تور یونان ارزان: حقایق جالب در خصوص آتن

به گزارش ارانیوز، شهر آتن به عنوان مرکز کشور یونان همیشه از جایگاه ویژه ای در نزد گردشگران برخوردار بوده است. همراه خبرنگاران باشید تا با حقایق و نکات جالبی از این شهر آشنا شوید.

تور یونان ارزان: حقایق جالب در خصوص آتن

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

شهر آتن که مرکز کشور یونان محسوب می شود، با توجه به برخورداری از جاذبه های فراوان و البته متنوع خود، مقصد بسیاری از توریستان نیز به شمار می رود. منطقه ای که تاریخ و فرهنگ غنی اش به تنهایی علت سفر به این شهر را توجیه می نماید. بعلاوه طبیعت و سواحل مدیترانه ای آتن، از دیگر دیدنی های مجذوب کننده این شهر افسانه ای هستند.

به هر ترتیب، در این مقاله به بعضی از حقایق و نکات جالبی از این شهر پرداخته ایم.

1. آتن یکی از قدیمی ترین شهرها در طول تاریخ محسوب می شود. قدمت این شهر به حدود 3000 سال قبل باز می شود. از طرفی بعضی از مستندات گواه سابقه ای 7000 سالی برای سکونت بشر در این منطقه می دهند.

2. طبق باور یونانیان باستان، دنیا به وسیله چندین خدا یا الهه گوناگون اداره می شود. هر کدام از این خدایان از قدرت اختصاصی بهره می بردند. امروزه نیز هنوز بسیاری از آثار و تندیس های مربوط به خدایان زمان باستان پابرجا مانده اند.

3. در فرهنگ اساطیری یونان 12 تن از این خدایان در قله المپوس (Olympus) این کشور که مرتفع ترین قله یونان محسوب می شود به حکومت می پرداختند.

4. نام آتن از الهه عقل و خرد، که آتنا (Athena) نام دارد، اقتباس شده است که یکی از همان 12 خدای کوه المپوس محسوب می شود.

5. در زمان باستان، به علت اینکه زیتون یکی از اصلی ترین منابع غذایی منطقه ها مدیترانه ای محسوب می شده است، درخت زیتون نماد این منطقه ها به شمار می رفته است. از طرفی در یونان باستان این درخت به عنوان نماد صلح و کامیابی بوده است.

6. آتن با میانگین ارتفاع 200 متری از سطح دریا، از تابستانی گرم و خشک و زمستانی معتدل با میانگین دمای سالانه 19 درجه برخوردار است.

7. در ماه جولای سال 1977 با رسیدن دما به 48 درجه بالای صفر، رکورد گرم ترین دمای اروپا برای شهر آتن به ثبت رسید.

8. لازم به اشاره است که شهر آتن تنها مرکز یونان نبوده است. در بین سال های 1821 تا 1834 میلادی، شهر ساحلی نافپلیو (Nafplio) به عنوان مرکز این کشور مطرح بوده است.

9. جمعیت شهر آتن به همراه حومه آن در حدود 4 میلیون نفر است. این تعداد بیشترین ساکنان کشور 10 میلیون نفری یونان را تشکیل می دهد.

10. شهر آتن و کشور یونان سالانه 17 میلیون توریست را به خود می بینند.

11. به طور کلی به عبادتگاه های یونان باستان آکروپولیس (Acropolis) گفته می شده است؛ اما امروزه با معروفیت فراوانی که آکروپولیس آتن بدست آورد، مشخصا منظور از آکروپولیس، عبادتگاه آتن است.

12. نام آکروپولیس از دو واژه آکرو (Acro) به معنی بلند و مرتفع و پولیس (Polis) به معنی شهر تشکیل شده است که بیانگر موقعیت این عبادتگاه ها است.

13. ساخت آکروپولیس آتن به قرن پنجم قبل از میلاد مسیح باز می شود. این عبادتگاه 3 هکتاری بر روی تپه ای مشرف به آتن با ارتفاع 150 متری از سطح دریا واقع شده است.

14. ساخت معبد پارتنون (Parthenon) که به عنوان یکی از نمادهای یونان مطرح است، در آکروپولیس آتن صورت گرفت و 15 سال به طول انجامید.

15. جالب است بدانید اولین بازی های المپیک به شیوه باستانی در شهر آتن برگزار گردید. این بازی ها که 776 سال قبل از میلاد مسیح ترتیب داده شد، آوردگاهی بود برای مردم سرتاسر یونان. از همان ابتدا، این مسابقات و بازی ها نزد یونانیان با استقبال زیادی همراه بود و به دست آوردن تاج زیتونی آن بسیار مهم تلقی می شد.

بعد از گذشت قرن ها، مسابقات المپیک به شکل امروزی برای اولین بار در سال 1896 به میزبانی آتن ابداع شد.

16. در سال 2004 آتن برای دومین بار در طول تاریخ میزبان بازی های المپیک بود. المپیک 2004 آتن با پذیرایی بیش از 10 هزار ورزشکار از 202 کشور دنیا، درآمدی بالغ بر 1/5 بیلیون دلار را برای یونان در پی داشت.

17. در سال 1985 شهر آتن به عنوان اولین مرکز فرهنگی اروپا انتخاب شد.

18. امروزه آتن به 7 منطقه شهری تقسیم شده است. در این منطقه ها، 3 خط و 65 ایستگاه مترو ساخته شده است.

19. آتن با بهره مندی از 148 سالن تئاتر از جمله شهرهایی است که بیشترین تعداد تئاتر را در خود جای داده است.

20. برای آخرین مورد لازم به اشاره است که شهر آتن تنها با بهره مندی از اندازه 4 درصدی فضای سبز، پایین ترین جایگاه را در بین مرکز های اروپایی کسب نموده است. این امر آلودگی صوتی و آلودگی هوای شدیدی را برای این شهر موجب شده است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com / cherry-call.co.uk
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1618

به "تور یونان ارزان: حقایق جالب در خصوص آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: حقایق جالب در خصوص آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید