دلپذیرترین منطقه برای ماهیگیری

به گزارش ارانیوز، سد زاوین کلات نادری فضای دلچسبی را برای ماهیگیری فراهم نموده است. پوشش گیاهی خاص منطقه هم مکانی عالی برای کوهنوردان و طبیعت دوستان به وجود آورده که دلایل خوبی برای گشت وگذار در این منطقه اند.

دلپذیرترین منطقه برای ماهیگیری

جاهای تماشای فوق العاده ای در نزدیکی مشهد وجود دارد که از آن ها بی خبرید، اما با کمی دور شدن از شهر، می توانید به تماشاشان بروید. یکی از این مکان های تماشای، سد زاوین کلات نادری است که از مهم ترین جاهای تماشای مشهد به شمار می آید. تا انتهای این مطلب همراه خبرنگاران باشید.

سد زاوین کلات نادری

طبیعت زیبا، آب وهوای ییلاقی و وجود آبشارهای بلند با دره های تنگ، موقعیت این منطقه را برگزیده طبیعت گردها نموده است. سد زاوین کلات نادری را می توان یکی از مهمترین قابلیت های گردشگری استان خراسان رضوی دانست؛ چراکه همواره مورد اقبالِ بازتماشامایندگان و تورهای طبیعت گردی بوده است.

فاصله مشهد تا سد زاوین چقدر است؟

سد زاوین کلات در فاصله 100 کیلومتری شهر مشهد واقع شده است. طی کردن این مسافت با ماشین سواری چیزی حدود 2 ساعت زمان می برد. به عنوان جاذبه تماشای ایران، مجذوب نماینده ترین کویرهای ایران برای طبیعت گردان را بخوانید.

جاهای تماشای زاوین

آبشارهای زاوین از زیباترین جاذبه های طبیعی منطقه ییلاقی کلات هستند. 8 آبشار در 50 کیلومتری منطقه جنوب غربی شهرستان کلات نادری با نردبان های فلزی، شما را به یک تجربه هیجان انگیز دعوت می نمایند. همانطور که می دانید این نردبان ها را برای صعودِ راحت تر تعبیه نموده اند.

از دیگر منطقه ها گردشگری شهر زاوین، تنگه های زیبا و سرسبز، حمام قدیمی، قلعه کهنه، منطقه باستانی بتخواه، النگ و دره های سرسبز و باغات شهر زو است. از تاریخ ایجاد شهر زاوین منبع دقیقی در دست نیست، اما با آنالیز های به عمل آمده از گفته های مردم محلی و نیز بناهای قلعه کهنه و بتخواه، قدمت آن به بیش از صد سال پیش برمی شود.

ماهیگیری در سد زاوین کلات

باوجود عدم دسترسی استان های خراسان به آب های آزاد، خوشبختانه همچنان شرایط برای علاقه مندان به ماهیگیری مهیاست. دریاچه بزنگان مشهد، سد طرق، سد چری، سد شیروان، سد یعقوبی، سد دوستی، سد چالیدره، چشمه سبز، سد فریمان و سد زاوین از جمله مکان های مناسب برای ماهیگیری در خراسان هستند. گونه آبزی غالبی که در این سد می توانید صید کنید، ماهی کپور است که علاوه بر طعم خوب، ارزش غذایی بالایی دارد.

برترین زمان بازدید از سد زاوین

زاوین در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته و به علت شرایط آب وهوایی کوهستانی اش، مقصدی محبوب برای سفرهای کوتاه است. در این منطقه انبوهی از باغ های میوه وجود دارند که شرایطی مطلوب را برای خوش گذرانی و اسکان موقت محیا می نمایند. پیشنهاد می کنیم در این باغ های زیبا جایی برای اقامت اجاره کنید و تجربه ای خوش در طبیعت زیبای کلات برای خود بسازید.

کلام آخر

بازدید از شهر زاوین کلات نادری و تماشای های آن رایگان است. اما تنها نکته ای در بازدیدِ سد زاوین و تماشای های اطرافش باید رعایت کنید، آسیب نزدن به محیط زیست است. درطول ماجراجویی در روستا، آبشار های زاوین، کوه و سد زاوین نکات ایمنی را رعایت کنید و تجهیزات لازم طبیعت گردی را به همراه داشته باشید و علاوه بر لذت بردن از طبیعتی بی نظیر، از بازدیدِ مکان های تاریخی لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری بی نظیرترین باغ گل های ایران را با هم ببینیم.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1846

به "دلپذیرترین منطقه برای ماهیگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلپذیرترین منطقه برای ماهیگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید