دستغیب: فارس می تواند الگوی پیروز طرح توانمندسازی زنان را ارائه دهد

به گزارش ارانیوز، خبرنگاران/فارس مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس از کارگاه تولید پوشاک پیشران مشاغل خانگی جهاددانشگاهی فارس بازدید کرد و در جریان فرایند فعالیت ها و مسائل این کارگاه و فعالان آن قرار گرفت.

دستغیب: فارس می تواند الگوی پیروز طرح توانمندسازی زنان را ارائه دهد

سیده معصومه دستغیب، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، در حاشیه بازدید از کارگاه پیشران مشاغل خانگی جهاددانشگاهی فارس، گفت: هدف از این بازدید بررسی فرایند اجرای طراح توانمند سازی مالی زنان سرپرست خانوار بود که توسط جهاددانشگاهی و با همراهی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در شیراز دنبال می شود.

وی با قدردانی از جهاددانشگاهی استان فارس که در راستا ایجاد فرصت برای اشتغال گروه های مختلف جامعه تلاش می کند، گفت: طرح فوق یکی از طرح های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است که براساس آن زمینه اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار فراهم می شود.

دستغیب ادامه داد: در این طرح آموزش تئوری و عملی مشاغلی نظیر خیاطی دنبال شده و در کنار آن آموزش های تخصصی برای ارتقاء مهارت فردی و افزایش کیفیت تولید و ایجاد توان بازاریابی و ... نیز مد نظر واقع شده است.

او با بیان اینکه قبل از این هم برخی نهادهای حمایتی در کشور، طرح اشتغال زنان سرپرست خانوار را دنبال کرده بودند، گفت: برخی از این طرح ها به دلیل آنکه زن سرپرست خانوار باید به تنهایی کار را آغاز می کرد و به سرانجام می رساند، چندان با توفیق همراه نبود.

دستغیب توضیح داد: زنان سرپرست خانواری که به دنبال ایجاد مشاغل خانگی بودند، با وجود حمایت های متعدد نهادهای مختلف، در موضوع بازاریابی، تولید باکیفیت محصول و نیازسنجی، با مسائلی روبرو می شدند.

او با بیان اینکه دراین طرح ، ایجاد فضای آموزشی و کار توامان توسط جهاددانشگاهی و با همراهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دنبال می شود، گفت: در بحث آموزش و فضای مناسب آموزشی و کارگاهی، جهاددانشگاهی و در بعد حمایتی و تامین تسهیلات و ... نیز اداره کار فعال خواهند بود.

دستغیب گفت که در این طرح موضوع ارتقاء توان مهارتی افراد برای تولید محصولاتی با کیفیت و مورد پسند بازار، بازاریابی مناسب، نیازسنجی و عرضه توانمندی ها با برپایی نمایشگاه، پیش بینی شده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه شیوع کروناویروس، اقداماتی نظیر برپایی نمایشگاه عرضه توانمندیها را در این طرح، با محدودیت و تاخیر روبرو کرده است، گفت: برپایی نمایشگاه توانمندیها را نیز در آینده دنبال خواهیم کرد.

دستغیب با یادآوری اینکه اجرای طرح توانمتد سازی مالی زنان سرپرست خانواردر گام های اول خود واقع شده است، گفت: با توجه به فرایند اجرای این طرح و توانمندی های جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امیدوار هستیم که بتوانیم یک الگوی پیروز از این طرح را به کشور ارائه دهیم.

او گفت که امکان توسعه این طرح در رشته های مهارتی که زنان امکان فعالیت در آنها را دارند، وجود دارد، گفت: امروز یکی از مسائل و نیازهای جوامع مختلف، توجه به استقلال مالی با ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار است.

دستغیب یکی از اقدامات مد نظر را تامین و پرداخت تسهیلات ارزان به زنان سرپرست خانوار شرکت کننده در این طرح اعلام و گفت که علیرغم مسائل و موانع موجود، موضوع تسهیلات برای خرید تجهیزات مورد نیاز مانند چرخ خیاطی، با هم اندیشی دست اندرکاران طرح، تا رسیدن به نتیجه مطلوب دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، در این بازدید، زنان شرکت کننده در کارگاه طرح پیشران نیز پیرامون مسائل و موانع موجود در پیروزیت این طرح، نظرات خود را ارائه دادند و خواستار تسهیل و تسریع در فرایند تامین تسهیلات و پرداخت آن برای خرید تجهیزات مورد نیاز شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 829

به "دستغیب: فارس می تواند الگوی پیروز طرح توانمندسازی زنان را ارائه دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستغیب: فارس می تواند الگوی پیروز طرح توانمندسازی زنان را ارائه دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید