تقویت سیستم ایمنی بدن با دارو ، پادزهر کرونا چیست؟

به گزارش ارانیوز، تقویت سیستم ایمنی بدن بهترین راه مقابله با ویروس کروناست. استفاده از کپسول پروبیوتیک، شربت یا قرص روی و دارو یا ریشه گیاهی جنسینگ یکی از چند روش موثر برای افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن به شمار می رود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با دارو ، پادزهر کرونا چیست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر فرید وحیدی متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری درباره این که استفاده از ویتامین c، سیر، پیاز، مرکبات و غیره چه تاثیری در پیشگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا دارد، گفت: استفاده از این گونه موارد تاثیری ندارد، اما شستن و ضد عفونی کردن دست ها در طول روز و اجتناب از تماس دست با صورت، چشم و دهان حدود 65 درصد می تواند مانع آلوده شدن و گسترش ویروس ها شود.

وی از دیگر راه های تقویت سیستم ایمنی بدن را در مقابله با ویروس کرونا استفاده از کپسول پروبیوتیک، شربت یا قرص روی و دارو یا ریشه گیاهی جنسینگ عنوان نمود و افزود: استفاده از این گونه داروها موجب افزایش مقاومت هرچه بیشتر سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا می شود.

وحیدی اظهار کرد: کپسول پروبیوتیک از جمله داروهایی است که برای درمان بیماری اسهال بچه ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما در پیشگیری از عفونت های تنفسی و تاثیر بسزایی ویروسی دارد.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری همچنین در مورد استفاده از ماسک نیز شرح داد: با توجه به راه های متفاوت انتقال ویروس کرونا به بدن استفاده از ماسک برای پیشگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا راه مناسبی نیست زیرا تاثیری ندارد.

وی گفت: استفاده از ماسک فقط برای افراد آلوده به ویروس و دیگر بیماری های تنفسی تاثیر دارد، زیرا ماسک در هنگام سرفه یا عطسه فرد بیمار تا حدود زیادی مانع انتقال بیماری به دیگران می شود.

وحیدی در مورد سن خطر آلودگی برای افراد مختلف نیز اظهار داشت: ویروس کرونا عموما برای سنین بالای 30 خطر بیشتری دارد، به خصوص برای افراد مسن که باید مراقبت بیشتری از خود کنند.

وی درباره این موضوع که مطرح می شود بانوان به لحاظ جنسیتی در مقایسه با آقایان در آلودگی به این ویروس مقاوم تر هستند، گفت: از لحاظ علمی تا به امروز این مورد به اثبات نرسیده است.

همچنین این پزشک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در مورد حضور در برخی مکان های عمومی از قبیل رستوران ها شرح داد: رستوران ها باید به لحاظ پیشگیری از انتقال هر گونه بیماری ویروسی در شست وشوی ظروف، طبخ غذا و رعایت بهداشت دقت بیشتری کنند.

وحیدی در مورد گسترش این ویروس از طریق باشگاه های ورزشی نیز شرح داد: با توجه به تماس های بسیار نزدیک ورزشکاران با یکدیگر و این که امکان آلودگی رختکن های باشگاه های ورزشی بسیار بالا به نظر می رسد، تعطیلی موقت این گونه مکان ها در حال حاضر ضروری است.

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی به خصوص در مکان های عمومی همانند فروشگاه ها، مترو، اتوبوس، استخر و غیره ادامه داد: اعلام ضد عفونی کردن برخی مکان های عمومی همانند مترو و اتوبوس در جلوگیری از این ویروس تاثیر خاصی ندارد، زیرا با ورود اولین مسافر بیمار به این مکان ها آلودگی سریعا گسترش می یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 504

به "تقویت سیستم ایمنی بدن با دارو ، پادزهر کرونا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت سیستم ایمنی بدن با دارو ، پادزهر کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید