خبرنگاران نماینده مجلس: ناهماهنگی مانع توسعه گردشگری مازندران است

به گزارش ارانیوز، نوشهر - خبرنگاران - نایب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های بالقوه گردشگری در مازندران گفت: عدم هماهنگی دستگاه های دولتی مانع توسعه گردشگری در مازندران است.

خبرنگاران نماینده مجلس: ناهماهنگی مانع توسعه گردشگری مازندران است

برای سفر با تورهای نوروزی پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، محمدعلی محسنی بندپی روز شنبه در جلسه مشترک با حضور فرمانداران کلاردشت ، چالوس و نوشهر که با حضور مدیران کل منابع طبیعی و میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی مازندران در کلاردشت برگزار گردید ، اضافه نمود: ناهماهنگی میان دستگاه های دولتی در بخش جهانگردی مازندران پررنگ تر است.

وی ادامه داد: این عدم هماهنگی علاوه بر فرار سرمایه گذار این حوزه ، رونق این صنعت و سوددهی آن را نیز سخت نموده است و این در حالی است که در جهان خیلی از سازمان ها و دستگاه های دولتی و نیمه دولتی با تعامل مناسب و لازم در کنار متولیان امر جهانگردی موجب ارتقای صنعت جهانگردی شده است.

او با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه های موثر در موضوع جهانگردی بر ضرورت تغییر نگاه سنتی با توجه به شرایط جذب جهانگردی در کشور تاکید و توضیح داد: بایستی رویکرد سنتی بویژه در جهانگردی تغییر یابد تا بتوان ظرفیت های منابع طبیعی و جهانگردی منطقه از بالقوه به بالفعل تبدیل شوند و در غیر این صورت حضور جهانگردان به جای فرصت به تهدید بدل خواهد شد.

محسنی بندپی گفت : ایران جزو 10 کشور نخست حوزه میراث فرهنگی و پنج کشور برتر از لحاظ جاذبه جهانگردی در جهان محسوب می گردد ولی سهم ما از جهانگردان خارجی سالانه نزدیک به 2 میلیون نفر از 842 میلیون جمعیت جهانگرد جهان در سال 2018 بود و این در حالی است که بعضی از کشورهای همسایه پیروز به جذب چندصد برابر جهانگرد نسبت به ایران شدند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: اجرای سند جامع و استراتژیک برای جهانگردی و فراهم کردن زیر ساخت های مناسب و جذب سرمایه گذاری و تبلیغات مناسب موجب اشتغالزایی دانش آموخته دانشگاهی در منطقه، استان خواهد شد.

وی با اشاره به عدم نصب 62 درصد از سایت تلفن همراه در منطقه غرب مازندران به دلیل عدم اختصاص زمین از سوی مسئولان دستگاه ها مربوطه خواهان تعامل این دستگاه در اختصاص زمین و جلوگیری برگشت اعتبار این سایت ها شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 974

به "خبرنگاران نماینده مجلس: ناهماهنگی مانع توسعه گردشگری مازندران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: ناهماهنگی مانع توسعه گردشگری مازندران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید