان و زنان، بانوان در حوزه های فردی به مراتب پیروز تر از آقایان ظاهر شده که این نوید ارتقاء توانمندی های بانوان در عرصه های مختلف است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت روحیه خودباوری در بین بانوان اضافه نمود: بانوان در هر حوزه ای که حضور پیدا کردند با ثبات و پیروز بوده که این بیانگر آن است که آن دسته از بانوان که اعتماد به نفس را در خود تقویت و در عرصه های اجتماعی ظاهر شدند توانستد خود را تثبیت نمایند.

علی نیا گفت: حضور این دوره خانم ها در انتخابات شورای شهر حضور کیفی بوده که این حضور باید تبدیل به حضور کیفی و کمی گردد و ما شاهد حضور بیشتر بانوان در عرصه های مدیریت شهری باشیم.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی مازندران اضافه نمود: سازمان نظام مهندسی ساختمان عظیم ترین سازمان مردم نهاد بوده که با دارا بودن 300 هزار عضو مهندس پتانسیل عظیمی در این بخش نهفته بوده که با تعامل اعضای شورای شهر با سازمان نظام مهندسی و کانون های مهندسان می توان از این توانمندی ها و قابلیت ها در عرصه های مدیریت شهری بهره فراوان برد.

وجود 2700 عضو بانو در نظام مهندسی مازندران

سودابه مهری، عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون بانوان سازمان نظام مهندسی مازندران گفت: سازمان نظام مهندسی استان دارای 20 هزار عضو بوده که از این تعداد دو هزار و 700 نفر آنها را بانوان تشکیل می دهند.

وی اضافه نمود: این سازمان به منظور بسترسازی و توانمندسازی بانوان جهت حضور در عرصه های حرفه ای، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در هیئت مدیره دوره پنجم با مصوبه شورای مرکزی، کمیسیون بانوان سازمان را تشکیل داد.

مهری در تبیین اهداف برگزاری نشست به ارتباط نزدیک سازمان با شهرداریها اشاره نمود و گفت:هدف از برگزاری این جلسه هم اندیشی آشنایی اعضای کمیسیون با بانوان فعال در عرصه مدیریت شهری بوده و در مرحله بعدی ایجاد زمینه های همکاری مشترک و همکاری فی مابین سازمان و شهرداری و شورای شهر است.

رئیس کمیسیون بانوان سازمان با اشاره به پتانسیل بالای بانوان مهندس در بخش های فنی و تخصصی،ا جتماعی، فرهنگی و ورزشی گفت: با توجه به نقش تصمیم سازی شورای شهر در حوزه مدیریت شهری، ایجاد زمینه هایی جهت بهره گیری از توانمندی های بانوان مهندس در بخش های مختلف را از بانوان عضو شورای شهرها به عنوان نماینده بانوان در شوراها خواهان هستیم تا سازمان نظام مهندسی با عرضه قابلیت ها و توانمندی های قشر فرهیخته مهندس در جامعه بازوی شورای شهر در پیشرفت و توسعه استان باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 667

به "روحیه خودباوری در بانوان مازنی تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحیه خودباوری در بانوان مازنی تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید