تجمع معترضان به قانون بازنشستگی فرانسه، هم زمان با آنالیز آن در مجلس

به گزارش ارانیوز، هم زمان با آنالیز طرح اصلاح قانون بازنشستگی در مجلس فرانسه، اعتصاب کنندگان و معترضان به این طرح در مقابل ساختمان مجلس تجمع یافته و خواهان لغو آن شدند.

تجمع معترضان به قانون بازنشستگی فرانسه، هم زمان با آنالیز آن در مجلس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اعتصاب کنندگان و معترضان به طرح دولت فرانسه درخصوص اصلاح قانون بازنشستگی، در مقابل ساختمان مجلس این کشور تجمع یافتند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این تجمع اعتراضی در حالی انجام می گردد که قانون گذاران فرانسوی داخل مجلس در حال آنالیز طرح جنجالی اصلاح قانون بازنشستگی هستند.

بر اساس این طرح، کسانی که بخواهند از مزایای کامل بازنشستگی برخوردار شوند، به جای سن 62 سالگی باید تا 64 سالگی به کار کردن ادامه دهند.

در هفته های گذشته نیز تجمعاتی در شهرهای مختلف فرانسه به وقوع پیوست و بعضاً به درگیری هایی بین معترضان و پلیس در پاریس و سایر شهرها کشیده شد.

این اعتراض ها تا کنون به شکل گیری اعتصاب های منجر شده است که بیش از 60 روز ادامه یافته و شاغلان بخش حمل و نقل، گردشگری، انرژی و وکلا در آن مشارکت جدی دارند.

نظرسنجی ها در فرانسه نیز از شکاف بین اقشار مختلف این کشور در زمینه اجرای قوانین اصلاحات نظام بازنشستگی حکایت دارد به طوری که جوانان و کارگران مسن مخالف آن هستند. نظام اصلاحات قوانین بازنشستگی در فرانسه قرار است از سال 2022 برای کارگران جوان اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 448

به "تجمع معترضان به قانون بازنشستگی فرانسه، هم زمان با آنالیز آن در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع معترضان به قانون بازنشستگی فرانسه، هم زمان با آنالیز آن در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید