(تصاویر) اعزام 4 فضانورد به ایستگاه فضایی

به گزارش ارانیوز، ناسا در همکاری با شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس روز آدینه چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام کرد.

(تصاویر) اعزام 4 فضانورد به ایستگاه فضایی

به گزارش خبرنگاران، در این پرواز برای اولین بار از موشکی استفاده می گردد که در ساخت آن از قطعات بازیافت شده موشک های فضاپیمای قبلی استفاده شده است.

موشک فضاپیمای فالکون 9 ساعت 5.49 دقیقه بامداد به وقت محلی و قبل از طلوع آفتاب از پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به پرواز درآمد.

در این ماموریت برای حمل فضانوردان از کپسول فضایی اندوور استفاده می گردد که دومین سفر آن به ایستگاه فضایی بین المللی است.

این فضاپیما قرار است در انتها یک سفر 23 ساعته بامداد روز شنبه به ایستگاه فضایی بین المللی برسد که در فاصله 400 کیلومتری در مدار زمین در گردش است.

به فاصله ده دقیقه از لحظه پرتاب، قسمت دوم موشک که حامل کپسول فضایی است از آن جدا شد و با سرعتی حدود دو هزار و 700 کیلومتر در ساعت سفر خود را به سوی ایستگاه فضایی بین المللی شروع کرد.

همزمان، قسمت اول موشک به سلامت به سوی زمین بازگشت و روی باند پرواز یک کشتی بدون سرنشین در آب های اقیانوس اطلس فرود آمد.

از سال گذشته که سازمان فضایی آمریکا اعزام فضانوردان را از سر گرفت این دومین باری است که ناسا از موشک های فضاپیمای و کپسول های فضایی محصول شرکت اسپیس ایکس برای انتقال قضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می نماید.

ماموریت روز آدینه سومین پرواز حامل سرنشین طی 11 ماه اخیر در چارچوب همکاری ناسا با بخش خصوصی است. این ماموریت ها در همکاری با شرکت اسپیس ایکس صورت گرفته که در سال 2002 توسط ایلان ماسک تاسیس شد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1314

به "(تصاویر) اعزام 4 فضانورد به ایستگاه فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) اعزام 4 فضانورد به ایستگاه فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید