دو خبر از فدراسیون جهانی تکواندو

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، فدراسیون جهانی تکواندو میزبانی نخستین دوره همایش برابری جنسیتی و رهبری زنان با مشارکت کمیته ملی المپیک عربستان سعودی و همکاری بنیاد بشردوستانه تکواندو و فدراسیون تکواندو را در روزهای 27 و 28 نوامبر (7 و 8 آذرماه) برعهده دارد. این همایش بخشی از تعهد فدراسیون جهانی تکواندو در راستای افزایش قدرت تکواندو، ترویج و توسعه آن است.

دو خبر از فدراسیون جهانی تکواندو

چانگ وان چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و رئیس کمیته ملی المپیک عربستان سعودی در مراسم افتتاحیه همایش برابری جنسیتی و رهبری زنان به سخنرانی پرداختند.

دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: شیوع ویروس کووید 19، بزرگترین چالشی است که بشر در عصر کنونی با آن روبرو شده است اما جامعه ورزش جهانی برای برون رفت از این بحران مسئولیت هایی دارد که ایجاد انگیزه در جهان یکی از آنهاست. ما بسیار مسرور هستیم که نخستین همایش برابری جنسیتی و رهبری زنان در جهان تکواندو را با مشارکت کمیته ملی المپیک عربستان سعودی برگزار می کنیم. از حضور همگان در این رویداد مسرور هستیم و مشارکت مؤثری را با موضوع ورزش در زمینه برابری جنسیتی و رهبری زنان در جامعه شروع خواهیم کرد.

رئیس کمیته المپیک عربستان سعودی نیز گفت: با شروع شیوع ویروس کرونا وظیفه ما به عنوان اعضا جامعه ورزشی بسیار مهمتر شده و باید در صدد یاری و مرتبط نمودن، ترمیم و پیشرفت در جهان باشیم. رشته های ورزشی، می توانند انگیزه های فراوانی را برای جامعه بین المللی در ایامی این چنین خاص فراهم آورد و ما از اینکه با فدراسیون جهانی تکواندو در برگزاری نخستین همایش برابری جنسیتی و رهبری زنان همراه شده ایم، افتخار می کنیم و در این همایش به بحث در مورد اینکه چگونه ورزش تکواندو می تواند در برابری جنسیتی و رهبری زنان در جامعه مؤثر باشد خواهیم پرداخت.

در این همایش دو روزه علاوه بر سخنرانی های ذکر شده، دکتر هدوا معاود عضو کمیته فدراسیون جهانی تکواندو در مورد مساوات جنسیتی در برابر مساوات در ورزش، ماریا روزاریو بورلو کستیلو عضو شورای فدراسیون جهانی تکواندو در مورد نقشه راه فدراسیون در برابری جنسیتی و ادوا العارفی عضو هیأت مدیره کمیته ملی المپیک عربستان سعودی در مورد رهبری زنان عربستان سخنرانی دارند. ایرینا گلادکیخ عضو هیأت مدیره کمیته بین المللی المپیک و سند را لنگویلر مدیر توازن جنسیتی هر دو از شخصیت های مهم در این رشته بوده و در مورد فعالیت های این حوزه در کمیته بین المللی المپیک توضیحاتی را مطرح می نمایند.

تعدادی از ورزشکاران در این رویداد حضور دارند که لیزا جسینگ قهرمان پاراتکواندو در مورد نقش زنان در این رشته، سارا استیونسون عضو شورای فدراسیون جهانی تکواندو و مدال آور المپیک در مورد برنامه توانمند سازی زنان در فدراسیون، میریام باورل عضو کمیسیون همراهی ورزشکاران در کمیته بین المللی المپیک ومدال آورالمپیک در مورد تجربیات شخصی خود و لوبنا آلومر مدال آور المپیکی شمشیربازی عربستان سعودی در مورد حضور زنان این کشور در ورزش، افق پیش روی عربستان در سال 2030 و به اشتراک گذاری تجربیات خود در رسیدن به مدال المپیک سخنرانی خواهند داشت.

کوشش برای تشویقق بچه ها به تکواندو

فدراسیون جهانی تکواندو و شرکت هاسبرو از شروع همکاری خود با هدف تشویق بچه ها سراسر جهان به ورزش تکواندو خبر دادند. دراین برنامه سه شخصیت پسر گربه ای (Catboy) گکو (Gekko) و اولت (Owlette) به عنوان قهرمان های سریال تلویزیونی، ماسک دارهای PJ و 12 قهرمان برتر تکواندو جهان با یکدیگر مشارکت می نمایند. این شخصیت های قهرمان ارزش های توانمندسازی و کار گروهی را به بچه ها و خانواده های آنها آموزش می دهند.

پروژه از ابتدای دسامبر 2020 شروع می گردد و هدف مشارکت فدراسیون جهانی تکواندو و شرکت هاسبرو این است که با طنز و امکانات در دسترس، بچه ها سراسر جهان را به ورزش تکواندو تشویق نمایند. سریال آموزشی به وسیله وب سایت خود نیز می تواند هواداران جوان را جذب کند؛ همچنین قهرمانان تکواندو از 12 کشور با جنبش بیایید با تکواندو فعال باشیم در کوکان ایجاد انگیزه نموده اند.

در رونمایی از این پروژه دای هون لی قهرمان سه دوره مسابقات جهانی حضور داشت و 5 کودک نیز برای تماشای سریال ویدئویی دعوت شده بودند که پیش از مشاهده سریال به تمرین های تکواندو پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1047

به "دو خبر از فدراسیون جهانی تکواندو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو خبر از فدراسیون جهانی تکواندو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید