توافق کویت و عربستان درباره تقسیم منطقه حایل نفتی

به گزارش ارانیوز، هیأت سعودی که به کویت سفر کرده است با طرف کویتی پروتکل الحاقی مربوط به توافقنامه تقسیم منطقه حایل نفتی را امضا کرد.

توافق کویت و عربستان درباره تقسیم منطقه حایل نفتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع کویتی گزارش دادند که هیأت سعودی امروز سه شنبه با طرف کویتی پروتکل الحاقی مربوط به توافقنامه تقسیم منطقه حایل امضا کردند.

خبرگزاری کویت (کونا) گزارش کرد که این پروتکل الحاقی مربوط به تقسیم منطقه مورد اختلاف نفتی دو کشور و تقسیم منطقه کم عمق مجاور این منطقه است.

روزنامه کویتی الأنباء روز دوشنبه(دیروز) به نقل از یک منبع کویتی نوشت که ترتیبات مربوط به امضای توافقنامه ترسیم مرزها به منظور ازسرگیری تولید نفت در دو میدان الخفجی و الوفره در سریع ترین زمان ممکن پس از حدود پنج سال وقفه، در حال انجام است.

تعطیلی میادین نفتی مشترک کویت و عربستان در منطقه حایل به خصوص دو میدان الخفجی و الوفره به مسئله ای برای این دو کشور عضو اوپک تبدیل شده بود و مسئولان دو کشور از ماه ها پیش در تلاش برای حل آن بودند.

میدان الخفجی اکتبر 2014 بنا به تصمیم عربستان سعودی که گفته می شود به دلیل پاره ای عوامل زیست محیطی بوده است و میدان الوفره نیز در ماه می 2015 بسته شد.

تولیدات این دو میدان به طور متوسط روزانه 500 تا 600 هزار بشکه در روز است که به صورت مساوی بین کویت و عربستان تقسیم می شود و میدان الوفره توسط شرکت آمریکایی شفرون و شرکت نفت خلیج کویت و میدان الخفجی نیز توسط شرکت نفتی آرامکو عربستان اداره می شود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 335

به "توافق کویت و عربستان درباره تقسیم منطقه حایل نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق کویت و عربستان درباره تقسیم منطقه حایل نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید