باغ فین باید محدودیت پذیرش جهانگرد داشته باشد

به گزارش ارانیوز، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، باغ فین باید محدودیت پذیرش توریست داشته باشد.

باغ فین باید محدودیت پذیرش جهانگرد داشته باشد

احمد دانایی نیا اظهار کرد: مجموعه جهانی باغ فین یک فضای تخصصی و بنای تاریخی با ویژگی های خاص است اما بعضی از مردم آن را مانند یک پارک برای گذران اوقات فراغت خود فرض می نمایند.

وی اضافه نمود: مقدار فراوری گاز کربنیک در باغ فین با حجم اکسیژن آن قابل مقایسه نیست و امیدواریم برای حفظ این اثر تاریخی، پذیرش توریست به صورت سانس با زمان بندی تعیین انجام گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی شهرستان کاشان با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ توریستی توضیح داد: خانه کودک و نوجوان با هدف آشنایی این دوره سنی با میراث فرهنگی و تاریخی، شناخت اهمیت آنها و مشارکت برای حفظ میراث تمدنی کشور در باغ موزه جهانی فین راه اندازی شده است.

دانایی نیا تأکید کرد: باغ فین با وسعت بیش از 33 هزار متر مربع شامل یک حیاط مرکزی است که با دیوار، بارو و برج های استوانه شکل محصور شده است و در 15 آذر 1314 با شماره 238 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در سال 1390 همراه با 9 باغ ایرانی در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

وی گفت: باغ فین و مجموعه بناهای آن در سالهای اخیر یکی از پربازدیدترین مکانهای توریستی کشور است که مورد توجه توریستان داخلی و خارجی قرار گرفته و این مقدار توریست باید ساماندهی گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 خرداد 1403 بروزرسانی: 7 خرداد 1403 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 2009

به "باغ فین باید محدودیت پذیرش جهانگرد داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ فین باید محدودیت پذیرش جهانگرد داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید