حاجتی: کارآمدترین نظام پرداخت یارانه خانوار نهایی شد

به گزارش ارانیوز، مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها از نهایی سازی کارآمدترین نظام پرداخت رفاهی و پرداخت یارانه جهت استفاده در لایحه بودجه 1401 خبر داد.

حاجتی: کارآمدترین نظام پرداخت یارانه خانوار نهایی شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از سازمان هدفمندی یارانه ها، امید حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها در جلسه ای که با حضور مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به منظور بررسی و برآورد منابع سازمان هدفمندی یارانه ها در سال 1401 برگزار گشت، با اشاره به نهایی سازی کارآمد ترین نظام پرداخت رفاهی و پرداخت یارانه به سرپرستان خانوار که باعث بهبود رفاه جامعه و فاصله طبقاتی می گردد، گفت: در این گزارش نظام های نو پرداخت یارانه ها به خانوار با تاکید برخانواده های کم بضاعت و عمدتاً زیر خط فقر، برنامه های حمایتی پرداخت به خانوار ها و تأثیری که در بهبود شرایط ضریب جینی کشور دارد، با جزئیات دقیق و کارشناسی به عنوان یکی از سناریو های پیشنهادی به ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال آینده، ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور با اشاره به بررسی مصارف مطابق قانون، گفت: در این گزارش 50 درصد پرداختی های حمایتی از خانوار، 30 درصد حمایت از تولید و 20 درصد حوزه زیر ساخت، بازنگری در مصارف صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در این گزارش همچنین، ظرفیت های نو منابع به عنوان ورودی های سازمان هدفمند سازی در سال 1401 که در دبیرخانه کارگروه هدفمندسازی بودجه 1401 قبلاً مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته شده بود، به تفصیل تشریح شده است.

حاجتی با اشاره به یارانه های پنهان نیز گفت: حجم یارانه های پنهان در حوزه های انرژی، کالا های اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهاد های کشاورزی و شرایط برخورداری دهک های ده گانه جمعیتی از کالا های اساسی و حامل های انرژی با جزئیات مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور در سرانجام تاکید کرد: این گزارش با جلسات متعدد دبیرخانه کارگروه با دفاتر بخشی سازمان برنامه و بودجه، دستگاه های مرتبط در وزارتخانه های مختلف و همچنین با استفاده از پژوهش های اجرا شده و آمار های مراجع رسمی از جمله مرکز آمار ایران جمع آوری و ارائه شده است.

گفتنی است سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور بعنوان دبیرخانه کارگروه هدفمندی یارانه ها ذیل ستاد تهیه و تدوین بودجه سال 1401 کل کشور برای اولین بار مسئول تهیه و تدوین منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1598

به "حاجتی: کارآمدترین نظام پرداخت یارانه خانوار نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجتی: کارآمدترین نظام پرداخت یارانه خانوار نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید