توسعه خدمات آزمایشگاهی؛ درآمدهای ارزی بیشتر می گردد

به گزارش ارانیوز، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:سال جاری تعاملات بین المللی در حوزه خدمات آزمایشگاهی توسعه می یابد تا درآمدهای ارزی بیشتر گردد.

توسعه خدمات آزمایشگاهی؛ درآمدهای ارزی بیشتر می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزایش درآمدهای ارزی کشور یکی از اهداف توسعه بین المللی خدمات آزمایشگاهی است. هدفی که در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در امسال دنبال می گردد. آن طور که مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می گوید: امسال تعاملات بین المللی در حوزه خدمات آزمایشگاهی توسعه می یابد تا درآمدهای ارزی بیشتر گردد.

البته این کار پیش نیازهایی لازم دارد که از آن جمله می توان به پیاده سازی استاندارد و ممیزی های جهانی ، ارتقای سطح کیفی خدمات آزمایشگاهی و آموزش نیروهای شاغل در این حوزه اشاره نمود. کاری که به ارتقای تعاملات بین المللی و افزایش درآمدهای ارزی می انجامد.

رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می گوید: امسال در ادامه برنامه های شبکه برای توسعه تعاملات بین المللی، کوشش خود را برای معرفی خدمات آزمایشگاهی به دیگر کشورها می کنیم. امری ضروری که به رونق مالی کشور یاری می نماید.

او همچنین بیان می نماید: محدودیت های فعلی که برای ارتباطات بین المللی کشور ایجاد شده می تواند سکوی پرتابی برایمان باشد. اگر بتوانیم از ظرفیت های داخلی به خوبی استفاده کنیم، قطعا اتفاقات خوبی در آینده برای حوزه علم و فناوری کشور می افتد.

او ادامه می دهد: توانمندی دانش بنیان ها را باید جدی بگیریم. مجموعه هایی که در شرایط بحرانی مثل شیوع بیماری کرونا توانستند نیازهای کشور را با اتکا به توان داخلی برطرف نمایند. این شرکت ها و استارتاپ ها فرصت خوبی برای توسعه علمی کشور هستند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 841

به "توسعه خدمات آزمایشگاهی؛ درآمدهای ارزی بیشتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه خدمات آزمایشگاهی؛ درآمدهای ارزی بیشتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید