تفاهم نامه 4 جانبه راه اندازی مرکز هوش مصنوعی شهدای دانشجوی سانحه هوایی به زودی امضا می گردد

به گزارش ارانیوز، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه دارد با همکاری سه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و تهران مرکز هوش مصنوعی به نام شهدای دانشجوی سانحه هوایی راه اندازی کند.

تفاهم نامه 4 جانبه راه اندازی مرکز هوش مصنوعی شهدای دانشجوی سانحه هوایی به زودی امضا می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد دادند که مرکزی هوش مصنوعی به نام شهدای دانشجوی حادثه هوایی هواپیمایی اوکراین راه اندازی گردد چراکه در این هواپیما فارغ التحصیلان سه دانشگاه برتر کشور از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و تهران حضور داشتند.

معتمدی اضافه کرد: بنابراین از روسای سه دانشگاه صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر دعوت شد تا درخصوص نحوه کار این مرکز گفتگو صورت گیرد. مرکزیت این مرکز هوش مصنوعی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود و شعبه های آن در سه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و تهران است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پس از راه اندازی این مرکز تمامی دانشگاه ها می توانند از امکانات و خدمات آن استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی پیشانی علم جهان است، گفت: باتوجه به اینکه بسیاری از شهدای این سانحه هوایی افراد برجسته علمی کشور بودند بنابراین نامگذاری این مرکز به نام این شهدا بسیار حائز اهمیت است. در این راستا قرار است تفاهم نامه ای میان وزرای ارتباطات و علوم، سه دانشگاه و پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات منعقد گردد.

معتمدی ادامه داد: در واقع یک تفاهم نامه چهارجانبه با امضا دو وزیر برای راه اندازی این مرکز منعقد خواهد شد. با راه اندازی این مرکز حوزه هوش مصنوعی رشد بسیار خوبی در کشور خواهد داشت.قرارداد این مرکز به زودی منعقد خواهد شد و کوشش می گردد که تا قبل از مهرماه سال آینده و شروع سال تحصیلی جدید این مرکز راه اندازی گردد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هوش مصنوعی یک زمینه تخصصی و روز جهان است که کاربرد های زیادی در زمینه های مختلف دارد در واقع هرزمان که بحث محاسبات سنگین مطرح است این علم مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه در کنار تکنیک های ریاضی از هوش مصنوعی یاری گرفته می گردد، گفت: هوش مصنوعی از نحوه فعالیت مغز انسان در تحلیل ها استفاده می نماید و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه هوش مصنوعی بسیار قوی است به نحوی که حدود 100 عضو هیئت علمی این دانشگاه در این حوزه فعالیت می نمایند و گروه هایی نیز در این دانشگاه فعال هستند که با نام هوش مصنوعی درحال فعالیت هستند.

معتمدی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز، دانشگاه صنعتی امیرکبیر می تواند بسیار قوی در این حوزه فعالیت کند چراکه این دانشگاه دارای ابررایانه است و به دنبال طراحی و ایجاد یک ابررایانه جدید نیز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 432

به "تفاهم نامه 4 جانبه راه اندازی مرکز هوش مصنوعی شهدای دانشجوی سانحه هوایی به زودی امضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه 4 جانبه راه اندازی مرکز هوش مصنوعی شهدای دانشجوی سانحه هوایی به زودی امضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید