جاذبه های گردشگری بورگاس

به گزارش ارانیوز، شهر تاریخی بورگاس که توسط دریاچه های ساحلی بورگانس احاطه شده و در منتها علیه نقطه غرب دریای سیاه واقع است ، دومین شهر عظیم در حوالی سواحل دریای سیاه بلغارستان است . در عین حال چهارمین شهر عظیم بعد از صوفیه ، پلوودیو و وارنا به شمار می رود .

جاذبه های گردشگری بورگاس

برای مسافرت به بورگاس شما می توانید از باند پروازی فرودگاه بورگاس بهره ببرید که دومین فرودگاه مهم در این کشور در شبحه سارافوو به شمار می رود . در عین حال از شهرهای بلغارستان به بورگانس ، اتوبوس های منظم ، راحت و بسیار آسانی وجود دارد . در عین حال اتوبوس های زیادی وجود دارد که جهانگرد ها و جهانگردان را از ترکیه و یونان به این شهر می آورند . ایستگاه قطار و مترو مرکزی در قلب این شهر واقع است که خدمات قطار بین المللی و ملی را برای جهانگردان فراهم می نمایند . جهانگردان و جهانگرد ها در عین حال می توانند از طریق لنج از شهرهای دیگر به سواحل دریای سیاه مسافرت نمایند و در بندر بورگانس فرود آیند که با توجه به مجله جهانگردی خبرنگاران، بزرگترین بندر بلغارستان به شمار می رود .

هتل ها و خانه های ویلایی ، تفرجگاه ها و اقامتگاه های متعددی در شهر بورگاس وجود دارند که می تواند به مذاق همه انواع جهانگرد ها و جهانگردان خوش آید . این تسهیلات سازگاری ، بعضی از مهم ترین خدمات در سطح جهانی را ارائه می دهند و یک نرخ هزینه ای مناسبی برای جهانگردان به دنبال دارد . بر این اساس شما می توانید در حومه شهر موسوم به ساراموو اقامت داشته باشید . که به سرعت برای جهانگرد ها پر هواداری می گردد یک نمادی خوشگل و زیبایی از سطح دریا و در دسترسی آسان به مرکز شهر ظرف مدت 20 دقیقه و 5 دقیقه تا فرودگاه وجود دارد.

حومه شهر دارای هتل ها و آپارتمان های متعددی برای گذران تعطیلات جهانگردان و میهمانخانه های ویژه به همراه فروشگاه ها رستوران های شیک و ساحل شنی زیبا است. در عین حال ترکیب مناسبی از صلح و حفظ آرامش با دسترسی آسان به تکاپو و شلوغی و تفریحات شبانه مرکز شهر فراهم نموده است .

برای جهانگرد ها جاذبه های جهانگردی بورگاس به تعداد زیادی وجود دارد. برای آغاز ، بازدید از موزه های متعدد شهر بلورگانس برای آموزشهای لازم درباره ، تاریخ و فرهنگ شهر و به طور کلی کشور بلغارستان توصیه می گردد . بعضی از این موزه ها شامل موزه قوم نگاری است که نمایش مختلف و قبیله های متعدد را در برنامه خود شامل می گردد و مدرسه تابستانی هنرهای مختلف ، صنایع دستی و انواع پایکوبی ها را ارائه می دهند . در این میان موزه باستان شناسی طیف وسیعی از آثار قدیمی و باستانی روم باستان،بیزانس و یونان قدیم را نمایش می دهد . و موزه تاریخی آن بیان نماینده تاریخچه شهر بورگانس در کنار تاریخچه ملی آن است و ضمناً نمایشگاه های متعددی از دیگر موزه ها و کشورها ارائه می دهند و در کنار آنها موزه طبیعت و علوم وجود دارد که نمایشگاه های گل و گیاه،جانوران ،موضوعات داروئی، فیزیک و بسیاری از نمایشگاه های موضوعی مختلف را نشان می دهد .

دریاچه وایا بزرگترین دریاچه طبیعی در کشور بلغارستان و یک جاذبه جهانگردی بلغارستان به شمار می رود . این دریاچه از طریق سه رودخانه سرچشمه میگیرد و به طور نسبی نمکی و شور است . این دریاچه یبهشت پرنده پائیدن است که بیش از دویست و پنجاه گونه پرنده در آن یافت می گردد که از این دریا استفاده می نمایند . در عین حال یک مکان معروف و پر آوازه برای ماهیگیری یا ماهی های کپور است که بسار پر هوادار می باشد.

دریاچه آتاناسوسکو که در موقعیت شمالی شهر بورگانس واقع است منطقه جذاب جهانگردی مهم دیگری است که آب آن نمکی و شور است و این دریاچه را برای فراوری نمک مساعد نموده است در عین حال یک منطقه مهم با نمای پرندگان مختلف با بیش از 70 درصد تمام پرندگان دریایی به شمار می رود . که می تواند در بلغارستان در منطقه این دریاچه مشاهده و یافت گردد .

مجموعه جبال استرانزا یک منطقه مهم جذب جهانگرد برای پیاده روی و دوچرخه سواری است . در مجاورت کوه های استرانزا و ساکار در جنوب شهر بورگاس پایکوبیاص های آتش تحت عنوان ستیناری قرار دارند . که حرکات پایکوبی جادویی آنان شما را به وجد خواهند آورد . حمام های معدنی شهر بورگانس در فاصله 15 کیلومتری شمال غرب مرکز شهر بورگانس ،در نزدیکی دهکده بانوو یک منطقه مهم جذب جهانگرد است . خطوط هر قلم اتوبوس در تناوب زمانی 30 دقیقه ای از ایستگاه اتوبوس در نیوپوست وجود دارد . چشمه های آب معدنی داغ است و به طور ملایمی به صورت معدنی در آورده است . مرکز چشمه آب معدنی بوسیله باغات جنگلی بزرگ احاطه شده است که آنرا به یک مکان پیک نیکی کامل و مهم تبدیل نموده است .

منبع: جاده های سبز
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 901

به "جاذبه های گردشگری بورگاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بورگاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید